Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

4HELIX+ Plavo gospodarstvo dobilo virtualne turističke ture

02.07.2020. 12:36


Inovativni projekti na području plavog gospodarstva, međunarodno povezivanje plavih poduzetnika i pružatelja znanja iz kulturne kreativne industrije te veliko iskustvo i digitalna platforma za održivost same suradnje u lokalnoj sredini, najvažnija su postignuća europskog projekta 4helix+ u provedbi HGK – Županijske komore Zadar.
O svemu su nam više ispričali Ivan Jadreško, voditelj projekta 4helix+ te Marija Mišulić, članica osoblja projekta.


Projektima inovativnosti 480.000 eura vaučera
– U okviru projekta financiranog iz programa Interreg Mediterranean na području osam pilot-regija koje su sudjelovale, podijeljeno je 480.000 eura vaučera za projekte inovativnosti. Konkretnije, kreativci su ponudili svoje ideje za unaprjeđenje proizvoda ili usluga malih i srednjih poduzetnika s područja plavog gospodarstva, dogovorili se i zajedno prijavili na 4helix+. U Zadarskoj županiji su prijavili 16 projekata, a po striktno određenom sustavu bodovanja, izabrano je 6 projekata koji su dobili vaučere od 10.000 eura. Tome je prethodila registracija u bazu pružatelja znanja nazvanu cyberspace koja ostaje još barem dvije godine kao korisna platforma za daljnju suradnju. Prethodili su i infodani, sastanci, umrežavanja i upoznavanja u osam gradova koja ostaju kao korisna stvar i za buduće poslovanje i onima koji na ovom konkretnom projektu nisu osvojili vaučer, govori Jadreško.
Kako dodaje Mišulić, veseli ih i što je županijska agencija za ruralni razvoj Agrra preuzela njihovu vaučer-shemu kao predložak za poziv za ribarstvo i akvakulturu, čime je ostvaren još jedan od ciljeva ovog projekta, a to je korist za lokalnu sredinu i pomoć u provedbi sličnih projekata.
Između ostalih, vaučer je dobio projekt turističke agencije Magic Croatia – virtualna šetnja zadarskom gradskom jezgrom, koju su izradili uz pomoć pružatelja znanja, Spectre j.d.o.o.


Naočale virtualne stvarnosti
– Staru gradsku jezgru gosti obilaze uz asistenta vodiča i na osam lokacija stavljaju naočale virtualne stvarnosti. Tamo se uz audiovodič kojeg nudimo na 7 jezika projicira događaj iz prošlosti ili unutrašnjost građevine ili građevina u svom izvornom obliku. Tako na Forumu, s kojeg i kreće tura, gosti kroz VR-naočale oko sebe vide Forum kakav je nekad bio, građevine antičkog Foruma im se doslovno grade pred očima kamen po kamen, stup po stup, priča Veronika Mudri Šestan, direktorica agencije Magic Croatia.
Obilaze osam lokacija pa tako mogu vidjeti, primjerice, krstionicu iz Sv. Stošije koja se inače ne može vidjeti, nekadašnje zidine na Trgu Petra Zoranića, »doživjeti« križarski pohod na Zadar iz 1202. godine i tako dalje… Projekt je zaživio prošle godine i gosti su jako zadovoljni, a dobio je i dvije nagrade – od Hrvatske turističke zajednice u kategoriji inovacije godine i od Turističke zajednice Zadarske županije za proizvod godine u kategoriji turizma.
S obzirom da je osmišljena inovativna tura i kupljeno je 30 VR-naočala, projekt je ukupno stajao više, ali financijska pomoć od vaučera od 10.000 eura je bila itekako značajna.
– Osim same financijske pomoći, puno nam je značilo i to ‘famozno’ umrežavanje, povezivanje preko cyberspacea te promocija agencije i destinacije. Važno nam je bilo i što je online prijava i samo prikupljanje dokumentacije bilo vrlo jednostavno i nisam morala otići ni po jedan papir, već smo sve riješili online, kaže Veronika Mudri Šestan.
Zanimljiv je i projekt tvrtke Foka d.o.o. s otoka Paga koja je uz pružatelja znanja Novena osmislila projekt virtualne stvarnosti te ne-roniocu približava ronjenje, podvodni svijet, ali i antičke nalaze s morkog dna.




«Ronjenje« i kuharica s tradicionalnim receptima
– To je alat kojim će svi objekti u kojima se oglašavamo moći lakše ponuditi našu uslugu i ne-roniocu ponuditi ronjenje. Mi smo s 3D kamerama snimili pripremu za ronjenje, zaron i podmorje i kad osoba stavi VR-naočale i gleda snimke, osjeća se kao da je tamo. Bez vaučera Županijske komore Zadar ne bismo ovaj projekt mogli isfinancirati niti izgurati sami, tako da nam je to jako dobro došlo. Sad krećemo s promocijom po kampovima u Šimunima i Straškom i nadamo se da ćemo privući i one ljude kojima se ronjenje do sad činilo teško izvedivo ili opasno, rekao je Vedran Dorušić, vlasnik ronilačkog centra Foka.
Tvrtka Zara Agent d.o.o. je dobila vaučer za stvaranje vizualnog identiteta i promotivnih kampanja za nova europska tržišta, što je za ovu tvrtku odrađuje španjolski pružatelj znanja, tvrtka Servicios Integrales Logipymes. Ovakvi međunarodni spojevi su se i dodatno bodovali pri izboru dobitnika.
Osim spomenutih, vaučer je dobio i Ribarski obrt Milivoj Blaslov za projekt virtualnog tradicionalnog ribolova, zatim Shuttle tours za memorijsku kutiju sa suvenirima s putovanja u Dalmaciji koja uključuje prije svega kuharicu s tradicionalnim izvornim receptima. Vaučer je dobila i tvrtka Lanđin za morski ribolov kako bi izradila vizualni identitet i bolju vidljivost na tržištu.
Projekt 4helix+ je započeo 1. veljače 2018., a završava 31. listopada 2020. godine. Ukupni proračun projekta je 2.193.983,75€, a sufinancira se iz ERDF i IPA II fonda, programa Interreg Mediterranean.