Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Za Japance je Hrvatska hit destinacija

Autor: Dunja Maričić

01.07.2009. 22:00
Za Japance je Hrvatska hit destinacija

Foto: Vedran SITNICA



Veleposlanik Japana u Republici Hrvatskoj NJ.E. Yoshio Tamura i drugi tajnik veleposlanstva Japana Atsushi Saito jučer su posjetili Zadar i Biogradu na moru
Veleposlanik Japana u Republici Hrvatskoj NJ.E. Yoshio Tamura i drugi tajnik veleposlanstva Japana Atsushi Saito jučer su posjetili Zadar, a domaćini su im bili zadarski župan Stipe Zrilić i gradonačelnik Zvonimir Vrančić. Svečani prijem održan je u Maloj vijećnici Doma Zadarske Županije. NJ.E. Yoshio Tamura veleposlanik je u RH dva mjeseca, a Zadar je jučer posjetio po prvi put.
Prijem je obilježen mahom razgovorima o turizmu i gospodarskoj suradnji između dviju država.
– Za Japance, Hrvatska je hit odredište. Prošle godine posjetilo ju je čak 144.000 Japanaca, istaknuo je NJ.E. Tamura.
Zadarsku županiju je posjetilo 5.000 japanskih posjetitelja, ne računajući one koji su putovali kruzerima.
Japancima, mnogoljudnoj naciji visoke tehnologije, Hrvatsku osim neupitnih povijesnih, kulturnih i prirodnih posebnosti karakterizira i srdačnost te sigurnost pa se tom prilikom Njegova Ekscelencija zahvalila hrvatskim policajcima. Na izneneđenje svih prisutnih, Tamura je uz isprike ako je pitanje možda neprikladno, upitao i o razlozima premijerove ostavke, a odgovor, kao i većina građana, nije dobio.
Tune i turizam
Župan Zrilić u svom govoru istaknuo je turizam kao glavnu granu gospodarstva i ulov tune kao najznačaniju izvoznu gospodarsku granu posebice u odnosu s Japanom. Naime, samo prošle godine iz Zadarske županije u Japan je izvezeno tune u iznosu od čak 25 milijuna američkih dolara, dok uvoz robe iz Japana i nije od tolikog značaja – 1,5 milijuna.
Također, čelnici su izrazili zahvalnost japanskoj vladi na obnovi škole u Žegaru.
U suradnji Hrvatske i Japana, prošla godina obilježena je kao 15-a godina od uspostave diplomatskih odnosa dviju država. Na manifestaciji povodom obljetnice također su sudjelovali i zadarski umjetnici među kojima i sam župan.
– U slobodno vrijeme bavim se slikarstvom, a moje slike su također bile izložene. Imam i biografiju napisanu na japanskom jeziku, pohvalio se župan.
Kao i govori ostalih čelnika, i gradonačelnikov se ticao gospodarskih odnosa i turizma.
Japanska delegacija kao i župan i gradonačelnik složili su se oko daljne suradnje, kako u turizmu, tako i u gospodarstvu koje bi se trebalo razvijati u raznim granama.
Susret u Zadru završen je podjelom poklona, među kojima se našla i zbirka Haiku pjesama sa susreta iz Samobora gdje su se još jednom našli županovi radovi.


Tamura: Čini mi se da je premijer dao ostavku, zašto?


I NJ.E. Tamuru zaintrigirala je premijerova ostavka. Suptilno je pokušao doznati više o tom svima nejasnom događaju.
– Čini mi se da je premijer da ostavku pa možete li mi vi objasniti što se dogodilo, pitao je Tamura župana Zrilića. Iako se odgovor pokušao dati, pravo objašnjenje ni konkretan odgovor, očekivano, i ovaj put je izmaklo.




U sklopu posjeta japanskog veleposlanika u RH Yoshia Tamure Zadarskoj županiji, upriličen je i posjet gradu Biogradu na moru te obilazak Ilirije d.d., vodeće turističke tvrtke Biogradske rivijere. Japanskog veleposlanika te župana Zadarske županije Stipu Zrilića sa suradnicima dočekali su biogradski gradonačelnik Ivan Knez te predsjednik Uprave Ilirije Goran Ražnjević sa suradnicima. Nakon što su posjetili spomenik Ždralu na biogradskoj rivi, u kongresnoj dvorani Ilirije održana je prigodna prezentacija tvrtke i njenih djelatnosti. Razmijenjeni su pozdravni govori te je iskazano obostrano zadovoljstvo ovom posjetom, dok je japanski veleposlanik Tamura iskazao posebno zadovoljstvo i radost zbog izrade tisuće ždralova koji su proslijeđeni u Japan, a također i članstvom biogradskog gradonačelnika Ivana Kneza u asocijaciji Gradonačelnici za mir. Za uzvrat gradonačelnik im je uz prigodne riječi uručio repliku spomenika. Govoreći o Iliriji d.d. predsjednik Uprave Goran Ražnjević kazao je kako se tvrtka nalazi među 30-ak vodećih turističkih kompanija u zemlji, koje predstavljaju okosnicu razvoja hrvatskog turizma. Njezina uspješnost vidljiva je u rezultatima poslovanja, a turističkim objektima Ilirije d.d. godišnje se ostvari preko 400.000. noćenja, što predstavlja više od 50 posto ukupnih noćenja u gradu Biogradu. Posebnost ove tvrtke je i u tome što raspolaže sa sva tri najvažnija segmenta turističke ponude, a to su hotelijerstvo, nautika i kamping. Kroz sve tri spomenute djelatnosti uz kompletne programe standardnih usluga nude se sportsko rekreacijski i ostali popratni sadržaji poput izleta animacije te najrazličitijih kulturno-zabavnih sadržaja.
Ugledni gosti obišli su potom cjelokupnu turističku ponudu tvrtke hotele, marinu i kamp Park Soline te se nakon toga vratili na zajednički objed, koji se sastojao od isključivo domaćih specijaliteta. Ponuđena im je pašteta od bakalara, slani inćuni, riblja juha, buzara od hobotnice, odrezak orade, blitva i salate te slatka delicija – rožata.