Najveći hrvatski brodar bilježi tekući šestomjesečni gubitak od 89 milijuna kuna
Tankerska plovidba d.d. Zadar sa zakašnjenjem je, zbog objedinjavanja rezultata poslovanja niza inozemnih društava u vlasništvu tvrtke (26 društava od kojih 22 u inozemstvu), objavila polugodišnje rezultate poslovanja, koji potvrđuju da je svjetska kriza naftnih brodara uvelike prisutna i u najvećoj hrvatskoj brodarskoj kompaniji. Temeljni je podatak da je tekući gubitak društva u šest mjeseci iznosio 89 milijuna kuna. Lani je u istom razdoblju društvo imalo dobit od 60 milijuna kuna.
Katastrofalna cijena vozarina
Glavni razlog su iznimno niske cijene vozarina za prijevoz nafte. Tako je u šest mjeseci prihod tvrtke iznosio 455,8 milijuna kuna umjesto lanjskih 627,1 milijun kuna. U tome je u drugom kvartalu ionako loše stanje pogoršano, pa je umjesto lanjskih 357 milijuna u ta tri mjeseca uprihodovano svega 217 milijuna kuna. Istovremeno, rashodi su s lanjskih 556,3 milijuna kuna sada iznosili 544,9 milijuna kuna, a u njima značajno rastu financijski rashodi.
Riječ je o svjetskoj brodarskoj krizi koja najteže pogađa segment tankera, odnosno prijevoz nafte i derivata. Temeljni razlog je slabo oživljavanje svjetskog gospodarstva, mala potreba za naftom uslijed toga, posebno na nekim područjima, manji obim svjetske trgovine i sve veći rast broja brodova i tonaže svjetske flote. Razlog je, naravno, u činjenici da su brodari naručivali nove brodove do 2008. godine u vrijeme konjukture, a da oni dolaze na tržište na kojem roba nema ni za postojeće brodove te obaraju ionako nisku cijenu. Dodatnih je razloga napretek, od skupog “bunkera”, problema s Libijom gdje je Tankerska plovila stabilno, problema s dolarom…
Kriza brodarstva
Kriza koja je u brodarstvu započela s jeseni 2008. godine sa svjetskom financijskom krizom, na sreću, do sada nije snažnije pogađala Tankersku plovidbu koja je od tada preuzela četiri broda za suhe terete te jedan (uskoro drugi) za naftu i derivate, a prodala tek jedan. No, već iz lanjskog rezultata bilo je jasno da se “vozi” kriza unatoč iskazanoj dobiti od preko 80 milijuna kuna. Naime, vozarine su pale, a stvar je spasila prodaja jednog broda.
Uprava, odnosno njezin predsjednik Ive Mustać i uz ove pokazatelje ističu kako je i u ovom razdoblju društvo uložilo, prvenstveno u brodove, 185 milijuna kuna, otplaćeno je bankovnih kredita više od 220 milijuna kuna te preuzet niz novih dugoročnih kredita. Na sreću, ugled društva i poslovnost, kao i povjerenje partnera razlogom su da je većina kredita ugovorena uz LIBOR i manje od tri posto kamata.
Zadržati stabilnost i razvoj
Sigurno je da će ovakove prilike u Tankerskoj plovidbi imati učinak i na ukupna gospodarska i šira kretanja na području Zadarske županije, u čijem gospodarstvu u boljim godinama sudjeluju s 12 do 15 posto, a u nekim pokazateljima i puno više od toga. Kriza, nažalost, ne jenjava i sadašnje su vozarine pogubno niske, a velik broj brodara je bez tereta i posla i uz tako niske vozarine.
Ipak, zaključak je izvješća Uprave:
– Unatoč okolnostima globalne recesije Društvo namjerava zadržati postojeću razinu investicija te će u svojoj osnovnoj djelatnosti do kraja 2014. godine povećati flotu na 23 broda ukupne nosivosti preko 1,7 milijuna metričkih tona.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Nadzorni odbor
Edi Nadarević novi je direktor KK-a Zadar
Nogomet
međunarodni turnir
Deveto izdanje Dalmatinko Cupa u Zadru će okupiti impresivna nogometna imena
Županija
održive zajednice
Udruzi Volim Vlašići Večernjakova nagrade „Zeleni leptir 2023.”
Zadar
Od subote
U gradskim vrtićima počinju e-Upisi
Kolumne
TV SVEKRVA
Copy paste novinari
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA