Kanal Mali Ždrelac je privremeno otvoren za prolaz plovilima 1. srpnja ove godine i mnogi otočani su strahovali da će to trajati tek do danas. No voditelj zadarskoga Područnog ureda “Plovputa” Damir Grbas kazao je da će ponovno zatvaranje kanala i nastavak radova najvjerojatnije uslijediti 1. listopada
Sva plovila, katamarani, trajekti i ostali brodovi na redovnim putničkom linijama, kao i sva turistička i sportska plovila i dalje će prometovati kroz morski tjesnac Mali Ždrelac i tako će najvjerojatnije biti do početka listopada. Naime, kanal Mali Ždrelac je privremeno otvoren za prolaz plovilima 1. srpnja ove godine i mnogi otočani su strahovali da će to trajati tek do danas. No, njihova strahovanja se neće obistiniti, jer je voditelj zadarskoga Područnog ureda “Plovputa” Damir Grbas kazao da će ponovno zatvaranje kanala i nastavak radova najvjerojatnije uslijediti 1. listopada. Ovoga tjedna bi se trebao održati jedan sastanak mjerodavnih, među kojima su “Plovput” kao nositelj ove državne investicije, potom načelnici općina kojih se “tiče” ovaj morski prolaz, Agencija za pomorski obalni linijski promet, brodari nositelji koncesija za otoke na ovoj ruti, kao i Lučka kapetanija i drugi odgovorni. Dogovorit će sve oko ponovnoga zatvaranja kanala Mali Ždrelac, na kojemu bi se trebali nastaviti radovi na proširenju i produbljivanju. Na tome se, kako je poznato, radi već skoro dvije godine i kanal je stoga bio potpuno zatvoren za promet, a kada su se stekli uvjeti da se njime može prometovati, najmanje 40 metara širine i 4 metra dubine, bilo je odlučeno da se privremeno prolaz otvori i da se tijekom ove turističke sezone omogući plovidba tim vrlo frekventnim morskim tjesnacem. I ona se doista odvijala tijekom srpnja i kolovoza i premda brojke nisu službene, računa se da je tuda dnevno prolazilo i više od tisuću plovila!
Najsretniji su bili otočani, koji su prolazom linijskih plovila kroz Mali Ždrelac znatno štedjeli na vremenu plovidbe. Jer put do Iža kroz Veli Ždrelac je za skoro osam milja duži, a do Sali ili Zaglava gotovo za 19 milja. To je znatno povećavalo i troškove putovanja, koje je snosila država, ali osobito je povećavalo strpljenje Ižana, Ravljana, Saljana, Zaglavaca i drugih koji su puno duže putovali u Zadar i natrag. Dakle, ovi će se putnici morati pripremiti za nastavak dužih putovanja kroz Veli Ždrelac, a koja će nastupiti za mjesec dana.
Podsjetimo da će ovaj morski tjesnac u konačnici biti širok 56 metara, a dubok pet metara, a rekonstrukcijom mosta između Ugljana i Pašmana ispod kojega prolazi, dobilo se puno više i u visini. Ipak, kažu stručnjaci, malo je sadašnjih 17 metara, što nije bilo dovoljno nijednoj jedrilici koja je zapela za most, ali i jednome previsokom jarbolu na katamaranu čiji skiper je slabo procijenio visinu i srećom da je sve prošlo samo s materijalnom štetom.
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
zametanje cvijeta
Tri su vala opadanja plodova voćaka
Nogomet
Španjolska
Ipak preokret: Xavi ostaje u Barci i nakon ove sezone
Županija
oš privlaka
Zadarski policajci prezentirali aktivnosti kampanje „Postani policajac/policajka”
Hrvatska
POLITIČKI VETERAN
Glavaš zna kako će se formirati Vlada: “Pupovac će dobiti što je htio, a DP će glumiti da to ne zna”
Košarka
trenerica košarkašica Zadra
Josipa Zanki nakon povratka u Premijer ligu: “Moramo se pojačati”
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Crna Kronika
PU ZADARSKA