Za felge svoga 'merđe' prelazio i 2.000 kilometara

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Velimir BRKIĆ

Zvonko Marković, 62-godišnji strastveni ljubitelj starih automobila iz Bibinja, na natjecanjima i izložbama osvojio je preko 150 trofeja i pehara.

- Nostalgični povratak u crno-bijele filmove, skupljanje i restauracija starih i raritetnih vozila zahtijeva iznimno mnogo odricanja, a želite li da vaš oldtimer bude što autentičniji, riječ je o zaista "skupom sportu", kazao je sasvim posebni Marković.

Naime, u 15 godina je osnovao čak tri oldtimer kluba. Oldtimer klub Zadar je osnovan 1999., četiri godine potom Oldtimer klub sv. Krševan Zadar da bi nedavno zapravo postao "svoj na svome", osnovao je Oldtimer klub sv. Roko Bibinje-Zadar.

- Zasad brojimo 17 članova koji ovaj hobi zapravo smatraju načinom života, kazao je dobro znani vlasnik automehaničarske radnje Marković koji je prije 42 godine u Bibinje došao iz Zenice.

Predsjednik trećeg zadarskog oldtimer kluba je i ponosni vlasnik Mercedesa 170 SD proizvedenog prije čak 79 godina, davne 1936. u kolijevci automobila Stuttgartu i to za potrebe Hitlerovog državnog aparata i vojske uoči nacističkog pohoda u "oslobađanje" Europe.

- Mercedes 170 SD je u mojoj obitelji od početka. Moj djed Stipe je bio šef željeznice u Zenici i prije 79 godina je novog novcatog 'merđu' kupio u Stuttgartu. Imao je svog vozača koji je ovog ljepotana i održavao, govori Marković.

Umjesto da ga od djeda Stipe naslijedi unuk Zvonko, mercedes je nakon Drugog svjetskog rata završio kod vozačeve obitelji u Zenici, gdje je bio sasvim zaboravljen u stajskom gnoju, napušten i u potpuno neupotrebljivom stanju.

- Od vozačeve obitelji sam ga prije 40 godina otkupio za čak 16.000 maraka. Zbog te olupine sam kući od supruge dobro 'popio fugu', sa smješkom će Marković naglasivši pritom kako mu sada supruga ne bi prodala 79-godišnjeg vitalnog starca "za sve pare na svitu i okolici".

Iako bi za njega mogao dobiti oko 250 tisuća eura, auto mu je neprocjenjiv, a prizor staroga "merđe" zbilja privlači pažnju.

- Sad vozi do 140 kilometara na sat, ima 1700 kubičnih centimetara i 24 konjske snage. Troši oko četri litre dizela na sto kilometara.

Međutim, da to impresivno vozila dovede u sadašnje stanje trebalo mu je čak 16 godina rada, a novaca, kaže, ne smije ni računati. Uz to sukošanski tapetar Pere Dijan Čiča prema skicama originala je riješio tapecirung a bibinjski meštar, autolakirer Milan Sikirić bojao ga je strpljivo dio po dio, malo po malo, nevjerojatnih 200 dana.

- Za jednu felgu sam išao tisuću, dvije kilometara kod starog majstora i platio je 700 maraka. Novac nije važan, važna je bila felga, kaže Marković koji originalne dijelove za svog ljubimca naručuje iz Stuttgarta.

Ali kako sve to radim ponajviše iz ljubavi prema svom hobiju, nijedan put nije pretežak ili preskup, mišljenja je Zvonko kojem njegov ljubimac, osim pokazivanja, dobro služi i u poslovne svrhe.

Naime, on svoj Mercedes iznajmljuje za različite prigode, a najviše vjenčanja. Među svojim klijentima ističe i neke poznate nogometaše koji su na svojim vjenčanjima uživali u vožnji ovim 79-godišnjim klasikom.

- Imao sam i limuzinu Mercedes 170 DS iz 1952. ali sam je prodao, dok je u garaži na dizalici Mercedes 170 SD iz 1948. Trebat će još puno vremena, truda i novca da izađe u javni promet, ali neka, ističe.

Načelno se smatra da automobil može postati oldtimer nakon 30 godina, no svaki stari automobil nije automatski i oldtimer, a mnogo ovisi o tome kako je repariran.

- Vozilo zadovoljava uvjete da bude oldtimer tek kad to utvrdi Hrvatski oldtimer savez. Nakon niza izvršenih testova, koji se sastoje od jako strogih pravila, vozilo dobiva knjižicu i bedž, što mu ujedno i omogućuje određene beneficije.

Iako tehnički daleko nesavršeniji od svojih "potomaka", ovi su automobili upečatljiv podsjetnik na vremena kada su automobili bili ne samo "prometala", nego svojevrsna umjetnička djela na kotačima.

- Većinom se ljudi "navuku" na ovaj hobi ponajprije iz ljubavi prema automobilima, posebice onima starije proizvodnje, mišljenja je Marković.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno