Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

U Zadru lani ostvareno 43 posto noćenja iz 2019. godine

01.04.2021. 10:30


U 2020. godini grad Zadar s pripadajućim mjestima bilježi ukupno 190.679 dolazaka i 963.774 ostvarenih noćenja. U analiziranom razdoblju ostvareno je 30 posto prošlogodišnjeg prometa u dolascima i 43 posto ukupnog prometa u noćenjima. Ovi podaci predstavljeni su na trećoj elektronskoj sjednici Skupštine Turističke zajednice grada Zadra kojom je u srijedu predsjedao predsjednik Turističke zajednice grada Zadra, gospodin Branko Dukić. Od ukupno 21 članova Skupštine TZG Zadra, sjednici je nazočilo njih 17.
U analizi strukture gostiju na našem području bilježimo kako su domaći turisti ostvarili čak 92 posto prošlogodišnjih noćenja, dok strani gosti bilježe 37 posto ukupno ostvarenih noćenja u 2019. godine.


Najbrojniji gosti – domaći
U 2020. godini najveći udio od ukupnog udjela u ostvarenim noćenjima ostvarili su domaći gosti s udjelom od 25 posto zatim slijede Nijemci s udjelom od 21 posto, Poljaci s udjelom od devet posto te Slovenci i Austrijanci s udjelom od osam posto. Gosti iz Češke bilježe pet posto, Slovačke i Mađarske tri posto, dok gosti iz Francuske i Italije bilježe dva udjela u ukupnim noćenjima u 2020. godini.
Prema analizi organizacije dolaska bilježimo kako je naše područje posjetilo ukupno 70,25 posto gostiju u individualnom aranžmanu, dok se za agencijski aranžman odlučilo njih 29,75 posto.
Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2020. predstavlja prikaz ostvarenih aktivnosti tijekom 2020. godine u skladu s izmjenama i dopunama Programa rada i odlukama tijela Zajednice unatoč reduciranim aktivnostima uslijed globalnih okolnosti krize uzrokovane pandemijom koronavirusa.
Unatoč smanjenju prihoda i neizvjesnoj godini, Turistička zajednica grada Zadra realizirala je zadaće i aktivnosti te intenzivno surađivala i komunicirala s iznajmljivačima i subjektima privatnog i javnog sektora.
Iz izglasane dokumentacije za 2020. godinu proizlazi da su ukupni prihodi ostvareni u iznosu od 10.301.483,82 kuna, unutar kojih su standardno najznačajniji prihodi od turističke pristojbe i turističke članarine. Ostali prihodi odnose se na prihode iz proračuna Grada, prihode od drugih aktivnosti, ostale nespomenute prihode te prenesene prihode iz prethodne godine.


Trošenje novca
Ukupni rashodi ostvareni su u iznosu od 6.720.376,54 kuna unutar kojih su se realizirale aktivnosti vezane uz dizajn vrijednosti, komunikaciju vrijednosti, distribuciju i prodaju vrijednosti, interni marketing, administrativne rashode, marketinšku infrastrukturu, posebne programe i ostalo.
Okolnosti prouzročene koronavirusom drastično su se odrazile na realizaciju kulturno zabavnih manifestacija kao jednu od ključnih zadaća turističkih zajednica.
U 2020. godini ured Turističke zajednice grada Zadra bio je u potpunosti ograničen bilo kakvom organizacijom ili potporom te primorana reducirati organizaciju manifestacija sukladno naputcima i smjernicama Stožera civilne zaštite Zadarske županije i Republike Hrvatske pridržavajući se svih propisanih epidemioloških mjera odnosno ograničenja javnih okupljanja.
TZ grada Zadra u 2020. godini usmjerila je aktivnosti najvećim dijelom u komunikaciju vrijednosti unutar koje je realizirana kampanja na tri strana tržišta, kao i nastavak suradnje potpora Strateškim projektima. Tijekom neizvjesne 2020. godine, Turistička zajednica grada Zadra kreirala je novi brend identitet koji zacrtava smjer promidžbe grada. Slijedeći novo vizualno i komunikacijsko rješenje, preoblikovana je i optimizirana web stranica www.zadar.travel na pet jezika, ažurirane su popularne mobilne aplikacije Zadar Travel i Secret Zadar, a po prvi put je formirana i posebna mrežna stranica na hrvatskom jeziku za poslovne subjekte i iznajmljivače www.business.zadar.travel. Naknadni projekt prilagodbe web stranice www.zadar.travel za osobe s invaliditetom odrađen je u sklopu EU projekta Tourism4All.




Novi tiskani materijali
Pored navedenih digitalnih kanala, kreirani su i novi tiskani materijali koji uključuju četiri atraktivne promotivne brošure i redizajnirani plan grada. Svaka od tri brošure obuhvaća jedan od tri prepoznatljiva i karakteristična turistička proizvoda grada Zadra; kulturu i naslijeđe, gastronomiju te okruženje s predivnim otocima, Petrčanima, parkovima prirode i nacionalnim parkovima.
Na Skupštini su njeni članovi jednoglasno usvojili Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2020. godinu, Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2020. godinu te Izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ grada Zadra za 2020. godinu.