Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

PALEKA: Ovo je početak ozbiljnijeg brendiranja središnjeg Jadrana

02.01.2021. 09:20


Za Turističku zajednicu Grada Zadra može se reći da je izvukla maksimum od prošle sezone koja se odvijala u uvjetima pandemije covida-19. Zbog što bolje pripreme za iduću turističku sezonu, rukovodstvo gradskog TZ-a stoga se počelo na vrijeme pripremati i za ljeto 2021. godine kako bi što bolje odradili i marketing kojim su i lani privukli goste ističući mir i sigurnost boravka u Zadru i njegovu zaleđu.
Jedan od projekata na kojemu su u Turističkoj zajednici već tada počeli raditi zajednička je promidžba na inozemnom tržištu s Turističkom zajednicom Grada Šibenika koja bi im donijela znatne uštede na financijskim planu te osigurala i kvalitetnu promociju dalmatinskih gradova. Ovaj hvalevrijedan potez zadarske Turističke zajednice tako bi olakšao i promidžbu za iduću sezonu jer bi i Zadru i Šibeniku trebala manja financijska sredstva od uobičajenih.
U razgovoru s direktorom zadarske Turističke zajednice, Marijom Palekom, stoga smo provjerili u kojoj je fazi ovaj projekt te jesu li o njemu dobili i mišljenje Ministarstva turizma koje je Paleka zatražio kako bi i uz njihovu dozvolu mogao krenuti u ovaj jedinstveni plan udruženog marketinga.


Usaglasili osnovne pravce djelovanja
Naime, da je Zadar i dalje jedno od najatraktivnijih turističkih središta kazuje i podatak da su, unatoč koronakrizi, u našu županiju protekle sezone dolazili gosti iz najrazličitijih zemalja te da našu županiju nisu napuštali niti nakon uvrštenja na crvenu listu nekih EU zemalja.
– Nakon niza obavljenih sastanaka usuglašeni su osnovni ciljevi i pravci djelovanja, no nažalost, pandemija koronavirusa privremeno je zaustavila daljnje pregovore, jer su se neki od ključnih dionika u međuvremenu razboljeli od covida. Kontaktirali smo i Ministarstvo turizma i sporta, koje je stava da ne postoji bilo kakva zapreka ovakvom projektu. Ukoliko financijske mogućnosti dozvole i interesi i dalje ostanu na usuglašenoj razini, mi iz Turističke zajednice grada Zadra se nadamo kako će se projekt realizirati, ističe Paleka.
Na pitanje što bi, pak, ovakva kampanja donijela gradu Zadru, pojašnjava kako bi ona prvenstveno bila početak ozbiljnijeg brendiranja cjelokupnog područja središnjeg Jadrana.


Imamo prepoznatljivo ime
– U nekoj perspektivi možda bi to bilo brendiranje i cijele Dalmacije s obzirom da ima mnogo razloga i turističkih proizvoda koji nas vežu. Kampanja bi bila razrađena na sljedeći način: u marketinškom smislu imamo prepoznatljivo ime i zajedničko geografsko područje, "Heart of the Adriatic" ili čak "Dalmatia" u sljedećem koraku procesa okrupnjavanja, kojeg je lakše i svrsishodnije promovirati na europskom i svjetskom nivou. Činjenica je također da i cijelo ovo područje gravitira Zračnoj luci Zadar, a nova fantastična kruzing i prometna luka Gaženica koja će uskoro postati i homeport, odnosno ukrcajna luka za kruzerski turizam, čini veliki dio izletničkog prometa na cijelom ovom području. U smislu potražnje to su ista tržišta i demografski presjek gostiju koji nas posjećuju. Tu je i ponuda svega onoga što se našim gostima i inače nudi na našem širem zemljopisnom području, a tu su nacionalni parkovi, povijesne lokacije, gradovi i mjesta, kulturno-povijesno nasljeđe, gastronomija i nautika. I na kraju, ali ne manje važno, u financijskom smislu, naravno, tu su i sredstva koja su nam na raspolaganju u sustavu Hrvatske turstičke zajednice, odnosno Ministarstva turizma, ukoliko uspijemo u ovom naumu, zaključuje prvi čovjek zadarske Turstičke zajednice.




 
"Cijelo ovo područje gravitira Zračnoj luci Zadar, a nova fantastična kruzing i prometna luka Gaženica koja će uskoro postati i homeport, odnosno ukrcajna luka za kruzerski turizam, čini veliki dio izletničkog prometa na cijelom ovom području"
Mario PALEKA