Obnova starog paškog mosta po planu

Slika korisnika admin
paggradskimost
Paški most obnovit će se po uzoru na izvorni objekt iz 15. stoljeća

Paška Gradska uprava primila je vijest da Ministarstvo kulture RH neće  sudjelovati u sufinanciranju  obnove starog paškog mosta,  jednog od najvažnijih dijelova  spomeničke baštine Paga. U  financiranju velikog projekta,  teškog oko 8,5 milijuna kuna,  zajednički su trebali sudjelovati Grad Pag i Ministarstvo kulture, i to sa po 20  posto, te Ministarstvo mora,  prometa i infrastrukture sa 60  posto sredstava. Kako nas je  informirao paški gradonačelnik Andreja Bukša, Ministarstvo kulture za ovu proračunsku godinu nije predvidjelo ta sredstva, budući da  su dogovori oko financiranja  obnove mosta bili pred nekoliko mjeseci, točnije u ožujku.

No, obnova gradskog mosta ipak će krenuti u najavljenom roku. Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i  infrastrukture, navodi kako je  za službenog posjeta Pagu  ministra Božidara Kalmete  dogovorena obnova gradskog  mosta i kako se od tog dogovora neće odstupiti.

- Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture podržava ovaj projekt i spremno  ga je sufinancirati neovisno o  tome hoće li to moći i drugi  predviđeni subjekti, navela je  Halužan.

Gradonačelnik Bukša je istaknuo kako se nada da bi se  Ministarstvo kulture u obnovu financijski moglo uključiti iduće godine, budući da  će se radovi odvijati u dvije  faze pa tako i dogodine.

Projekt je gotov i Grad Pag  kreće s natječajem za najpovoljnijeg izvođača tijekom  kolovoza kako bi na jesen  mogli krenuti s radovima.  Važno je reći da je za početak  obnove gradskog mosta, koji  bi se trebao graditi u izvornom obliku na svojim temeljima, puno toga napravljeno. Prema idejnom projektu koji je izradila tvrtka "D  i Z" iz Zadra, most će biti od  kamena, s dva visoka luka,  oblikom i veličinom sličan  izvornom mostu koji je izgrađen u 15. stoljeću. Tijekom ožujka Grad Pag je za  obnovu mosta dobio lokacijsku dozvolu, a potom i  građevinsku.

Obnova mosta planirana je  u dvije faze. U prvoj će se fazi  srušiti postojeći most i izgradit će se betonska konstrukcija za prolaz pješaka, a  u drugoj fazi u temelje mosta  postavit će se komunalna infrastruktura i potom dovršiti  gradnja.

Zanimljivost gradskog mosta u Pagu jest ta što je  izgrađen još u 15. stoljeću. To  je jedini most u venecijanskom stilu koji je izgrađen  izvan Venecije, bio je visok  dvanaest metara i imao je dva  visoka luka kroz koje su prolazili jedrenjaci.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno