Novi objedinjeni sustav za prijavu i odjavu turista

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Novi sustav iznimno je važan za obračun i kontrolu naplate boravišne pristojbe

Počevši od prvog dana sljedeće godine svi zadarski iznamljivači svoje će goste prijavljivati putem objedinjenog sustava eVisitor. Radi se o novom sustavu za prijavu i odjavu turista u Republici Hrvatskoj koji je puno kompleksniji od onog koji su korisnici do sada imali na raspolaganju, pojašnjava Ante Galić iz Turističke zajednice grada Zadra.

Djelatnice prošle edukaciju

- Prijašnja praksa bila je takva da su lokalni uredi imali svaki svoj program koji su kupili. Ovo je sad centraliziran program financiran od Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice koji objedinjuje sve službe, od MUP-a do Porezne uprave, kazuje Galić. U tijeku su pripreme za prelazak na novi sustav, što uključuje i edukacije djelatnika turističkih zajednica. Njih su upravo prošle i djelatnice u TZ grada Zadra kako bi svi bili spremni do 1. siječnja 2016. kada bi trebala biti finalizirana i cijela baza podataka.

Radi se zapravo o centralnom mjestu na kojem će pružatelji usluga na vrlo jednostavan način, bez dodatnih troškova moći izvršiti sve svoje obveze prema nadležnim tijelima, a cjelokupni administrativni i financijski kapacitet moći će se usmjeriti na aktivnosti kreiranja marketinških politika na razini svojeg objekta i destinacije. Također, u budućim je razdobljima u okviru ovog sustava planiran i razvoj dodatnih, tzv. "business inteligence" modula koji će omogućiti još kvalitetnije upravljanje destinacijama te turističkom ponudom, ali i integriranim marketinškim aktivnostima svih korisnika sustava, najavili su iz Ministarstva turizma.

Sam projekt započet je krajem 2013. godine kada je Glavni ured Hrvatske turističke zajednice pokrenuo postupak za izradu informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista. Nakon izrade dokumentacije i provedene nabave, u listopadu 2014. godine pristupilo se izradi samog informacijskog sustava. Pilot faza projekta započela je u travnju 2015. godine, a u nju je bilo uključeno sedam turističkih zajednica: Crikvenica, Dubrovnik, Grad Zagreb, Mali Lošinj, Osijek, Rovinj i Split. Osim turističkih zajednica u pilot projekt su bili uključeni i obveznici s područja djelovanja odabranih turističkih zajednica čija je uloga bila prijava i odjava turista u novom sustavu.

Tko sve ima pristup?

Novi sustav praktično će služiti prijavljivanju i odjavljivanju turista te prikupljanju i obradi podataka o pružateljima usluga smještaja te njihovim smještajnim objektima, a iznimno je važan za obračun i kontrolu naplate boravišne pristojbe kao i za obradu i analizu podataka za statistička izvješća u realnom vremenu te će biti dostupan besplatno svim korisnicima putem Interneta kao web aplikacija bez potrebe za instaliranjem na računalo. Pristup tom sustavu imat će više od 60 tisuća registriranih pružatelja usluga smještaja, 300- tinjak turističkih zajednica te tijela državne uprave vezano za obavljanje poslova iz njihove nadležnosti (Turistička inspekcija, Ministarstvo unutarnjih poslova, Porezna uprava, Carinska uprava, Državni zavod za statistiku i drugi).

Edukacija djelatnika sustava turističkih zajednica diljem Hrvatske provedena je tijekom rujna i listopada ove godine kroz devet radionica kako bi se stvorili preduvjeti da se započne s unosom u eVisitor obveznika prijave i odjave te obveznika plaćanja boravišne pristojbe. Do kraja godine uslijedit će daljnja edukacija obveznika, a u edukaciju je, kao što je spomenuto, već aktivno uključen sustav turističkih zajednica u suradnji s Glavnim uredom Hrvatske turističke zajednice, kao i strukovna udruženja.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno