Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

UZBUNA NA HITNOJ Zadrane tri dana pozivali na hitno cijepljenje

01.07.2019. 08:01
UZBUNA NA HITNOJ Zadrane tri dana pozivali na hitno cijepljenje


U subotu, negdje oko podne zazvonio mi je mobitel i vidim  da me zove netko s fiksnog broja 023-300-842. Dobar dan jeste li Vi gospodin….? Jesam, odgovorim. Molim Vas jeste li Vi u četvrtak bili na bolničkom Odjelu Hitne pomoći – čujem pitanje koje me je u prvom času  štrecnulo. Jesam, pa što je sad –uzvratim onako s osjećajem nelagode.  Znate, budući da je taj dan na Hitnoj identificiran jedan pacijent s mogućom dijagnozom ospica, morali biste što prije doći do nas da Vas cijepimo. O Bože, pomislih, samo mi je još ovo trebalo. Onako zbunjen i pomalo uplašen, pitam mogu li doći oko dva sata jer trenutno nisam nikako u mogućnosti, a ljubazni ženski glas mi odgovori: Svakako, bez brige,  čekat ćemo Vas mi, dođite kod nas u Zavod za javno zdravstvo, u zgradu  nove Poliklinike.


 Medicinsko osoblje spremno
I tako, nastavlja nam naš sugovornik svoju priču, dođem ja tamo negdje oko 14.15 sati i pred bočnim ulazom u zgradu Poliklinike čekaju me  pred vratima mlada medicinska sestra i doktorica s kojima zajedno idem  na treći kat.
Jeste li već nekog cijepili ili sam prvi – upitam sada već malo opuštenije. Evo, sad ću pogledati, Vi ste nam jedanaesti – ljubazno će sestra nakon što je bacila oko na kompjutor. A da li bi preventivno trebalo cijepiti  i članove obitelji i prijatelje s kojima sam u međuvremenu došao u kontakt, pitam dalje znatiželjno. Ne, nije potrebno, važno je da se Vi preventivno cijepite jer je razdoblje inkubacije 72 sata, a kako se, kada je riječ o  ospicama, bolest prenosi i putem zraka, to je poželjno s obzirom da je  velika vjerojatnost da ste boravili u istoj prostoriji s osobom koja možda  ima ospice.
U cijeloj priči me na kraju obuzela velika radost jer sam na ovom  neočekivanom životnom iskustvu shvatio da naš sustav, koliko god smo  nerijetko kritizerski raspoloženi i stalno nešto gunđamo, ipak vrlo efikasan, human i fokusiran kad je u pitanju zaštita zdravlja ljudi. Mlada medicinska sestra koja me je dočekala, bila je hitno pozvana u ovu zdravstveno-preventivnu akciju, prekinula naglo godišnji odmor i „doletjela“  iz Pakoštana kako bi promptno nazivala i dočekivala pacijente za koje se  utvrdilo da su toga dana i u tome razdoblju mogli biti u kontaktu sa zaraženom osobom.


 Pacijent u karanteni
Pacijent za kojega se sumnja da ima ospice stavljen je u „karantenu“ i  vidjet ćemo hoće li se sumnje u njegovu moguću dijagnozu obistiniti –  kaže nam Zadranin koji je, eto, doživio jedno nesvakidašnje iskustvo, jedan poziv koji ga je na početku uplašio da bi na koncu osjetio zadovoljstvo brigom o njegovu zdravlju koju su iskazale dvije vedre, profesionalne i drage osobe – medicinska sestra i doktorica koje su ga zbrinule i sve  mu potanko objasnile.
Građani i mediji su nerijetko – nekad s pravom, a nekad i ne – jako kivni na zdravstveni sustav. Ali, ima i puno, puno divnih primjera kao što je  ovaj kojemu je svjedočio naš sugovornik (svi podaci poznati redakciji),  osjetivši na vlastitoj koži kako je blagotvoran taj osjećaj da netko brine o  tvome zdravlju.
 – Ne znam kako se te dvije drage gospođ(ic)e zovu, ali ja im ovim putem šaljem javnu zahvalu i čestitam kao građanin od srca na njihovoj ljubaznosti u vrhunskoj profesionalnosti – zaključuje naš sugovornik.
 




Alarmiran zdravstveni sustav
Kako bismo dobili još nekoliko informacija o ovom slučaju koji je, očito, alarmirao  zdravstveni sustav u Zadru, nazvali smo u nedjelju broj dežurnog epidemiologa na  koji nam je odgovorila liječnica u službi. Nažalost, na naše pitanje nije mogla, odnosno smjela dati nikakav odgovor s obzirom da – kako je objasnila – nije ovlaštena u  ime službe davati izjave za medije.