Zadarski pejzaž u centru Rima

Slika korisnika admin
Autor: 

U samom središtu Rima, u prestižnoj galeriji Tondinelli, u ponedjeljak će se otvoriti izložba "Zara e il paesaggio dalmata. Dialoghi contemporanei nelle opere di Adam Marušić" (Zadar i dalmatinski krajolik. Suvremeni dijalozi u djelima Adama Marušića)". Kao što je iz samog naslova vidljivo, riječ je o izložbi zadarskog slikara Adama Marušića, nastaloj prije svega iz potrebe da se prezentira sva ljepota zadarskog i dalmatinskog pejsaža koji već neko vrijeme privlači pažnju ovog umjetnika.

Dugotrajno proučavanje

"Zadar i dalmatinski pejzaž istražujem već više od trideset godina, pa sam mislio da bi bilo prikladno predstaviti moje posljednje radove koji su dosegli određenu stilsku i kromatsku zrelost. Suvremeni dijalozi koji su u stanju zaokupiti pažnju publike kroz jedan oblik misli koja je na trenutke apstraktna, čak i lirska, jedna umjetnička odnosno duhovna estetika... Slijedeći ovu misao, izložba nudi ciklus ulja na temu atmosferskog pejzaža i panoramske arhitekture Zadra u kojima se očituje umjetnički postupak dugotrajnog proučavanja stabala, zalaska sunca, oblaka, zgrada, kuća, mora, neba. U naravi... u stvari izbor je u potpunosti motiviran mediteranskim suncem kojim obiluje Dalmacija, a Zadar osobito, gdje zalazak sunca, prelijevanjem boja ponekad uspijeva opčiniti i začarati. Zbog svega ovoga odnos prema pejzažu postaje razgovor sa živim i obojanim pejzažom, nudeći suvremeni pristup....

Ostao sam slikar apstraktne orijentacije, ali u osnovi moje misli je  pejzaž kao atmosferski odraz, to jest kao figurativni pejzaž koji izranja iz apstraktnog prostora. U mojim ranijim radovima je očit utjecaj apstraktnog ekspresionizma, naglašene geste, pastoznosti i kolorita, bez kompozicije. Istovremeno sam se zanimao za slikarstvo kao materiju, to jest kao neformalnu umjetnost. U ovom slučaju radi se o papiru primjenjenom kao kolaž na platnu. Nakon toga sam napravio seriju pejzaža strukturirane materije, to jest slikarstva temeljenog na materiji (dugo vremena sam zadržao tematiku zgužvanog papira kao jedne tajanstvene forme). Ne zanimaju me toliko predmeti koliko sam tankoćutan prema osjećajima koje ti predmeti proizvode: primjerice odsjaj mora, pastoznost zemlje, neprekinuto gibanje valova, bistrina neba, stabla na vjetru, nepokretne hridine. Mogao bih reći da me u apstraktnijim razdobljima zaokupljalo proučavanje svjetla na impresionistički način.

Putujuća izložba

Ovi radovi koje predstavljam u Rimu novi su atmosferski realizam, ali nisu isključena i poneka djela apstraktne materijalnosti. Slijedeći ovaj trag moguće je u dubinama nesvjesnog dosegnuti uspomene, motreći posljednje slojevite trenutke poniranja sunca u more. Stoga nastavljam slikati Zadar, grad koji izranja iz mora u tisuću boja, i ogleda se u zalasku boje rubina, ljubičastog i tirkiznog, poput dijamanta... gdje se najednom oćutiš obojen pejzažom koji te okružuje i tako, malo po malo postaješ dio tog vječnog pejzaža... ustvari ne znam koliko bih još osjećaja morao naslikati da bih izrazio svoju ljubav prema Dalmaciji...", zapisao je Adam Marušić u povodu izložbe koja se otvara u ponedjeljak u galeriji Tondinelli.

 Uz otvorenje izložbe biti će prezentiran petominutni film o Zadru, pripremljen od strane Turističke zajednice Zadra i Turističke zajednice Zadarske županije.

 Izložbu će otvoriti dogradonačelnik Grada Zadra dr. Dražen Grgurović i direktor Turističke zajednice grada Zadra Zvonko Šupe, skupa s Ivanom Tokić iz ureda Turističke zajednice Hrvatske u Rimu.

Budući da je riječ o putujućoj izložbi nakon Rima biti će postavljena na Malom Lošinju 30. kolovoza i konačno, u Zadru 4. listopada u Gradskoj loži.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno