DJECA NISU NA HODNIKU Učenici koji ne pohađaju vjeronauk trebaju biti zbrinuti

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
U zadarskim školama prilagođavaju raspored
Mi smo odluku o nastavi vjeronauka donijeli još u svibnju kad smo odlučili da učiteljice moraju biti s učenikom koji ne pohađa nastavu vjeronauka. Mogu boraviti ili u knjižnici ili u stručnoj službi, u svakom slučaju taj je učenik zbrinut, pojašnjava nam Dražen Adžić, ravnatelj OŠ Šimuna Kožičića Benje
Arif SITNICA
U OŠ Š.K. Benje od 1.058 učenika vjeronauk ne pohađa njih 93

Prije nekoliko dana skupina roditelja pokrenula je online peticiju te otvoreno pismo ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu kojim traže prilagođavanje školskih rasporeda, zbrinjavanje učenika koji ne pohađaju vjeronauk i alternativni izborni predmet vjeronauku u osnovnim školama.
Tvrde da preko 20 godina djeca, koja ne idu na vjeronauk u osnovnim školama, sjede na hodnicima, u boljem slučaju u knjižnicama ili borave ispred škola te traže da se to promijeni. Međutim, situacija se od početka epidemije koronavirusa dodatno zakomplicirala. Naime, prije bi učenici iz više različitih razreda, koji ne pohađaju nastavu vjeronauka, zajedno boravili u knjižnici. Sada zbog epidemioloških mjera ova opcija nije moguća te se događa da jedan dio djece tijekom sata vjeronauka ne smije napuštati učionicu i moraju boraviti u razredu tijekom sata. Školama je sugerirano da raspored slože na način da vjeronauk bude prvi ili zadnji sat u danu, ali u nekim je školama ta opcija nemoguća te su morali naći neka druga rješenja ili djecu pustiti da sjede u razredu tijekom sata na kojem ne moraju biti.

U »Krstiću« dobro posložili

I sami smo razgovarali s nekolicinom roditelja čija su djeca učenici nižih razreda osnovnih škola te su nam potvrdili kako je praksa oko organiziranja nastave vjeronauka u svakoj školi drugačija. Naime, u jednoj školi djeca tijekom vjeronauka moraju biti u učionici, iako su roditelji odabrali da dijete ne ide na vjeronauk, dok u drugima djeca borave s učiteljicom.
- Nama je vjeronauk ili prvi ili zadnji sat tako da taj dan moje dijete dolazi u školu kasnije ili ode doma prije nego sat vjeronauka počne. Međutim, ukoliko ju dovedem, morala bi ga pratiti, rekla nam je jedna majka koja je htjela ostati anonimna.
Provjerili smo u nekoliko zadarskih škola kakva je njihova praksa i uspijevaju li organizirati nastavu vjeronauka zadnji ili prvi sat.
- Mi smo nastavu vjeronauka riješili na način da su nam od prvog dana ove školske godine satovi vjeronauka (u razredima gdje svi učenici ne pohađaju nastavu vjeronauka) rubni - ili prvi ili zadnji. U razredima gdje svi učenici pohađaju nastavu vjeronauka satovi su integrirani unutar rasporeda. Mislim da smo to dobro posložili tako da nam se ne javljaju roditelji s nekakvim primjedbama jer nemaju ni razloga, rekla nam je Jasmina Matešić, ravnateljica OŠ Krune Krstića. Dodala je kako postoje i slučajevi gdje roditelji nemaju ništa protiv da im dijete sjedi na satu vjeronauka, unatoč tome što ne polazi nastavu tog predmeta.

S učiteljicom ili uz dežurstvo profesora

- Jedino gdje nismo ovo uspjeli urediti su razredi u kojima je organiziran produženi boravak budući su ta djeca u školi od 7:30 do 16/16.30. U tim razrednim odjeljenjima postoji dvoje ili troje učenika koji ne idu na vjeronauk i s njima je riješeno po želji roditelja. Ako roditelj ne želi da mu dijete bude u učionici, onda dijete bude s matičnom učiteljicom ili stručnim suradnikom, pojasnila je ravnateljica Matešić.
​Slično rješenje osmislili su i u školi Šimuna Kozičića Benje gdje su uspjeli organizirati nastavu vjeronauka prvi ili zadnji sat.
- Mi smo odluku o nastavi vjeronauka donijeli još u svibnju kad smo odlučili da učiteljice moraju biti s učenikom koji ne pohađa nastavu vjeronauka. Mogu boraviti ili u knjižnici ili u stručnoj službi, u svakom slučaju taj je učenik zbrinut, pojašnjava nam Dražen Adžić, ravnatelj OŠ Šimuna Kožičića Benje. Dodaje kako im je veći problem bio kako organizirati nastavu za više razrede budući je tim učenicima razrednik ili razrednica na nastavi.
- U slučaju viših razreda osmislili smo dežurstvo profesora koji brinu o učenicima koji ne pohađaju nastavu vjeronauka. Imamo u školi jedan kutak koji smo uredili i tamo učenici i dežuran profesor mogu boraviti dok prođe nastava vjeronauka, pojasnio je Adžić dodavši kako u njegovoj školi od 1.058 učenika vjeronauk ne pohađa njih 93.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno