Maestralni pozdrav obali i otocima

Slika korisnika admin
arsenal_stefanovski_tadic
Josip PEDIŠIĆ
Repertoar Stefanovskog i Tadića se uglavnom temeljio na njihovim prijašnjim suradnjama

Promovirajući novi album "Live in Zagreb", Vlatko Stefanovski i Miroslav Tadić su posjetiteljima kluba Arsenal u subotu navečer još jednom dokazali kako stilske različitosti dvojice virtuoza, suprotno uobičajenom, kod njih u pravilu rezultiraju izvrsnom sinergijom i slaganjem raznolikosti u jedinstvenu cjelinu.

U sklopu ljetne turneje "Pozdrav obali i otocima", glazbeno srastanje tradicionalnih makedonskih napjeva, flamenca, klasike, jazza i bluesa, pružilo je gostima zadarskog kluba odličan uvid u prezentaciju forme i slobode - ostvarene čestim posezanjima za improvizacijom. Iako Zadrani ovaj put nisu do kraja ispunili prostor Arsenala, odaziv publike koja je sa zanimanjem pratila bravure balkanskih virtuoza, bio je vrlo dobar. Repertoar Stefanovskog i Tadića se uglavnom temeljio na njihovim prijašnjim suradnjama, tj. albumima Krushevo i Treta majka. Zvučnu sliku stvorenu međuigrom najlonskih i metalnih žica, između ostalih su obogatile uspješnice poput Kaleš Anđo, Kasapsko Oro Gajdarsko oro, Izlezi, Vido i Pajduško oro. Popularnosti ovog dvojca na našim je prostorima najviše pridonijela karizma Vlatka Stefanovskog kao istaknute figure jugoslavenskog rocka, a potom i jednog od značajnijih instrumentalista u svjetskim gitarističkim krugovima. Međutim, upravo je Miroslav Tadić taj čija racionalnost i usredotočenost vladanja instrumentom dodatno pospješuju dojam njihova nastupa. Tadić, inače ljetni stanovnik otoka Prvića u šibenskom arhipelagu, sa svojim je flamenco i bariton gitarama obogatio zvuk, nažalost, tek povremenim solo izletima, istovremeno prateći Stefanovskog u čestom, ali ne i razmetljivom soliranju. Dok je jedna od glavnih karakteristika subotnjeg Vlatkovog muziciranja bilo izražavanje po mjeri, dokazujući pritom razliku između njega i dobrog dijela gitarista - tehničara koji koncert doživljavaju kao sprint po vratu gitare.

Svi koji su razgovor akustičnih gitara Tadića i Stefanovskog slušali već ranije, mogli su otprilike očekivati što će ih zateći na koncertu, ali velik dio njih se ponovno našao u redu za karte, ne želeći propustiti ovo izvrsno posezanje za raznim glazbenim smjerova s težištem na makedonskoj narodnoj ostavštini. Među onima koji su više puta uživali slušajući Stefanovskog i Tadića, bio je, u zadnje vrijeme sve popularniji mladi pjevač, Luka Nižetić.

- Ljubitelj sam sjete koju donosi makedonska glazba, a na ovakvim koncertima se može pronaći i odlična inspiracija za album. Etno je već odavno izašao iz zaborava i postao prepoznatljiv brend, što je u svakom slučaju dobro - zaključio je Luka Nižetić.

Iako po stilskom opredjeljenju izgleda kao da dolazi s druge planete u odnosu na Tadića i Stefanovskog, pjevač je pokazao da je veliki štovatelj slušajući, kako navodi, njihov koncert četvrti put.

S ukupno 13 odsviranih instrumentala podijeljenih u dva seta, te dvije skladbe za vrijeme bisa, balkanska verzija John McLaughlina i Paca De Lucie je pokazala da forma koju je osmislio spomenuti dvojac i dalje može biti jednako zanimljiva, a u nekim dijelovima i inventivnija od originala.

Pet minuta prije ponoći završila je tako još jedna, izrazito uvjerljiva prezentacija majstora gitare. Kalajđisko oro koje su izveli izmamivši ovacije i ustajanje publike, označilo je kraj subotnjeg susreta, ali i pokazalo da su Stefanovski i Tadić za Zadrane uvijek dobitna kombinacija.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno