Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Dizelsko zadovoljstvo

Autor: Edi Prodan

01.03.2009. 23:00
Dizelsko zadovoljstvo


Velika snaga, niska potrošnja, odlične vozne osobine – Impreza i s dizelom ostaje pravi sportdki automobil
Nakon što su Legacy i Outback probili led, pa je to potom učinio i vječni SUV Forester, te je dizel postao moguć i po takve agregate negostoljubivim Subaruovim automobilima, dvoju je dizelski promociju doživjela i Impreza. Prošlog je tjedna, na zagrebačkom eventu, unukatni dizelski agregat u trećoj generaciji kompaktne Impreze postao i hrvatska realnost koju smo imali prlike isprobati na vrlo prigodnim sljemenskim cestama. I, unatoč dizelskom agrtegatu, moramo priznati, zahvaljujući dakako i integralnom pogonu s koji su Subaruovi automobili tradicionalno opremljeni, užitak je nesputan, štoviše naglašeno sportski kao što i očekujemo od ovog japanskog kompakta.
Treća generacija Subaru Impreze, predstavljena krajem 2007. godine (dimenzije automobila su, da podsjetimo, visina 4415 mm, širina 1740 te visina 1475 mm s međuosovinskim razmakom od 2620 mm), tako donosi dizelski bokser agregat obujma dvije litre snage 150 KS. Riječ je o četverocilindričnom bokser motoru kojeg odlikuje velika snaga i mala potrošnja, a zbog specifične koncepcije karakterističan je po vrlo malim vibracijama i minimalnoj buci. S vrlo visokim okretnim momentom od čak 350 Nm, pri čemu je 300 Nm stalno raspoloživo između 1500 i 3500 okretaja, ovaj dizelaš više podsjeća na benzinski motor. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja 5,8 litara na 100 km, dok je emisija ugljičnog dioksida 155 g/km. Za ovaj dizelski bokser motor razvijen je poseban ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa a zbog konstrukcije motor i lagane legure od koje je napravljen, lakši je od sličnih, odnosno teži kao današnji turbo benzinci. Odlikuje ga common-rail sustav izravnog ubrizgavanja pod pritiskom od 1800 bara, a tu su turbopunjač s promjenjivom goemterijom turbine, kao i filtar tvrdih čestica koji se čisti sam, bez kemijskih dodataka.
Ma koliko su vožnje po jednom od najpoznatijih hrvatskih brda bile kratke, uvjerili smo se u odlične karakteristike a jedino što bi moglo stvarati probleme odličnoj prihvaćenosti ovog automobila su cijene koje probijaju okvire sličnih kompakata. Imprezu dizel tako starta od 195 tisuća kuna s paketom opreme koji uključuje baš sve potrebno (VDC-dinamička kontrola stabilnosti, TCS, ABS) i još niz drugih elemenata. ili za 217 tisuća kuna u “sport” paketu kada se dobiva i posebne funkcionalno-estetske detalje.