Draga, smanjio sam Golf

Slika korisnika admin
Autor: 
vwpolo
Bez dvojbe, vrlo sličan Golfu VI - VW Polo

Formula nije nova, ni originalno Volkswagenova, ali  beskrajno dobro pogađa metu: u B segmentu sjajnu prođu  imaju umanjene verzije kompaktnih, obiteljskih automobila. Upravo je to bila osnovna  misao vodilja prošlog tjedna  predstavljene nove generacije  Pola kod kojeg treba pozorno  promatrati da bi se shvatilo  kako se ne gleda - šestu generaciju Golfa. Polo ima identičnu masku, a tek kada se  zagleda u bočnu liniju, počne  se shvaćati kako je ipak riječ o  nečem manjem od Golfa.  Straga, na petim (ili trećim jer  se Polo odmah nalazi u ponudi  u dvije verzije) vratima veza s  jednim od najpopularnijih automobila svih vremena definitivno nestaje. U unutrašnjosti je priča slična samo što je  mjesta, posebno u prtljažniku  zapremine 280 litara, ipak  znatno manje. Uostalom, nova  generacija Pola se nije posebno htjela razbacivati s prostorom već se ostalo u dimenzijama koje potencijalni kupci  najbolje prihvaćaju. Dužina  Pola je 3970 mm, a i širina te  visina s 1682 odnosno 1485  mm su apsolutno uobičajene.  Svakako, takvim možemo okarakterizirai i međuosovinski  razmak od 2470 mm. Tu ćemo  malo zastati i na trenutak se  vratiti u prošlost. Sjećate li se  dimenzija Golfa III? Nije bilo  tako davno, proizvodio se do  prije nešto više od desetljeća, a  od današnjeg se Pola razlikovao tek u milimetrima. Precizno: duljina mu je bila 4020  mm (svega dakle + 50 u odnosu na današnji Polo) širina  1695 mm što je tek nešto više  od centimetra, a međuosovinski razmak skoro jednak ovom  koji danas pronalazimo kod  Pola jer pet milimetara viška  malo tko može primijetiti. I  ma koliko zapadni dio čovječanstva bio sve deblji i deblji,  apsolutno je točno da se u  petnaestak godina nije mogao  promijeniti do te mjere da mora kupovati sve veće i veće  automobile. Što želimo reći?  Pa jednostavno da je malo pojedinaca, mladih ili starih parova, s djecom ili do njih dvoje  kojima treba automobil veći  od ovakvog Pola. K tome -  tako lijepo preslikanog izgleda  s Golfa VI.

Priču u tom smislu potvrđuje i ponuda motora. Odmah od starta u ponudi ih je  čak šest. Benzinci su zapremine 1,2 litre sa 60 ili 69 KS,  dok je u verziji s 1,4 litre snaga  86 KS. Uskoro se očekuje i  prava tehnološka poslastica:  1,2 TSI koji će unatoč maloj  zapremini dosezati 105 KS. Taj  će motor imati i odličnu dinamiku (moći će do 190 km/h)  te veliku razinu ekološke osjetljivosti: prosječna potrošnja  dosezat će jedva 5,5 litara, a  emisija CO2 samo 129 g/km.  Naravno i dizelaši su više no  primamljivi, a iz 1,6 litrenog  TDI-aj dobivat će se, ovisno o  opciji, 75, 90 ili 105 KS. Trenutačno najjači benzinac i dizelaš isporučivat će se i  odličnim automatskim  mjenjačem DSG.

Dolazak automobila u Hrvatsku se očekuje u rujnu no  cijene nažalost još uvijek nisu  poznate. Jedno je ipak sigurno: ma koliko Polo bio sličan  Golfu VI, cijene će mu sasvim  sigurno biti bitno povoljnije. A  dobit ćete, kako smo već istaknuli, apsolutno sve što od  jednog automobila možete  tražiti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno