"Raskrižje smrti" uzburkalo imovinskopravne odnose

Slika korisnika admin
Velimir BRKIĆ
Najveći problem je otkup zemljišta i sređivanje imovinskopravnih odnosa s privatnim vlasnicima

Radovi na rekonstrukciji i obnovi opasnog raskrižja Jadranske ceste i županijske ceste za Sikovo i Raštane, odnosno projekt novog i sigurnijeg ulaza u Sv. Filip i Jakov, unatoč sve izraženijoj recesiji, imovinskopravnim problemima i nepovoljnim vremenskim prilikama, u punom je jeku.

U suradnji s Općinom Sv. Filip i Jakov Hrvatske ceste ulažu čak tri milijuna kuna. Radovi koje izvodi splitska tvrtka Asfaltna cesta d.o.o., započeli su prije mjesec dana, a trebali bi završiti za 60-ak dana.

Dopis iz Rovinja

Usprkos izuzetno velikim ulaganjima u ceste u posljednjih 15-ak godina u Zadarskoj županiji i RH, stručnjaci smatraju da imamo još puno cesta koje ne opraštaju pogrešku vozača. No kao i gotovo svagdje gdje se izvode javni komunalni i infrastrukturni projekti, najveći problem je otkup zemljišta i sređivanje imovinskopravnih odnosa s privatnim vlasnicima.

- Svim pravnim sredstvima Republike Hrvatske i Europskog suda za ljudska prava u Strasbourgu, borit ću se za svoju očevinu, piše Svemir Đinđić u dopisu upućenom u Zadarski list iz Rovinja, gdje Đinđić i živi.

- Svim srcem i dušom sam za što bolje i sigurniji promet, za sigurnost pješaka, biciklista, motorista te vozača i putnika u motornim vozilima. Ljudski život nema cijene. No naručitelj radova Općina Sv. Filip i Jakov, investitor Hrvatske ceste i izvođač radova iz Splita bespravnim upadom u privatnu parcelu započeli su radove bez znanja i suglasnost vlasnika više nekretnina uz Jadransku magistralu, uokolo cestovnog ulaza u Sv. Filip i Jakov. Ovo je očiti primjer nezakonitog i neodgovornog ponašanja općinskog čelništva, izričit je Đinđić.

Đinđić ima parcelu površine od 304 metara četvornih uz samu lijevu stranu Jadranske magistrale gledajući iz pravca Zadra, stotinjak i više metara zapadno od samog raskrižja. Od te parcele je sporno osam (8) metara četvornih koji su potrebni za proširenje, odnosno treći kolnički trak.

- Kad mi neovlašteno oduzmu 8 metara četvornih očevine, površina građevinske parcele iznosit će manje od 300 metara četvornih. I tu je zapravo zamka, što ću tad smjeti raditi i graditi na njoj, ogorčeno će Đinđić koji se u telefonskom razgovoru poziva i na bespravno, protuzakonito oštećeni bračni par Ivana i Ljubicu Đinđić, Boženu Đinđić i drugih od strane, kaže, filipjanske Općine.

Borba za očevinu

Đinđić je, tvrdi, ukazivao na brojne povrede odredaba imovinskopravnih odnosa i bespravnih radova, ali "naručitelj tvrdoglavo ulazi u kaznena djela upada u privatno vlasništvo".

- Još prije dvije godine pozvalo me općinsko čelništvo, odnosno tadašnji načelnik Marin Colić na razgovor, ali bez ikakvog dogovora. Od tog dana naručitelj projekta radi po svome, da bi prije mjesec dana skupa s investitorom i izvođačem protuzakonito ušao na moj posjed. Štoviše, ni do danas nisu riješili imovinskopravne odnose ni s drugim vlasnicima parcela. Dakako, uz nadasve neodrživi stav - "pusti neka se radi, sve će se riješiti", nakon što su protupravno upali u moju i susjedne parcele. I dalje opstruiraju vlasnike parcela što je nedopustivo u pravnoj državi, tvrdi Đinđić, ističući da je dosad imao samo problema i izuzetnih neugodnosti zbog kronološki javnog iznošenja istine, bespravne uzurpacije svoje parcele.

- Živim u nadi da će se problem odmah riješiti, odgovorni pristojno ponašati i priznati pogrešku. U protivnom, svim pravnim sredstvima ću se boriti za moju očevinu, poručio je Svemir Đinđić.

 

Igor Pedisic: Raskrižje odnijelo 16 života

Filipjanski načelnik Igor Pedisić kazao je da treba učiniti sve da promet kroz općinsko priobalje i zaobalje za sve sudionike bude što sigurniji.

- Raskrižje u Sv. Filipu i Jakovu je crna točka na Jadranskoj magistrali, dionica smrti u Republici Hrvatskoj. Crne točke donose crne brojke. Na ovom raskrižju, nažalost, 16 osoba je smrtno stradalo, a stotinjak ih je zadobilo teške ozljede. Našim sugrađanima, turistima i prolaznicima ne možemo vratiti život, ali moramo učiniti sve da se poboljša prometna sigurnost, poručio je Pedesić, podsjećajući da je filpjansko raskrižje smrti u sveobuhvatnoj rekonstrukciji "teškoj" tri milijuna kuna.

- Ne želim nepotrebno polemizirati preko medija s gospodinom Svemirom Đinđiđem. No investitor rekonstrukcije su Hrvatske ceste koji uz općinsko posredništvo i rješavaju imovinskopravne odnose. Na ovom filipjanskom raskrižju ljudi su najizloženiji pogibelji. Ni u snu ne želim vjerovati da će se zbog 10-ak metara četvornih usporiti, kamoli, nedaj Bože, zaustaviti rekonstrukcija dionice smrti u RH-a, govori Pedisić koji je pritom poželio pojačane prometne ophodnje na kritičnim mjestima na cijelom području općine i šire te opremanje cesta sa sigurnosnim sustavima za praćenje i upravljanje prometom.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno