Teško se dolazi do kvalificiranih radnika metalske struke

Slika korisnika admin
kristijanmagas
Siniša KLARICA
Direktor SAS-strojogradnje Kristijan Magaš

Nakon više godina poslovnih poteškoća, uzrokovanih opterećenjem od 96 milijuna kuna u posljednjih 6 godina, direktor SAS-strojogradnje d.o.o. Kristijan Magaš najavljuje da bi ove godine mogao poslovanje ove nekad renomirane tvrtke "svesti" na nulu.

- Na kraju ove godine očekujemo bruto prihod od oko 15 milijuna eura. SAS na tržištu nudi obradne centre i specijalne alatne strojeve, a većinu prihoda očekujemo s istočnog tržišta (Rusija i Bjelorusija), gdje plasiramo 70 posto svoje proizvodnje, dok 30 posto plasiramo na zapad. Naši kupci su automobilska industrija i tvrtke kao što su Lada, Avtodizel, MAZ, MTZ, rekao je na početku našeg obilaska SAS-a direktor Magaš.

Magaš dodaje da je specijalnost SAS-a obrada metalnih dijelova i izrada obradnih centara za obradu dijelova koji se koriste u automobilskoj industriji.

Službeno, vlasnička struktura SAS-a je 80 posto International SAS trade iz Lichtensteina i 20 posto bivšeg direktora Roberta Škifića, koji je u međusobnom sporu s tvrtkom oko poslovnih odluka i neisplaćenih plaća. Međutim, ako bi se ostvarile Magaševe prognoze, SAS bi na dane stare slave mogao podsjetiti tek od kraja sljedeće godine kad se očekuje da tvrtka počne ostvarivati profit.

SAS, koji je ustvari dio Riko grupacije, svojim vlasnicima služi kao referentna tvrtka koja ima poslovni ugled u zemljama bivšeg SSSR-a, te je razumljivo, kaže direktor Magaš, da su sve ove godine vlasnici imali razumijevanje za poteškoće u kojima se nalazila tvrtka. Inače, Riko grupacija u Čečeniji sklapa posao za 15 hidrocentrala u vrijednosti 3 milijarde eura. Zadarski SAS 95 posto svoje proizvodnje plasira u izvoz, a na domaćem tržištu partneri SAS-strojogradnji su Končar, Hstec i Metalni lijev TCG. SAS strojogradnja, Hstec i TCG zajedno čine tzv. automobilski cluster koji zajedno nastupa na tržištu.

U suradnji sa Sveučilištem u Zadru pokušavamo pokrenuti studij mehatronike. Radi se o velikom projektu o kojem ne bih sad u detalje. Rekao bih samo da smo pripremili projekt koji je već prošao dva kruga nužna za dobivanje sredstava Svjetske banke u iznosu oko 13 milijuna kuna. Međutim, očito je da nedostaje visokoobrazovanih inženjera strojarstva i elektrotehnike i ako ne učinimo nešto, vrlo skoro ćemo morati uvoziti takve kadrove. Zbog toga bismo i osnovali "Tvornicu znanja" kao pogon u kojem bi se takvi kadrovi obučavali, rekao je Magaš, dodajući da je u SAS-u konstantno prisutna potreba za kvalitetnim inženjerskim kadrom. Kvalificirane radnike metalske struke, koje je isto tako teško dobiti, SAS obučava u vlastitim pogonima kroz proizvodni proces.

S druge strane, a nakon završene stabilizacije, SAS se planira iseliti u novu poslovnu zonu Crno. U Crnom SAS bi za barem 50 posto povećao fizički obujam proizvodnje, a u novu bitku za tržište krenuo bi pomlađenim snagama. Preseljenje uz izgradnju novog pogona i kupnju novih strojeva iznosilo bi oko 10 milijuna eura, za što su vlasnici već pripremili novac. Na sadašnjoj lokaciji proizvodnja je postala preskupa zbog činjenice da je SAS sada skoro u centru grada, za razliku od 70-tih kad je tvornica niknula na samoj gradskoj periferiji. Danas SAS osigurava plaće za dvjestotinjak svojih radnika i oko stotinjak kooperanata.

Magaš: Posao u SAS-u je moja struka

Na mjesto direktora SAS-a Kristijan Magaš došao je s mjesta direktora Razvojne agencije Zadarske županije. Inače, Magaševo ime se spominjalo u više navrata u kontekstu političkog prelaska iz Nezavisne liste Dražena Grgurovića u HDZ, iako je Magaš član stranke od njezina osnutka, pa je tako Grgurovićeva lista ostala formalno bez člana Poglavarstva. Tako se i stvorila percepcija da je Agencija zapravo bila politički honorar uz predsjednikovanje KK Zadar.

- Zar se takav dojam stvara? Kao da se u Agenciji malo radilo, a u SAS-u noć i dan. Šalu na stranu, posao kojeg sad obavljam u SAS-u je moja struka. Kao što je poznato ja sam magistrirao tehničke znanosti, iako mi je strojarstvo uža specijalizacija. U Njemačkoj sam radio u autoindustriji, gdje sam projektirao robotske trake za sastavljanje karoserija. To je izazov, dokazati se, jer ovdje nema politike. Rezultat na kraju godine ti kaže jesi li uspješan ili nisi.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno