Probleme u okolišu prijavljuju i turisti

Slika korisnika admin
Adam VIDAS
Rad na Zelenom telefonu je vrlo zahtjevan jer sve češće zvoni

Udruga Eko-Zadar godinama je učlanjena u  Mrežu zelenih telefona Hrvatske, a ovaj je servis sve  prihvaćeniji među građanima  koji uočavaju i prijavljuju probleme u okolišu. Da sve ne  ostaje na prijavama, pokazuje  podatak da se kroz godinu  uspješno riješi oko 75%  slučajeva, pogotovo ako volonteri naiđu na suradnju  građana i komunalnih službi,  što je zapravo i glavni cilj ove  vrste servisa.

Galebovi, muhe i  štakori

Rad na Zelenom telefonu  je vrlo zahtjevan, a u ljetnim  mjesecima volonteri primaju  više poziva, što je potvrdila i  aktivistica Eko-Zadra Linda  Šušteršić.

- Upravo smo zaprimili dvije prijave i to obje za otok Pag.  Iako tek trebamo izaći na  teren i utvrditi o čemu je riječ,  dobili smo više poziva za isti  slučaj, a zanimljivo, io poziva,  uz domaće stanovništvo i vikendaše, uputili su i turisti  koji ljetuju u Pagu, kaže  Šušteršić i nastavlja:

- Na jednom privatnom terenu iskopana je rupa veličine  100x100 metara koju je vlasnik ogradio žicom, no čini se  da mještane okolnih naselja  to ne smeta pa uredno uklanjaju žicu i u rupu, koja je  postala divlje odlagalište,  odlažu glomazni pa i opasni  otpad. Osim toga, na tom se  malom divljem odlagalištu  skupljaju galebovi, muhe i štakori tako da su stanovnici i  gosti u okolnim kućama zabrinuti i zbog širenja zaraze.  Kontaktirali smo s paškim  Komunalnim društvom, tako  da ćemo uskoro imati više  informacija, kaže Linda  Šuteršić.

Što se tiče druge prijave,  kaže da su se vikendaši u  Vodicama kod Paga žalili i na  Komunalno društvo.

- Ovu prijavu također trebamo provjeriti jer je, navodno, Komunalno društvo  uklonilo kontejnere te odvozi  otpad koji je spremljen isključivo u označene vrećice,  dok druge vrećice sa smećem  ne skupljaju.

Vrećice i kamenolom

Neki su se vlasnici vikendica žalili da tih nepokupljenih vrećica ima svuda po naselju te da im je jako teško  zadržati goste zbog smrada  koji se širi, kaže Šušterić. Od  ostalih prijava zaprimljenih  putem Zelenog telefona i na  kojima volonteri Eko-Zadra  trenutačno rade, Šušteršić izdvaja onu koja se odnosi na  Eko-Velebit u Gračacu te na  kamenolom kod Baštijunskog  briga.

- Mještani Gračaca više su  nas puta zvali da Eko Velebit,  ovlašteni koncesionar za skupljanje, skladištenje, recikliranje i oporabu otpada od  polimera, ne sanira plastične  vrećice koje se mogu vidjeti na  svakom koraku po Gračacu i  okolici. Što se tiče kamenoloma na Baštijunskom brigu,  mještani Pakoštana žale se na  prašinu koja prekriva njihove  poljoprivredne površine, a  ugrožene su i ptice koje obitavaju na tom području, kaže  Šušteršić te dodajeda joj je  drago da građani zovu i da je  Zeleni telefon sve bolje prihvaćen.

- Mi se svim snagama trudimo provjeriti sve prijave,  obići terene i pokušavamo  pronaći najbolje rješenje problema. Ipak, svi smo mi jednako odgovorni za naš okoliš  zato ga trebamo bolje čuvati i  voditi brigu o njemu, jer ovaj  je planet jedino mjesto na  kojem možemo živjeti mi i  buduće generacije, zaključuje  Šušteršić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno