Bilo je krvi na sve strane

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Autor: 
vlak_nesreca
U nesreći kod Rudina ozlijeđen je i Žarko Rogan, svjedok jučerašnjeg suđenja

"Mirna, ovim vlakom mi nećemo živi stići do Splita" - prisjetio se jučer kobnog dana u svom potresnom svjedočenju pred Županijskim sudom u Splitu  Žarko Rogan (72), jedan od preživjelih putnika najveće željezničke nesreće u Hrvatskoj posljednjih desetljeća. Supruzi je to kazao na postaji u Kninu, kada je uočio da se vlak zaustavio dalje nego što bi trebao, a i nakon što je već zapazio neke sumnjive okolnosti. Njegove crne slutnje obistinile su se u Rudinama iznad Kaštela, kada je nagibni vlak izletio s tračnica te u smrt odveo šest putnika, među kojima i suprugu svjedoka Rogana, koji je u toj nesreći,  uz još 54 osobe, i sam bio ozlijeđen.

Miris nafte

Pošto je po profesiji inženjer, koji je proveo desetljeća radeći u Njemačkoj upravo na proučavanju kočionih sustava raznih vozila, pa tako i vlakova, Žarko Rogan iznio je neka zapažanja koja će u svakom slučaju obrana petorice optuženih pokušati iskoristiti da ojača svoju poziciju. Bio je toliko detaljan da se u jednom trenutku sudac Damir Romac zabunio te je zapisničarki kazao "vještak kazuje...", no brzo se ispravio.

- Nakon Gračaca uopće se nije čula škripa kočnica, a to se na vlaku mora čuti. Strojovođa je često koristio "retarder" kako bi usporio vlak, no svejedno je na nekim dionicama išao prebrzo, imao sam osjećaj da lebdimo. Nakon Perkovića, gdje je jedan mlađi par izašao i kojima sam rekao da su pravi sretnici, prebacio sam dvije unuke na njihovo mjesto jer mi se učinilo sigurnije, potresno je svjedočio Rogan.

Kobni retardant

-  Kad smo se počeli spuštati prema Rudinama vlak je dodatno ubrzao, pitao sam konduktera zašto strojovođa ovako vozi. Stvari su počele letjeti po kupeu, najmanje tri puta smo udarili u stijene usjeka prije nego je kompozicija izletjela s tračnica. Viknuo sam svima da se bace na tlo, legao sam na dvije unuke i pokušao ih zaštititi, nakon izlijetanja nastala je užasna panika, ljudi su vikali, zvali upomoć, bilo je krvi na sve strane, osjećao se miris nafte,... - o dramatičnim trenucima tragedije kroz suze je govorio svjedok, koji je na početku kazao da je upravo on nagovorio obitelj da krenu vlakom, a ne automobilom kako bi opuštenije uživali u putovanju.

Njegovoj supruzi nije bilo spasa, a djevojčice i on prošli su s lakšim ozljedama. Za kazneni progon optuženih nije zainteresiran, kaže da im je kao kršćanin oprostio, da razumije da se svatko bori za svoj život međutim ne može razumjeti neodgovornost za tuđe živote.

 

Optuženo pet osoba
Optužnicom se tereti pet osoba odgovornih za nanošenje retardanta na  dionicu pruge iznad Kaštela, retardanta zbog kojeg, prema tužilaštvu, vlak  nije uspio zakočiti, a ta tekućina se nije smjela nanositi direktno na tračnice.  U pitanju je kazneno djelo općeopasne radnje sa smrtnom posljedicom.  Optuženi su Ivan Medak, bivši direktor poslova ekologije i zaštite u HŽ  Infrastrukturi, Ivan Tomašković kao direktor tvrtke Intrade koja je dobila  posao nanošenja retardanta, njegov punac Jozo Bazina i savjetnik u  Intrade-ute šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac  Branko Tišljar.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno