Srijeda, 8. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

Zadarski hotelijeri bilježe porast broja gostiju, budi se američko tržište

02.06.2018. 09:41
Zadarski  hotelijeri bilježe porast broja gostiju, budi se američko tržište


Uzlazan turistički promet u hotelskom smještaju grada Zadra i okolice, već dulji period nije vezan samo za ljetne mjesece već se  širi na gotovo cijelu godinu. Zadarskim hotelijerima postalo je „normalno i očekivano“ biti gotovo popunjen i u predsezoni što je i više nego dobra najava za nadolazeću sezonu.


"Kongresni" gosti u Kolovarama
Direktor hotela Kolovare, Hrvoje Šestan, kazao nam je kako je, po pitanu popunjenosti kapaciteta, sve u skladu s očekivanjima. Što se tiče  strukture gostiju, također.
– Bilježimo nešto više grupnih boravaka. Popunjenost je i više no zadovoljavajuća. Strukturu gostiju u hotelu Kolovare je malo teže definirati  jer smo dosta poznati u Europi i svijetu u području kongresnog turizma i  zato nam se i struktura u tim situacijama mijenja, odnosno svodi na goste iz cijelog svijeta, od SAD-a, Kine, Indije pa sve do europskih i susjednih zemalja. Dio našeg kapaciteta je stoga uvijek rezerviran i za tu priču,  objašnjava Šestan.
Stoga, uvijek vlada jedan "miks" gostiju – kongresnih, grupnih, individualnih. U hotelu Kolovare su zadovoljni. Peti mjesec je prošao prema  očekivanjima, objasnio je Šestan
– Kako radimo cijelu godinu, imamo jako puno grupnih cjelogodišnjih  putovanja vezanih za istočno tržište (Azija), imamo izražen broj tih gostiju, ali među najbrojnijim turistima ističu se i Španjolci, Francuzi, Nijemci i Talijani. Po pitanju poslovnog turizma, posljednjih mjesec, dva,  prednjače Indijci, Amerikanci, Nijemci, no opet, sve ovisi o vrsti konferencije, dodaje Šestan.


Dizanje kvalitete ponude u Bastionu
Ispred Art hotela Kalelarga i hotela Bastion, pričali smo s direktoricom  Mladenkom Šturom koja kaže kako je popunjenost u skladu s prošlom  godinom, osim vidnog buđenja američkog tržišta.
– Osim Europe i zemalja u susjedstvu, američko tržište se bitno popravlja. S druge strane, ono što nam je intencija jest podizanje kvalitete usluge. Ovu zimu uložili smo u renoviranje hotela Bastion, povećali smo  kvadraturu soba na trećem katu hotela. Imali smo 7 soba, a sada ih imamo 6, kazala je Štura.
U hotelu Bastion i Art hotelu Kalelarga su primijetili da se iz godine u  godinu događa određeni trend, a to je da moraju dati puno više za onu  cijenu koju su prije postizali.
– Kada dođu gosti koji su spremni platiti, zauzvrat žele dobiti puno  veću kvadraturu, puno više sadržaja i usluge u sobi koju soba od prosječnih 25 kvadrata ne može pratiti. Stoga smo svjesno išli u smanjenje  broja soba, ali s ciljem da dobijemo veću kvadraturu i, ono što je najbitnije, zadovoljnijeg gosta. Vidjet ćemo što će ova sezona pokazati, jesmo li  bili u pravu, hoće li eksperiment uspjeti pa ćemo vidjeti na koji način  dalje, odnosno hoćemo li i druge etaže na isti način renovirati ili će ostati  kako je. Što se tiče standarnog ulaganja u dizajn, uslugu i sl., to se odvija  prema planu, dodala je Štura.




Za Tijelovo stigli vikendaši
Branka Martinec, direktorica prodaje u hotelu Pinija u Petrčanima, također je potvrdila dobru popunjenost hotela u predsezoni.
– Jako smo dobro popunjeni. Konkretno, svibanj završavamo s 90%  posto popunjenog kapaciteta. To je nešto što smo očekivali i planirali,  nema nikakvih iznenađenja. Što se tiče strukture gostiju, dominiraju gosti s naših „tradicionalnih tržišta“, a to su Nijemci i Austrijanci, kazala je  Martinec dodavši kako primjećuju i promjenu s obzirom na dosadašnje  godine, a to je povećanje broja gostiju iz „dalekih tržišta“.
– Sve više gostiju nam dolazi iz Singapura, Kine, Tajvana i Koreje. To su  sve male grupe gostiju koje su stalno prisutne u hotelu i kod nas se dobro osjećaju. To je možda ono što nas razlikuje od dosadašnjih godina.  Što se tiče predsezone, ona je dobra, a produženi vikend zbog blagdana  Tijelova je popunjen, s naglaskom na domaće goste iz unutrašnjosti, tzv.  vikendaše. Dakle, sve je u skladu s našim očekivanjima, vrijeme nas u  svakom segmentu podržava pa je sve nekako i ranije krenulo ove godine,  zaključuje Martinec.


Rados: U svibnju s noćenjima već  15% u plusu
Ante Rados, direktor Turističke zajednice Grada Zadra, sve navedeno nam je i potvrdio kazavši kako općenito turistički promet u predsezoni u Zadru ima uzlazni  trend.
– Sva predviđanja koja su se odnosila na ovu godinu su se već počela ostvarivati.  U svibnju smo s noćenjima već 15% u plusu, a što se tiče samog perioda od početka  godine do današnjeg dana, a vezano za dolazak gostiju, 10% posto smo u plusu, kazao je Rados.
Rados kaže kako se struktura gostiju, koja je i do sada bila karakteristična za područje grada Zadra i županije, ne mijenja previše.
– Možemo se pohvaliti da najviše gostiju imamo iz Njemačke, oni su nam na prvom mjestu, zatim su vidljiva povećanja francuskih gostiju, a 12 % posto gostiju uvijek se odnosi na goste iz Hrvatske. Prema dosadašnjim pokazateljima, možemo reći  da očekujemo još jednu uspješnu sezonu u Zadru, zaključio je Rados.