Radove na zaobilaznici Privlake izvode Ceste Varaždin. Po projektu glavnog projektanta dipl. ing. građ. Vedrana Glavana iz zadarske projektne tvrtke INGRIS d.o.o. poslove nadzora obavlja Institut građevinarstva Hrvatske, IGH d.d. Zagreb. Krajnji rok dovršetka radova cijele dionice dionice od Nina do Virskog, odnosno za privlačku zaobilaznicu je neposredno pred početak glavne turističke sezone
Radovi na završnoj fazi rekonstrukcije i obnove državne ceste D 306, Virski most – Kožino – Žmirići, na poddionici Nin – Virski most u duljini oko četiri kilometara, unatoč sve izraženijoj recesiji, imovinsko-pravnim problemima i nepovoljnim vremenskim prilikama, u punom su jeku. Ukupna duljina rekonstrukcije i obnove državne ceste od Virskog mosta do Žmirića, jednoj od najfrekventnijih prometnica u Zadarskoj županiji, iznosi 18,5 kilometara, u što će biti uloženo preko 100 milijuna kuna s PDV-om.
Radove na zaobilaznici Privlake izvode Ceste Varaždin. Po projektu glavnog projektanta dipl. ing. građ. Vedrana Glavana iz zadarske projektne tvrtke INGRIS d.o.o. poslove nadzora obavlja Institut građevinarstva Hrvatske, IGH d.d. Zagreb. Krajnji rok dovršetka radova cijele dionice od Nina do Virskog, odnosno za privlačku zaobilaznicu je neposredno pred početak glavne turističke sezone.
Za dovršenje cijele poddionice od Nina do Virskog mosta, u ukupnoj dužini od 5,8 kilometara graditelji imaju rok do početka glavne turističke sezone ove godine. Završetkom ove dionice nove državne ceste zapravo se dovršava cijeli projekt obnove ceste D 306 koji je već dovršen od deponija u Diklu do ulaza u Nin. Prvi radovi započeli su točno prije dvije godine.
Teškoće oko otkupa parcela
– Radovi na rekonstrukciji državne ceste D 306 se izvode u sklopu programa betterment Hrvatskih cesta, programa za izvanredno održavanje i rekonstrukciju. Program betterment koji s izvanrednim održavanjem doprinosi poboljšanju kvalitete postojeće mreže državnih cesta. Financiranje rekonstrukcije državne ceste D 306, Virski most – Kožino – Žmirići realizirat će se dijelom iz kredita Europske investicijske banke, EIB, a dijelom iz vlastitih izvora sredstava Hrvatskih cesta, rekao je Zdravko Jerak, šef zadarske ispostave Hrvatskih cesta, ističući kako EIB sudjeluje sa 60 posto sredstava, a Hrvatske ceste s 40 posto, odnosno s 40 milijuna kuna,
Koliko će radovi na koncu koštati znat će se nakon završetka radova. Naime, u završnoj fazi radova bilo je i još je dosta teškoća oko otkupa parcela, pa stoga gradnja ove ceste kasni već godinu dana. Zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa koji su otežavali i usporavali otkup zemljišta oko Nina i Privlake, znatno je usporena izgradnja i rekonstrukcija te trase kojom u ljetnom razdoblju dnevno prođe gotovo 20 tisuća vozila. Za sada je u promet puštena dionica od deponija u Diklu do ulaza u Nin, gdje je postojeća državna cesta proširena sa 6,20 na sedam metara i popravljena na svim opasnim mjestima. Izgrađena su odgovarajuća raskrižja te biciklistička staza, nogostupi i javna rasvjeta.
Pri kraju prilaz Virskom mostu
Kao i gotovo svagdje gdje se izvode javni komunalni i infrastrukturni projekti, najveći problem je otkup zemljišta i sređivanje imovinsko-pravnih odnosa s privatnim vlasnicima.
Sredstva za izgradnju prometnice i privlačke zaobilaznice su osigurana. Ostalo je tek nekoliko imovinsko-pravnih problema koje još u potpunosti treba riješiti kako bi se cijela trasa završila i otvorila do početka glavne turističke sezone, rekao je Jerak dodajući kako je cijeli projekt rekonstrukcije u potpunosti usklađen s Hrvatskim vodama i HEP-om.
Trenutačno se izvode završni radovi na prilazu Virskom mostu. Na južnoj strani turističkog naselja Sabunike nova trasa ceste dijelom prolazi u neposrednoj blizini vikendica i apartmana te se postavlja zaštitna ograda za buku. Na ostalom dijelu trase od državne ceste Nin – Privlaka kod marketa Plus do novog spoja ceste s Virskim mostom zbog problema s otkupom zemljišta dionica ceste je poput tigrove kože, na nekoliko mjesta je sasvim prekinuta. Radovi se izvode na svim dijelovima dionice u vlasništvu Hrvatskih cesta, odnosno gdje je to zapravo i moguće.
Najveći problem je što trasa ceste prolazi građevinskim i negrađevinskim, odnosno poljoprivrednim zemljištem te je otkupna cijena od parcele do parcele sasvim neujednačena. Najteže se zapravo odreći svog vinograda, voćnjaka ili maslinika u neposrednoj blizini obiteljske kuće jer u novcu nije uvijek sve. Novac ipak ne može sve platiti, govore “neriješeni” privlački vlasnici parcela kojima se umjesto otkupa nudi i zamjensko zemljište kod crkve Sv. Barbare, kod zaseoka Grbići sa sjeverne strane ceste koja iz Nina vodi u Privlaku.
Dvadesetak tisuća vozača koji tijekom ljeta prometuju ovom državnom cestom, koja je ovom kraju zapravo “cesta života”, preostaje tek za nadati se kako će se napokon sve završiti i prometnica u cijeloj svojoj duljini otvoriti do ljeta.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
IVAN LOVRINOVIĆ
‘Još niste shvatili da ste pobjednici izbora?’: Kolakušićev suradnik poziva na ujedinjenje oporbe za rušenje HDZ-a
Zadar
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
SVE POPULARNIJE Zadranin na krov postavio solarne panele, evo koliko ga je to koštalo
Hrvatska
STANJE U PROMETU
HAK: Zbog prometne nesreće na A3 vozi se jednim trakom smanjenom brzinom
Ostali sportovi
Formula 1
Max Verstappen pobjednik “sprinta” u Šangaju, Lando Norris izletio sa staze
Županija
Obilježavanje Dana planeta Zemlje na Pagu
Akcija za čisto podmorje, bez plastike
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU