Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Instalacija koja daje kritiku vremena u kojem živimo

02.05.2019. 10:50
Instalacija koja  daje kritiku  vremena u kojem  živimo


U sklopu Eko dana Prirodoslovno-grafička škola, organizator manifestacije, predstavila je umjetničku instalaciju pod nazivom  AVE OVUM!, u galeriji ZadArt uz voditelja Nenada Vertovšeka. Instalacija daje kritiku vremena u kojem živimo osvrćući se na moć medija. 
– Možemo se na prvi pogled zapitati – ima li smisla posvetiti večer jednom jajetu? No, riječ je o viralnom hitu koji je od početka ove godine  trebao nadmašiti rekord u „lajkanju“ koji je dotad držala celebriti zvijezda Kylie Jenner, odnosno njena kćerkica Stormy sa čak 18,3 milijuna  lajkova na Instagramu. Počelo je kao račun „World recordEgg“ da bi već  u prvih deset dana premašilo taj rekord u lajkanju, a u sljedećih samo  48 sati dodano je preko 40 milijuna lajkova! Dakle rekord u lajkanju  male Stormy je debelo premašen i obično ptičje jaje je postalo najlajkaniji hit na Instagramu, no premašilo je i glazbeni video „Despacito“ i  najviše lajkani online post na bilo kojoj medijskoj platformi u povijesti,  kazao je na otvorenju dr. sc. Nenad Vertovšek i nastavio:
– Ono što treba promisliti jest činjenica da smo digitalnom dobu, dobu lajkanja gdje postoji izbor od samo nula i jedan, znakovi kako svjetlosni impuls postoji ili ne i naizgled jedino postoji mogućnost da nam  se nešto potpuno sviđa ili ne. No u životu nije tako, stvari nam se mogu  i sviđati ili ne, mogu biti pomiješane, a to odgovara novom (medijskom) dobu koje dolazi – ono kvantnih kompjutora gdje odlučivanje i  sviđanje odgovara milijunima sinapsa u mozgu, možda i bliže ljudskom razmišljanju nego mislimo.
Jaje od 60 milijuna 
– Trenutačni rekord od nekih 60 milijuna lajkova za jedno jaje nastao  je kao zamisao britanskog kreatora oglašavanja, uz sve legende koje su  išle uz to, od misterioznog autora ili grupe masona, „ljudi-guštera i  slično. Ne, smislio je to čovjek kao suvremeni marketinški trik koji u sebi nosi besmisao pukog lajkanja, ali i kao svojevrsni protest protiv lajkanja„celebritijima“ i beznačajnim sadržajima. Imali smo i viralne hitove polijevanja ledenom vodom, sada imamo čimpanzu koja surfa Instagramom, a najnovija besmislica jest jedenje voća zajedno s korom i  sendviča s plastičnim celofanom?! Osim strašnog marketinškog trika u  kojem osjećamo kako „nešto radimo s cijelim svijetom“ a proizvodimo  beznačajne rezultate, valja se samo zapitati mogu li protesti protiv lajkanja biti praktičniji i smisleniji, dokle možemo i moramo slijediti marketing naših umova i ponašanja? – upitao se Vertovšek te dodao:
Simbolična počast
– Možda je počast ovom lajkanom Jajetu simbolična počast i jednom  dobu koje odlazi, htjeli mi to ili ne, premda ćemo još dugo misliti kako  je lajkanje davanje smisla općoj besmislici, zaboravljajući da nam mediji ipak ne mogu pružiti puno zadovoljstvo ljudske izravne komunikacije, kao što nam ni umjetna inteligencija neće pomoći ako ne budemo  imali vlastitu. Čak i u medijsko-novinarskom svijetu postoji stara  uzrečica kako je novinar osoba s mozgom i jajima, jedno bez drugog ne  ide. Tako i ovo Jaje ima podosta smisla kojeg mogu dati uglavnom ljudi,  zaključio je Vertovšek.