Kinezima uručen idejni projekt Pašmanskog mosta

Slika korisnika martinazd
Nova inicijativa grupe Most Kopno-otok Pašman
Na kraju obilaska Pelješkog mosta Kinezima je ostavljen idejni projekt Pašmanskog mosta jer eto, nikad se ne zna. Ako se dobiju sredstva, te ako dođe do realizacije, veli u šali Rajko Medić, aktivist GAG-a, Kinezi kako to rade, a s obzirom na dubinu mora i raspon, mogu ga sagraditi za tjedan dana
TIHOMIR BENČIĆ
Slika s domaćinima

Žitelji otoka Pašmana već dugi niz godina žele svoj otok mostom povezati s kopnom. A od kada su vijećnici Općine Pašman - Kraj, Pašman - Mali Pašman, Barotul, Mrljane, Neviđane, Dobropoljana, Banj, Ždrelac, na tzv. proračunskoj sjednici Općinskog vijeća održanoj početkom prosinca 2019. godine rezultatom 9:1 usvojili proračun za 2020. u iznosu 24.711.448 kuna te u njemu osigurali 100 tisuća eura ili 740.00 kuna za projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta Pašman – kopno, sve je krenulo u »šestu brzinu«.
Općinsko izaslanstvo predvođeno načelnikom Krešimirom Ćosićem i njegovim zamjenikom Androm Magićem odmah potom bilo je u službenom posjetu i obilasku gradilišta Pelješkog mosta u Malostonskom zaljevu, u Komarni.

Most ključan za razvitak otoka

Naime, otočani-boduli su čvrstog uvjerenja kako je izgradnja mosta ključna za razvitak i otoka Pašmana i otoka Ugljana. Most bi bio dug 2.017 metara i trebao bi ići od kopna, preko otočića Ričula te prolaziti kraj Galešnjaka do punte između Barotula i Pašmana. Procjena je da bi most koštao oko 150 milijuna eura. EU fondovi bi pokrili 85 posto troškova, a državi bi ostalo 15 posto ili oko 25 milijuna eura.


»Pri povratku vrlo ljubazni Kinezi počastili su nas tradicionalnim kineskim jelima, a mi smo njima uzvratili autohtonim otočnim proizvodima te im poklonili siknjice i domaće vino.

Ante Kraljev

Nakon općinara posjet Pelješkom mostu u vlastitom aranžmanu organizirala je i Građanska akcijska grupa Most Kopno-otok Pašman, njih petnaestak. A kako su za autorizaciju reportaže s posjeta Pelješkom mostu od strane mjerodavnih iz kineske tvrtke u CRBC (China Road and Bridge Corporation), izvođača radova, trebali više dana pričekati tek smo danas u mogućnosti objaviti fotografije i tekst koji potpisuje Tihomir Benčić Benči iz Tkona, i to u cijelosti:
- Žitelji otoka Pašmana već dugi niz godina žele svoj otok mostom povezati s kopnom. Naravno ovu želju podupire mnogo značajnih razloga, koji su, kako se čini, poznati samo otočanima. Prema riječima Borisa Travice, predsjednika Građanske akcijske grupe - Most Kopno-otok Pašman (GAG) sa sjedištem u Mrljanima na istoimenom otoku, podržana otočnim simpatizerima ove inicijative, organizirala je osobno financirajući posjet gradilištu Pelješkog mosta.

Otočanima kineska jela, Kinezima otočki proizvodi

Djelatnici kineske tvrtke CHINA ROAD AND BRIDGE CORPORATION, koja gradi Pelješki most, vrlo ljubazno su primili grupu sa otoka Pašmana, omogućivši im dva i pol sata razgledavanja gradilišta. Na početku razgledavanja, prikazan je film o kineskoj korporaciji koja gradi po čitavom svijetu, a potom vrlo zanimljive detaljne animacije o samoj izgradnji Pelješkog mosta. Zatim je slijedilo razgledavanje duž gradilišta brodom od kopna do Pelješca.
- Pri povratku vrlo ljubazni Kinezi počastili su nas tradicionalnim kineskim jelima, kaže Ante Kraljev aktivist GAG-a dodajući kako su otočani uzvratili autohtonim otočnim proizvodima te im poklonili siknjice i domaće vino
Žitelji s Pašmana poručili su ljubaznim domaćinima da ako jednog dana dođe do izgradnje mosta Pašman-kopno, bi voljeli da to bude baš njihova korporacija, s čijim radom, urednošću, pedantnošću i disciplinom su Pašmanci ostali oduševljeni.
Na kraju posjete Kinezima je ostavljen idejni projekt Pašmanskog mosta, jer eto, nikad se ne zna. Ako se dobiju sredstva, te ako dođe do realizacije, veli u šali Rajko Medić, aktivist GAG-a, Kinezi kako to rade, a s obzirom na dubinu mora i raspon, mogu ga sagraditi za tjedan dana.

Most vrijedan 150 milijuna eura

Most bi bio dug 2.017 metara i trebao bi ići od kopna, preko otočića Ričula te prolaziti kraj Galešnjaka, do punte između Barotula i Pašmana. Procjena je da bi most koštao oko 150 milijuna eura. EU fondovi bi pokrili 85 posto troškova, a državi bi ostalo 15 posto ili oko 25 milijuna eura.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (3 glasova)