– Riječ je o dionici od raskrižja ceste D54 kod Masleničkog mosta do raskrižja nedaleko od Zatona Obrovačkog gdje se spaja sa ŽC1566 te od tu do odmorišta Marune kod tunela Sv. Rok gdje bi se postavile naplatne kućice. Uz relativno mala ulaganja omogućilo bi se vremenski i prostorno kraće zimsko putovanje, a koje bi ujedno bilo ekonomičnije i sigurnije – dr. Ivo Jakovljević
Alternativni prometni pravac kojim bi u zimskim uvjetima poput onih protekli tjedan, kada je zbog jakih i mahovitih udara bure promet na dionici od Sv. Roka preko Masleničkog mosta bio otežan, a na neko vrijeme i u prekidu, prema mišljenju prometnog stručnjaka, Šibenčanina, doc. dr. sc. Ive Jakovljevića – onaj je starom velebitskom cestom Sv. Rok – Obrovac te dijelom državne ceste koja nosi naziv D54.
Svoju stručnu studiju temeljenu na dugogodišnjem iskustvu, stečenom među ostalim i desetogodišnjim radom u nekadašnjem Ministarstvu pomorstva, prometa i veza na mjestu inspektora za cestovni promet, kao i kroz sudsko vještvo za prometnu struku, dr. Jakovljević je iznio na nedavno održanom 5. hrvatskom savjetovanju za održavanje cesta u Opatiji.
Nakon dugogodišnjeg praćenja vremenskih uvjeta i frekventnosti prometa tim pravcem dr. Jakovljević je došao do zaključka kako bi se problemi prometovanja tom dionicom riješili omogućavanjem korištenja povijesne makadamske velebitske ceste Sveti Rok – Obrovac.
Promet bez prekida u zimskim uvjetima
– Ta stara alanska cesta koja je nekoć bila poveznica između srednje i sjeverne Dalmacije s unutrašnjošću Hrvatske mogla bi poslužiti i u današnje vrijeme kada je prometovanje Dalmatinom, odnosno autocestom A1 i preko Masleničkog mosta otežano ili u prekidu – ističe dr. Jakovljević. No, da bi se njegova ideja provela u zbilju zadarska Županijska uprava za ceste i Hrvatske autoceste trebale bi naručiti projekt temeljem kojeg bi se potom krenulo u obnovu.
– Riječ je o dionici od raskrižja ceste D54 kod Masleničkog mosta do raskrižja nedaleko od Zatona Obrovačkog gdje se spaja sa ŽC1566 te od tu do odmorišta Marune kod tunela Sv. Rok gdje bi se postavile naplatne kućice. Dionica bivše makadamske ceste od raskrižja D54 kod Masleničkog mosta pa do južnog portala tunela Sv. Rok u dužini od oko osam kilometara je asfaltirana jer je služila kao servisna cesta pri gradnji tunela Sv. Rok. Međutim, za sigurno i permanentno odvijanje prometa nužno ju je proširiti jer njezina širina iznosi svega pet metara s neuređenim bankinama – pojašnjava prometni stručnjak predlažući izradu studije sigurnosnog redizajna spomenutih dionica prema kojoj bi se cesta proširila najmanje na 6,6 metara, ali je isto tako potrebno i urediti odvodnju te geometriju zavoja prilagoditi za osobna i gospodarska vozila kako bi se mogla nesmetano kretati u zimskim uvjetima odvijanja prometa.
Uz malo ulaganja sigurnije prometovanje
Revitalizaciju povijesnih rimskih putova, baroknih makadamskih i austro-ugarskih cesta koje su do nedavno bile žile kucavice hrvatskog prometa podržava i Ministarstvo turizma, a dr. Jakovljević smatra kako bi se dodatna korist od revitalizacije ove alanske ceste mogla naći i u činjenici da ona može poslužiti i u protupožarnim aktivnostima s obzirom na to da prolazi kroz pošumljena i ruralna područja. Smatra kako ne treba zaboraviti ni činjenicu da, iako u lošem stanju, ta cesta i danas, kada je u potpunosti dovršen tunel Sv. Rok, ima svoje prometno značenje jer služi preostalom velebitskom i podvelebitskom stanovništvu s obje strane Velebita koje se bavi stočarstvom, pčelarstvom, uzgojem ljekovitog bilja te turistima i planinarima.
U konačnici Jakovljević zaključuje kako bi njegov prijedlog prometnog rješenja u zimskim uvjetima korištenjem dionice državne ceste D54 i dionice županijske ceste ŽC 1566 s relativno malo ulaganja omogućilo vremenski i prostorno kraće zimsko putovanje, a koje bi ujedno bilo ekonomičnije i sigurnije.
– Zamisao studije je predloženim tehničkim zahvatom postići da “hrvatski Olimp” – Velebit, bude prohodan tijekom cijele godine, a tekuća, 2011. godina bila bi idealna za realizaciju jer je ona ujedno i jubilarna, 180 godišnjica izgradnje majstorske, alanske ceste – kaže dr. Jakovljević o čijoj stručnosti govori i njegovo članstvo u znanstvenom savjetu za promet pri Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti (HAZU).
najnovije
najčitanije
Hrvatska
USTAVNA STRUČNJAKINJA
Sanja Barić: Milanović ima samo sreću što Sabor nema dvotrećinsku većinu da ga ukloni s dužnosti
Hrvatska
brinje
Radno proljeće u Općini Brinje unatoč različitim stranačkim bojama
Zadar
ZADAR
‘NAJLIPŠI NA SVITU’ Možete li pogoditi koje su godine nastale ove fotografije Zadra?
Hrvatska
IVAN LOVRINOVIĆ
‘Još niste shvatili da ste pobjednici izbora?’: Kolakušićev suradnik poziva na ujedinjenje oporbe za rušenje HDZ-a
Zadar
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
SVE POPULARNIJE Zadranin na krov postavio solarne panele, evo koliko ga je to koštalo
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU