Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Opel Astra: Kraljica prodaje, gospodarica klase

31.10.2010. 23:00
Opel Astra: Kraljica prodaje, gospodarica klase


Dimenzijama, snagom pa i izgledom nova se generacija Opel Astre jako približila limuzinskom, D segmentu
Najnovija generacija Opel Astre nastavlja dokazivati kako je Opel uspio u nakani cjelokupne rekonstrukcije poimanja oblikovanja automobila. Današnja kompaktna, obiteljska petvratna limuzina po mnogim detaljima slijedi sve ono što poznajemo od prethodnice u GTC verziji ali se dakako pronalaze mnoge sličnosti i s Insignijom. Elegantno ali i sportski oblikovana vanjština se nastavlja i u pedantno posloženoj unutrašnjosti a ergonomija je opet na visini. Automobil je k tome sačinjen od vrlo kvalitetnih materijala a i sama završna obrada zaslužuje sve pohvale. Astra se tako promeće u zonu kompakata koje možemo ocijeniti najvišim ocjenama a za ovu, četvrtu generaciju bez ustezanja možemo konstatirati kako se značajno približila samom vrhu kompaktne kvalitete.
Vrlo se slična priča prenosi i na motor. Dostatna snaga i mogućnost kontroliranja potrošnje. Motor vrlo rado i lako odlazi u više pa i visoke okretaje a jedina se mana iskazuje u zoni međuubrzanja kada treba pričekati na reakciju snage. Vrlo se slična priča može ispričati i po pitanju potrošnje. Vozi li se na okretajima koji ne prelaze 3 tisuće, prosjeci se jednostavno drže ispod sedam litara, kada se pak dođe na nekih 4 tisuće, a motor to voli i podržava, prelazi se u rang između devet i deset litara. Sveukupno, može se i poneki decilitar ispod 8 litara što se za jedan potentniji benzinac može prihvatiti kao dobar rezultat. A kad smo već u zoni dinamike, utisak kako brzinomjer na visokim brzinama iskazuje grešku koja značajno prelazi 5 posto, potvrdili su nam i mjerači uz autocestu koji su nam čak pokazali kako je brzinomjer u zoni greške od 8 posto. Previše mada i “ljekovito” kada je obuzdavanje brzinskih strasti u pitanju.
Kabina je prostrana i omogućava dovoljno mjesta na svim pozicijama a ugodno nas je iznenadio i prtljažnik s pomičnom policom koji omogućava bolju organizaciju unutrašnjosti. S obzirom da smo imali i tu “situaciju”, nije nam odgovarala činjenica da rezervna guma nije bila standardnih dimenzija.
Testni je primjerak bio bogato opremljen. Ponajprije se uočava automatska dvozonska klima, zatim snažni audio sustav, putno računalo, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, prilagodljivi ovjes s 3 programa rada, grijana prednja sjedala, središnji naslon za ruke na zadnjoj klupi, tempomat, maglenske a tu su bili još i metalik boja kao i 17-colni aluminijski naplaci. Sveukupna cijena ipak nije premašila 150 tisuća kuna što samo potvrđuje kako se radi o jednom sveobuhvatnom i bogato opremljenom automobilu koji bez problema konkurira srednjoklasnim limuzinama ali u zoni cijene koju oni ni u baznoj verziji ne mogu dohvatiti. Stoga, uz manje zamjerke, potpuno je jasno zbog čega se Astra već godinama nalazi na tronu u Hrvatskoj najprihvaćenijeg automobila.


 TEHNIČKI PODACI


Zapremina: 1598 ccm Snaga: 115 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 115 Nm pri 4000/min Dimenzije (d/š/v): 4420/1815/1485 mm Međuosovinski razmak: 2685 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,7 s Maksimalna brzina: 188 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,1/8,3/6,3 l Emisija CO2: 147 g/km Prtljažnik: 370 l Težina: 1418 kg Gume: 215/50 R 17




+ stil, potrošnja, volumen
– međuubrzanja
CIJENA 144.000 kuna