Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

I novine izlaze iz krize

31.01.2011. 23:00
I novine izlaze  iz krize


Istraživanja pokazuju da se prodana naklada dnevnih novina u Hrvatskoj kreće oko 450 do 500 tisuća primjeraka dnevno


Nakon dvogodišnjeg pada, čitanost dnevnih novina u Sloveniji ponovno je u porastu, i to za pet posto u 2010. godini u  odnosu na godinu ranije. Istraživanje je provela Slovenska  oglašivačka zbornica i društvo Valicon, koji su utvrdili kako su  se negativni trendovi umirili prije godinu dana, dok se prije  otprilike pola godine dogodio preokret. Od tada, čitanost  novina je u porastu.
Ugledni novinar i bivši predsjednik Udruge novinskih izdavača Ante Gavranović tvrdi da je čitanost novina u porastu i  u Hrvatskoj, iako se to još “ne vidi i na nakladama novina”. “Iako  je novinsko tržište osiromašeno, ljudi i dalje žele čitati novine”,  tvrdi Gavranović.
Prema njegovim riječima, istraživanja u Hrvatskoj pokazuju  da se prodana naklada dnevnih novina kreće oko 450 do 500  tisuća prodanih primjeraka dnevno, a računa se da svaki  primjerak novina pročitaju najmanje tri osobe. U Hrvatskoj  nema preciznih podataka o nakladama dnevnih novina, jer su  podaci što ih izdavači dostavljaju Gospodarskoj komori proizvoljni i ne podliježu nikakvoj provjeri.
Međutim, Gavranović tvrdi da je stabilizacija novinskog  tržišta svjetski trend. To potvrđuju i podaci o rastu oglašavanja.  Nakon velikog pada 2009. godine, 2010. bilježi se rast od 4,6  posto, a predviđa se da će već 2012. fond koji će biti namijenjen  oglašavanju biti ravan onome iz 2008. godine, kada je bio  rekordan.
U Hrvatskoj je 2009. zabilježen snažan pad naklada, ali i pad  oglašavanja, pa je tako u sve medije za oglašavanje investirano  17 posto manje nego 2008. godine. Najveći pad oglašavanja  zabilježili su upravo tiskani mediji, u koje je u 2009. uloženo 22  posto manje nego u 2008. godini.
“Nakon šoka i velikog pada, i novinske se naklade stabiliziraju”, kaže Gavranović potvrđujući kako se može govoriti  da je novinsko izdavaštvo na putu izlaska iz krize. “Novinski  sektor ponovno se vraća u igru kao veliki igrač”, optimističan je  Gavranović.
Unatoč padu naklada, čitanost novina je u porastu. Dakle,  daleko od toga da je tisak mrtav. U Sloveniji porast čitanosti  novina također objašnjavaju krizom. Gospodarska i socijalna  situacija nagnala je ljude da više vremena provode kod kuće, a  više je i nezaposlenosti, što znači da ljudi imaju više vremena i  za čitanje novina.