Traži se koncesionar za naplatu parkinga ispred nove Poliklinike

Slika korisnika mkvanja
Kako će se riješiti problem?
Parkiranje bi se moglo organizirati tako da se ograniči na jedan sat koliko je dovoljno građanima za obavljanje svojih potreba u zgradi Poliklinike. Nakon isteka jednog sata besplatnog parkiranja, primijenile bi se destimulirajuće cijene parkiranja
Arif SITNICA
Kad se parkiralište naplaćuje nema gužve, kad se rampe podignu, nema dovoljno mjesta

Parking nove Poliklinike uskoro ide na natječaj. Natječajem  bi se trebao odabrati koncesionar koji će naplaćivati parking. Tako je na  svojoj sjednici odlučilo Upravno vijeće Opće bolnice Zadar. Posljednjih  je dana taj parking je bio toliko napučen, kažu nam u Poliklinici, da jednostavno nije bilo mjesta za pacijente. No je li odluka upravnog vijeća  opravdana ili je to još jedna priča s vrlo problematičnom agendom, ostaje za vidjeti. Prvo pitanje koje se nameće jest: "Zašto natječaj kad Grad  Zadar već ima gradsku tvrtku koja se bavi parkingom?" No priču treba  ponoviti od početka.

Naplata parkinga nije se pokazala kao dobro rješenje

Unatoč vrlo dobroj prometnoj perspektivi, Zadar se sve više guši u  problemima parkiranja motornih vozila. Napose osobnih automobila.  Zakonski upitan način i organizacija naplate parkinga, samo je jedan dio  problema jer sve veći broj novogradnji, ne prati izgradnja odgovarajućeg  broja parkirališnih mjesta. Najaktualniji problem parkiranja je onaj kod  nove Poliklinike. Paradoksalno je da su korisnici usluga stare Poliklinike  imali manje problema s parkiranjem automobila, nego što je slučaj s izgradnjom nove zgrade i njenog prilično velikog parkinga.

Nakon pokušaja naplate parkinga Poliklinike, okolne pristupne ulice  zakrčene su automobilima. Uz sve to, Ulica Katarine Zrinske između Poliklinike i Ducinih zgrada, primila je veći dio okolnog prometa zbog radova na rekonstrukcijama obližnjih prometnica. Ulica Katarine Zrinske  uskoro je postala zakrčena cesta, gotovo neprohodna pa je pauk čistio  njenu desnu stranu na kojoj su ljudi godinama parkirali automobile. Kad  se tome doda da je raskršće Polačišće jedno od najnespretnijih prometnih rješenja u gradu, dobije se obujam problema u tom prostoru.

Ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo dr. Zoran Škrgatić je shvatio kako  ni naplata parkinga zgrade nove Poliklinike nije dobro rješenje. No kad  se rampa tog parkinga podigla, nastao je novi problem, koji se vidio  upravo prekjučer, kad je već u 8 sati ujutro bilo vrlo teško naći mjesto za  parkiranje.

- Možete samo zamisliti što će se dogoditi kad se u Polikliniku preseli  laboratorij. To vam je dodatnih 200 dolazaka svako jutro. Mi smo podigli  rampe s parkinga, ali su parkiralište uskoro počeli koristi stanari okolnih  zgrada pa smo se našli u novom problemu, rekao nam je dr. Zoran Škrgatić.

Problem i s bolničkim parkingom

Škrgatić je svjestan da naplata prilaska zdravstvenoj ustanovi nije baš  u skladu temeljima medicine stoga nas je uputio na ravnatelja zadarske  bolnice Željka Čulinu koji je vodio intenzivne razgovore ne samo oko  parkinga nove Poliklinike, nego i bolničkog parkinga.

No jedno od rješenja koje bi se moglo primijeniti jest ono koje se  primjenjuje na parkingu obližnje City Galerije. Naime, parkiranje bi se  moglo organizirati tako da se ograniči na jedan sat koliko je dovoljno  građanima za obavljanje svojih potreba u zgradi Poliklinike. Nakon isteka jednog sata besplatnog parkiranja, primijenile bi se destimulirajuće  cijene parkiranja. Na drugu stranu, zaposlenici bi mogli koristi jedan dio  parkinga uz relativno simboličnu cijenu. Dr. Škrgatić kaže da mu je ova  ideja, uz malo bolju razradu, prihvatljiva, ali rješenje ovog problema ipak  vidi u trokutu Poliklinika, Bolnica, Županija.

Ravnatelj zadarske bolnice dr. Željko Čulina ima problem i s bolničkim parkingom. Visećim rampama pokušalo se ograničiti parkiranje  kombija i kamp vozila. Prema Prometnoj studiji Grada Zadra, inače “supertajnom” dokumentu kojim se pola grada stavlja u režim naplate parkiranja, na tom je prostoru predviđeno naplaćivanje parkiranja. Tu ideju  promovirao je bivši gradonačelnik dr. Živko Kolega, ali ona do sad nije  provedena. Čak se govorilo o izgradnji parkinga s podzemnim etažama.  Problem ovog parkinga je što ga koriste građani koji ljeti idu na kupanje  na plažu Kolovare. Međutim, i zimi i ljeti u poslijepodnevnim satima, na  tom parkiralištu uvijek ima dovoljan broj slobodnih parkirnih mjesta. Za  razliku od Milana Bandića koji je cijeli grad pretvorio u naplatni parking,  u Zadru je komercijalizacija bolničkog parkinga vrlo škakljivo pitanje.  Tim više, što je većinu godine, prometna situacija sasvim zadovoljavajuća. No nakon dva dana promišljanja, ravnatelj Čulina je ipak izjavio:

Tijekom ljeta problem i turisti

- Posljednjih tjedana suočavamo se s poteškoćama vezanim uz organizaciju parkirališta Poliklinike Opće bolnice Zadar. Naime, obzirom da  je rampa na parkiralištu podignuta, istim se koriste zaposlenici Opće  bolnice Zadar i Zavoda za javno zdravstvo Zadar, ali i stanari susjednih  zgrada, kao i drugi stanovnici našeg grada koji, pretpostavljamo zbog nedostatka javnih parkirališta, koriste svako raspoloživo mjesto. Iz navedenog razloga bolesnicima je onemogućen dovoljan broj mjesta za parkiranje njihovih osobnih vozila i to već u ranim jutarnjim satima. Želim još  jednom apelirati na naše sugrađane da svoja vozila, ako ne koriste zdravstvene usluge Poliklinike Opće bolnice Zadar i Zavoda za javno zdravstvo  Zadar, ne ostavljaju na navedenom parkiralištu, a sve u svrhu pristupa  istom bolesnicima kojima je dolazak do Poliklinike osobnim vozilima  zaista potreban. U odnosu na parkiralište ispred Opće bolnice Zadar  svjesni smo problema koji je izražen već godinama, pogotovo u ljetnim  mjesecima kada se broj turista i automobila na području grada Zadra  značajno poveća. Trenutno je ulaz na parkiralište slobodan zbog čega  svakodnevno svjedočimo velikoj gužvi tijekom cijelog dana. U suradnji s  Upravnim odjelom za javnu nabavu i upravljanje imovinom, Zadarske  županije u pripremi je izrada tendera kao i dokumentacije radi  ishođenja potrebnih dozvola i to u svrhu davanja parkirališta u zakup.  Smatramo da ćemo navedenim dugoročno omogućiti bolesnicima, ali i  djelatnicima ustanove neometano parkiranje koje će odgovarati njihovim potrebama, rekao je ravnatelj Čulina.

Upozoren da je ova njegova izjava pomalo proturječna, dr. Čulina je  precizirao da je namjera na parkingu nove Poliklinike uvesti naplatu parkinga s tim da bi prvi sat bio gratis. Parking ispred bolnice dao bi se u  koncesiju jer za razliku od parkinga Poliklinike, ovaj nije u potpunom  vlasništvu Opće Bolnice Zadar. Ovih dana čule su se glasine da bi naplatu na oba parkirališta trebala preuzeti komunalna tvrtka “Obale i lučice".  No direktor Eduard Duka nam je rekao da takvu odluku još nije dobio.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno