Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Ravni kotari i Ugljan u sastavu zadarskog brodara

Autor: Damir Maričić

01.02.2010. 23:00
Ravni kotari i Ugljan u sastavu zadarskog brodara


Tankerska plovidba 5. veljače u Južnoj Koreji preuzima bulk carrier Ravni kotari, a 8. veljače u Kini također bulk carrier Ugljan čime je dosegla 18 brodova
Proslavljajući 55. obljetnicu iz Tankerske su ponosni što objavljuju da će operirati s 20 brodova s oko 1,5 milijuna DWT. Time su ostali najveća hrvatska prometna tvrtka i uvažavani subjekt svjetskog brodarstva
Tankerska plovidba Zadar u tjedan dana bit će bogatija za dva bulk carriera vrijedna preko 50 milijuna dolara nosivosti 35.000 dwt-a odnosno 37.500 dwt-a čime najsnažnija zadarska tvrtka i najveći hrvatski brodar učvrščuje snagu i veličinu svoje flote. Datum isporuke za bulk carriere u gradnji u SPP Shipbuilding Co., Koreja i Jiangsu Eastern Shipyard, Kina utvrđeni su.
Ceremonija primopredaje “Ravnih kotara” prvog od četiri bulk carriera koje Zadrani očekuju zakazana je za 5. veljače 2010. Motorni brod “Ugljan” dogovoren je za 8. veljače, dok su Obrovac i Biograd dogovoreni za ožujak, odnosno lipanj 2010. godine.
Proslavljajući 55. obljetnicu iz Tankerske su ponosni što objavljuju da će operirati s 20 brodova sa oko 1,5 milijuna DWT. Time su ostali najveća hrvatska prometna tvrtka i uvažavani subjekt svjetskog brodarstva.
Posade već u Kini i Koreji
– Riječ je o handysize brodovima za suhe terete koji dolaze u dobrom trenutku, odnosno u trenutku kada su vozarine za suhe terete porasle i prelaze troškovnik, dakle osiguravaju zaradu. Oba broda već su unajmljena, flote su na njima i kreću na svoja prva putovanja, kazao nam je predsjednik uprave Tankerske plovidbe kapetan Ive Mustać.
Hanadysize je najuobičajeniji tip bulk carriera znači manja plovila pogodna za najveći broj luka s dizalicama koje im omogućuju operativnost (“hendlanje”).
Predstavnici uprave odnosno član uprave dr. Petar Kragić i tehnički direktor Tankerske plovidbe Lenko Milin pridružit će se posadama, inspektorima i ostalom osoblju zaduženom za primopredaju.
Velike investicije i teška godina
– Tankerska plovidba nakon provedbe zamjene flote tankera s jednostrukim dnom i oplatom u one s dvostrukom te snažnog uvećanja flote tankera na najveću u svojoj povijesti kreće s iskoracima u floti za suhe terete. Valja kazati kako je riječ o složenoj godini za tankerske brodare. Cijene vozarina za tankere, osim kratkih korektura tijekom prosinca i siječnja prije svega zbog razmjera zime, niske su i ne pokrivaju troškove eksploatacije (što pojednostavljeno kazano znači da stvaraju gubitke). Sada je ispao dobar tajming za isporuku brodova za suhe terete jer su nakon potonuća cijena u jesen 2008. godine njihove vozarine ovog trenutka zadovoljavajuće. A Tankerska preuzima četiri takva broda. Štoviše u postupku smo da s Koreancima otvorimo pregovore o prenamjeni, odnosno promjeni iz product carriera u druge namjene dva broda koje smo tamo dogovorili u idućem razdoblju, napominje kapetan Mustać.
Tankerska je dominantno određena cijenama segmentu prijevoza nafte i derivata jer oko tri četvrtine prihoda u normalnim godinama ostvaruje prijevozom nafte. To nisu iznimno visokodohodovni brodovi kao što znaju biti tankeri u “normalnim” godinama ili neki od specijaliziranih brodova za suhe terete, ali će “dobro doći”. Imaju značenje za pomorski Zadar jer će angažirati značajan broj ovdašnjih posada.
– Godina će biti teška i toga smo bili svjesni. Unatoč tome naši se razvojni projekti provode i mislim da ćemo imati snagu ustrajati na njima, potvrdio nam je kap. Mustać.
U svakom slučaju kada znamo što u ovim teškim kriznim vremenima znači svaka investicija i kakav bi odjel u Zadru pa i Hrvatskoj, imalo proizvodno ulaganje od 50-ak milijuna dolara da se radi o objektu na kopnu.


Podaci o brodovima


Podaci za “Ravne kotare” vrijede i za “Obrovac” koji će biti isporučen naknadno ove godine.
Riječ je o klasičnom bulk carrieru od 35.000 dwt-a. Brodovi su 180 metara dugi, 30 široki s po četiri 35 tonske dizalice. Mogu primiti 48,765.80 m3 tereta. Brzina je od 14 do 1,5 čvorova.
Ugljana je nešto duži i s nosivošću od 37.500 dwt-a, što vrijedi i za Biograd koji se očekuje u floti ovo ljeto. Nosit će također hrvatsku zastavu.