Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

SVEOBUHVATNI RADOVI Rekonstrukcija pristupne ceste iz pravca Zemunika prema Zračnoj luci

02.04.2020. 14:17


Usprkos brojnim ograničenjima i zabranama zbog pandemije koronavirusa intenzivni radovi se izvode i na spojnoj dionici između državne i županijske ceste DC422 i ŽC6040, na zemuničkim Lužinama. Dio ceste od Zemunika do raskrižja za Galovac je zatvoren. Zaobilaznica je brzom cestom od čvorišta Tromilja i čvorišta Sv. Martin te s alternativnim pravcem kroz Galovac, iznad galovačkog groblja na zapad prema Zemuniku.
– Riječ je o sveobuhvatnoj rekonstrukciji pristupne ceste, istočnog ulaza u podvožnjak i Zračnu luku Zadar iz pravca Zemunika i Sukošana, kazao je David Milin, voditelj tehničke ispostava Hrvatskih cesta Zadar.
Vrijednost radova je 3,5 milijuna kuna, a investitor su Hrvatske ceste. Radove izvodi Strabag d.o.o., s rokom do kraja svibinja.


Ispoštivanje rokova, pobjeda protiv pandemije
– Rok izvođenja radova na spojnoj dionici između državne i županijske ceste DC422 i ŽC6040 je kraj svibnja. Usprkos pandemiji koronavirusa prema dinamici izvođenja radova vjerujemo da će se rok ispoštovati što bi bio uspjeh svih dionika u ovom zahtjevnom projektu, poglavito na spoju ulaza u podvožnjak, naglasio je Milin.
Nisu zaustavljeni ni radovi na izgradnji velikog podvožnjaka ispod nekadašnje ceste koja je povezivala Zemunik sa Zadrom preko rulne staze Zračne luke Zadar. Građevinski radovi, iako značajno kasne u intenzivnom su tijeku.
– Kiša i podzemne vode bili su veliki problem izvođaču. Zbog svih promjena tehničke dokumentacije, novog projekta i građevinske dozvole, dovelo je do znatnog povećanja obima radova i znatnijeg probijanja rokova izvođenja, rekao je Ivica Šarić, načelnik Zemunika.
Duljina zahvata je 445 metara. Najvažniji dio podvožnjaka dug je 103 metara i povezat će mještane Zemunika sa Zadrom i izbjeći konfliktne točke koje su se prije događale pisti Zračne luke Zadar.
– Vrijednost radova je 33 milijuna kuna s PDV-om i nakon deset godina od zatvaranja ceste sve će biti gotovo za nekoliko mjeseci. Zadovoljan sam jer mjesec prije ili kasnije ne znači ništa, a projekt nam znači puno, istaknuo je Šarić.
Radovi na kojima je angažiran Colas Hrvatska jedan je od najvećih infrastrukturnih zahvata u Zadarskoj županiji.
– U sklopu podvožnjaka iskopalo se oko 40 tisuća kubika materijala te ugradilo 5.200 kubika betona kako bi se dobio tunel visine 4,5 metara, širine osam i 116 metara duljine, objašnjava Šarić.


Zrakoplov težak 184 tone
– U razgovorima s inženjerima rečeno je kako je podvožnjak projektiran tako da će preko njega moći ići zrakoplovi raspona krila 64 metara i težine 184 tone, odnosno zrakoplovi tipa Boing 747 ili Airbus 600, navodi Šarić.
Podsjetimo, ugovor za gradnju podvožnjaka potpisan je sada već daleke 2010. godine. Sporazum o gradnji podvožnjaka još 2010. godine u Zemuniku su potpisali tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, te predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik Općine Zemunik Joso Marušić.
– Nezadovoljni zatvaranjem ceste prema Zadru, Zemuničani su se digli na noge tražeći drugo rješenje za cestu do Zadra koja prolazi kroz njihovo mjesto i presijeca uzletno-sletnu stazu Zračne luke, podsjeća Šarić.
Zadarski aerodrom bio je poznat i jedinstven u svijetu jer je preko rulnice prolazila cesta koja je spajala Zadar sa Zemunikom Donjim, pa bi se promet vozila zaustavljao rampama da bi zrakoplovi mogli nesmetano kretati pistom.




"Presudila" Europska komisija
– Prije dugih 10 godina, u travnju 2010. godine, nakon višegodišnjih apela Zračne luke došlo je do zatvaranja ceste što je bio uvjet za zatvaranje poglavlja 14. prometne politike u pristupnim pregovorima Hrvatske i EU, podsjeća Ivica Šarić. Istodobno su trajali i prosvjedi Zemuničana koji su isticali da će zatvaranjem te ceste njihova općina postati slijepo crijevo. Na kraju je u korist Zračne luke "presudila" Europska komisija, navodi zemunički načelnik.
Buduća cesta prelazit će ispod rulnice, što je također rijetkost u svijetu, a u Europi postoji još u Parizu gdje ispod rulne ceste prolazi željeznica.
– Iako su nas drugi bili otpisali, mi u Zemuniku smo vjerovali da će se izgraditi podvožnjak koji je od životne važnosti za Zemuničane. Hvala svima koji su nam pomogli na bilo koji način. Uz pomoć tadašnjeg ministra Kalmete i ljudi dobre volje iz Vlade RH, Hrvatskih cesta, Zadarske županije i drugih, uspjeli smo, ističe Šarić.


Povratak u budućnost
Zemunik je u prošlosti bio tranzitno mjesto, a izgradnjom podvožnjaka, kaže, mnoge će se stvari unaprijediti.
– Izgradnja podvožnjaka je poveznica općine Zemunik Donji s našim najbitnijim gospodarskim objektom u županiji, sa Zračnom lukom Zadar preko koje godišnje pređe 700.000 putnika, većinom turista, kaže Šarić.
Zemuničanima tzv. austro-ugarska cesta znači život jer se njom putovalo znatno prije nego što je pred oko 45 godina izgrađena Zračna luka Zadar.
– Osim brzom cestom "Kalmetina", Zadar 2 – Gaženica, s priključcima na čvorištima Tromilja i Sv. Martin, koristi se i alternativni pravac preko Smokovića i Murvice gdje je uključivanje na Jadransku cestu zapravo najveća crna točka u našoj županiji, raskrižje izuzetno opasno za život, poručio je Šarić zaključivši kako se izgradnjom podvožnjaka Zemunik opet vraća kao sjecište puteva i i ponovno predstavlja vrata Zadra što je u povijesti oduvijek bio.