U 2020. godini grad Zadar s pripadajućim mjestima bilježi ukupno 190.679 dolazaka i 963.774 ostvarenih noćenja. U analiziranom razdoblju ostvareno je 30 posto prošlogodišnjeg prometa u dolascima i 43 posto ukupnog prometa u noćenjima. Ovi podaci predstavljeni su na trećoj elektronskoj sjednici Skupštine Turističke zajednice grada Zadra kojom je u srijedu predsjedao predsjednik Turističke zajednice grada Zadra, gospodin Branko Dukić. Od ukupno 21 članova Skupštine TZG Zadra, sjednici je nazočilo njih 17.
U analizi strukture gostiju na našem području bilježimo kako su domaći turisti ostvarili čak 92 posto prošlogodišnjih noćenja, dok strani gosti bilježe 37 posto ukupno ostvarenih noćenja u 2019. godine.
Najbrojniji gosti – domaći
U 2020. godini najveći udio od ukupnog udjela u ostvarenim noćenjima ostvarili su domaći gosti s udjelom od 25 posto zatim slijede Nijemci s udjelom od 21 posto, Poljaci s udjelom od devet posto te Slovenci i Austrijanci s udjelom od osam posto. Gosti iz Češke bilježe pet posto, Slovačke i Mađarske tri posto, dok gosti iz Francuske i Italije bilježe dva udjela u ukupnim noćenjima u 2020. godini.
Prema analizi organizacije dolaska bilježimo kako je naše područje posjetilo ukupno 70,25 posto gostiju u individualnom aranžmanu, dok se za agencijski aranžman odlučilo njih 29,75 posto.
Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2020. predstavlja prikaz ostvarenih aktivnosti tijekom 2020. godine u skladu s izmjenama i dopunama Programa rada i odlukama tijela Zajednice unatoč reduciranim aktivnostima uslijed globalnih okolnosti krize uzrokovane pandemijom koronavirusa.
Unatoč smanjenju prihoda i neizvjesnoj godini, Turistička zajednica grada Zadra realizirala je zadaće i aktivnosti te intenzivno surađivala i komunicirala s iznajmljivačima i subjektima privatnog i javnog sektora.
Iz izglasane dokumentacije za 2020. godinu proizlazi da su ukupni prihodi ostvareni u iznosu od 10.301.483,82 kuna, unutar kojih su standardno najznačajniji prihodi od turističke pristojbe i turističke članarine. Ostali prihodi odnose se na prihode iz proračuna Grada, prihode od drugih aktivnosti, ostale nespomenute prihode te prenesene prihode iz prethodne godine.
Trošenje novca
Ukupni rashodi ostvareni su u iznosu od 6.720.376,54 kuna unutar kojih su se realizirale aktivnosti vezane uz dizajn vrijednosti, komunikaciju vrijednosti, distribuciju i prodaju vrijednosti, interni marketing, administrativne rashode, marketinšku infrastrukturu, posebne programe i ostalo.
Okolnosti prouzročene koronavirusom drastično su se odrazile na realizaciju kulturno zabavnih manifestacija kao jednu od ključnih zadaća turističkih zajednica.
U 2020. godini ured Turističke zajednice grada Zadra bio je u potpunosti ograničen bilo kakvom organizacijom ili potporom te primorana reducirati organizaciju manifestacija sukladno naputcima i smjernicama Stožera civilne zaštite Zadarske županije i Republike Hrvatske pridržavajući se svih propisanih epidemioloških mjera odnosno ograničenja javnih okupljanja.
TZ grada Zadra u 2020. godini usmjerila je aktivnosti najvećim dijelom u komunikaciju vrijednosti unutar koje je realizirana kampanja na tri strana tržišta, kao i nastavak suradnje potpora Strateškim projektima. Tijekom neizvjesne 2020. godine, Turistička zajednica grada Zadra kreirala je novi brend identitet koji zacrtava smjer promidžbe grada. Slijedeći novo vizualno i komunikacijsko rješenje, preoblikovana je i optimizirana web stranica www.zadar.travel na pet jezika, ažurirane su popularne mobilne aplikacije Zadar Travel i Secret Zadar, a po prvi put je formirana i posebna mrežna stranica na hrvatskom jeziku za poslovne subjekte i iznajmljivače www.business.zadar.travel. Naknadni projekt prilagodbe web stranice www.zadar.travel za osobe s invaliditetom odrađen je u sklopu EU projekta Tourism4All.
Novi tiskani materijali
Pored navedenih digitalnih kanala, kreirani su i novi tiskani materijali koji uključuju četiri atraktivne promotivne brošure i redizajnirani plan grada. Svaka od tri brošure obuhvaća jedan od tri prepoznatljiva i karakteristična turistička proizvoda grada Zadra; kulturu i naslijeđe, gastronomiju te okruženje s predivnim otocima, Petrčanima, parkovima prirode i nacionalnim parkovima.
Na Skupštini su njeni članovi jednoglasno usvojili Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2020. godinu, Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2020. godinu te Izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ grada Zadra za 2020. godinu.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO