Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

KAD KLIMA NE ŠTIMA Majstori zatrpani poslom, lista čekanja “kao u bolnici”

01.07.2019. 07:53
KAD KLIMA NE ŠTIMA Majstori  zatrpani  poslom, lista  čekanja “kao u  bolnici”


Tvrtke koje prodaju i ugrađuju klima uređaje u Zadru već su  naviknule da s naglim zatopljenjem započinje i sezona poziva zbog  „kvarova“ odnosno popravaka klima uređaja. Ove su godine pozivi započeli nešto kasnije s obzirom na neuobičajeno hladni svibanj, no od  početka lipnja, pozivi ne prestaju, a sve zbog neadekvatnog održavanja  klima uređaja.
Upravo zbog toga, najčešći kvarovi vezani su za začepljenje filtera ili  crijeva za odvod kondenzata iz unutarnje jedinice. Stoga majstori za  montažu klima uređaja stalno naglašavaju kako je redovito čišćenje klime, svih filtera i isparivača, nužno za ispravan rad uređaja i svježi, mirisni zrak u prostoru. No, unatoč tome, priča s kvarovima i neodržavanjem  čistoće uređaja ponavlja se iz godine u godinu, upravo s početkom ljetne  turističke sezone i korištenjem klima uređaja u apartmanima. Rekli su  nam to djelatnici iz nekoliko zadarskih tvrtki s kojima smo popričali.


S pozivima apsolutna ludnica
– Od kada su krenuli ovi topliji dani, s pozivima je apsolutna ludnica.  Uglavnom to izgleda tako da, nakon nekoliko dana od početka hlađenja,  krenu pozivi. Nitko se ne pripremi za sezonu na vrijeme, nego svi čekaju  taj zadnji tren i zovu u isto vrijeme. S obzirom na to da većina njih ne  održava klima uređaje čistima i ne radi preporučene servise, kada dođe  ljeto, nastane panika, posebice u apartmanima jer gosti stižu, kazali su  nam djelatnici.
Neadekvatno održavanje klima uređaja najčešći je razlog „poziva u  pomoć“, kazali su nam majstori za klime.
– Ljudi su tu dosta nemarni i misle da čišćenje nije važna stavka za dugovječnost klima uređaja, međutim, varaju se. To i je najčešći uzrok kvarova. Dođe sezona, ljudi ne provjere ispravnost klima, uključe ju, a ona –  ne radi. I onda zovu nas da dođemo popraviti, a ne razmišljaju da mi u  sezoni ne možemo doći odmah jer upravo u to vrijeme imamo najviše  montaža pa se na popravak mora čekati i do 10 i više dana. Također, puno je poziva i od strane ljudi koji nisu naši klijenti, pa takvi moraju još i  više čekati. I zato konstantno „tupimo“ o tome da nas zovu prije sezone  kada smo dostupniji, govore nam majstori dodajući kako ljudi nikako da  to nauče pa se svake godine ponavlja isto.
– Čak smo naše klijente znali zvati tijekom zimskih mjeseci kao bi im  ponudili provjeru klima, da ih sredimo prije početka sezone. Međutim,  svi bi nas uglavnom odbijali, pa smo odustali, kazali su.
Najčešća greška kod korištenja klima uređaja, objasnili su nam majstori za klime, je njihovo konstantno isključivanje prilikom izlaska iz  kuće/stana. A to se tako ne bi smjelo raditi jer je upravo tada potrošnja  najveća, naglasili su.
– Nema smisla na dva sata ugasiti klimu dok ste vani. Ponovno će vam  se prostor zagrijati/ohladiti i sve vaše prethodno hlađenje/grijanje pada  u vodu. S time da je kod grijanja još gore jer razlika u temperaturi bude i  po 15 i više stupnjeva pa kasnije treba još duže da se prostor zagrije, istaknuli su.


Ljudi spremni na svakakve laži, samo da im dođemo  popraviti uređaj
Čim krene sezona, tada kreću i kupnje uređaja, dostave, montaže…  Upravo zbog toga, majstori za klima uređaje se ne stižu u tolikoj mjeri  baviti popravcima. To su ljudi shvatili pa su počeli izmišljati svakakve  priče, kazali su nam majstori.
– Od toga da su trudni, bolesni, da imaju nekog bolesnog kod kuće…  Sve samo da im dođemo popraviti uređaj, a onda kada izađemo na teren,  uvidimo da smo izigrani i da je riječ o apartmanima, ispričali su nam dodajući da se takve situacije sve češće događaju.
Kod postavljanja vanjskih jedinica klima uređaja često dolazi do  izražaja profesionalnost majstora. Ispravno je gledati da se crijevo za odvod kondenzata, ukoliko položaj dozvoljava, spoji na oluk za kišnicu kako nikom od susjeda ili prolaznika ne bi smetalo (npr. kapalo na prozor,  balkon ili sl.). U spurotnom se napravi da voda kaplje u nekakvu posudu  koju se treba po potrebi isprazniti, objasnili su nam majstori.
No, ima tvrtki u gradu koje gledaju samo zaradu, pri čemu zanemaruju kvalitetu svog rada, kada dolazi do raznoraznih varijacija „neadekvatno“ postavljenih vanjskih jedinica, nastavili su.
– Od toga da odvod kondenzata kaplje nekome ispred nosa, do toga da  se vanjska jedinica postavlja tako da puše susjedu za vrat. Tu se vidi razlika između između majstora. Ozbiljnom radniku se ne mogu i ne smiju  takve greške dogoditi, kazali su.




Za klimu ne izdvajajte manje od 4 tisuće kuna
– Danas klima uređaj više nije luksuz kao što je nekada bio, dostupniji  su i cjenovno pristupačniji, ali u ovom slučaju, cijena iznad 4 tisuće kuna  zaista i garantira kvalitetu. Na tome ne treba škrtariti, kazali su nam.
Neki su ljudi toliko „šparni“ da traže samo unutarnju jedinicu!
Koliko su ljudi postali šparni, govori i sljedeća anegdota koju nam je  ispričao majstor iz jedne od firmi koje smo zvali.
– Pravilo je da se za apartmane koriste oni najjeftiniji klima uređaji. Ali,  to nije sve. Imali smo slučajeva da ljudi zovu da im prodamo samo unutarnju jedinicu.
– Jedna nas je gospođa zvala da njoj treba samo unutarnja jedinica jer  je na stranici gdje oglašava apartman navela kako ima klimu, a zapravo  ju nema, pa da bi njoj trebala samo ona kutija da stoji na zidu. Ma  strašno je što ljudima sve pada na pamet. Također, znaju nam doći npr.  13. lipnja da im sutra dođemo montirati kimu jer im dolaze gosti?! Nama  je to naravno nemoguće, ali svejedno se pitamo „Pa valjda ste znali za te  goste i ranije….“, ispričao nam je jedan djelatnik.
Također, sve je modernije od strane iznajmljivača apartmana da dolaze kupovati daljinske upravljače kojima mogu regulirati klima uređaj u  apartmanu preko Wi-Fi-ja, nastavili su nam pričati djelatnici.
– Tako žele spriječiti turiste da stavljaju temperaturu klime iznad 25  stupnjeva ili ispod 22. Također, daljinski im služi kako bi turistima, koji  ostavljaju klimu uključenu dok su na plaži, istu i isključili jer ih je strah  potrošnje.