Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Carstvo ugodnog prostora

Autor: Edi Prodan

01.09.2008. 22:00
Carstvo ugodnog prostora


Prostrano je postalo još prostranije i prilagođenije putnicima a uz odlični motor Berlingo još suverenije djeluje na racionalnost izbora
Sve što smo u prvoj generaciji, nakon nemalog čuđenja što je jedno teretno vozilo, “kombi” iskoračilo na teritorij koji su do tada nedodirljivo pokrivali monovolumeni, hvalili, voljeli i isticali kao poželjnu, pametnu kupnju, u drugoj se generaciji Berlinga još dodatno naglasilo. S obzirom kako je bilo evidentno da su i sami tvorci Berlinga bili iznenađeni njegovom prihvaćenošću u putničkoj izvedbi, u drugoj su si generaciji dali truda i uistinu uspjeli u nakani stvaranja križanca teretnog i putničkog vozila u kojem se putnici neće osjećati ni najmanje zakinuto. Druga je generacija tako dobila ovjes monovolumena C4 Picasso (što je svakako korisno kupcima Berlinga no na neki način taj je automobil postao opasna konkurencija i samom monovolumenu umjetničkog naziva), kvalitetnije presvlake sjedala i čitav niz funkcionalnih i estetskih dodataka tipičnih za osobne automobile. Ipak, sjedala su nešto tvrđa a i čitava završna obrada ostavila je jedan robusniji trag kako, koriste li vlasnici putnički Berlingo češće i kao teretno vozilo, ne bi došlo do oštećenja i bržeg “habanja”.
Ono gdje je Berlingo apsolutni car nad carevima, ono gdje mu je malo tko konkurentan je volumen unutrašnjosti. Uz odličnu poziciju sjedenja, vozač i putnici se u jednom tako prozračnom prostoru osjećaju više no ugodno a posljedica svega je to da se ni nakon dužeg putovanja ne osjećaju umorno. S korisne strane pronalazimo prtljažnik zapremine golemih 675 litara koja se može točno udvostručiti preklapanjem sjedala (i stražnji su nasloni modularni pa se uvijek može iznalaziti idealnu kombinaciju da bi se putnici osjećali ugodno čak i kada se ima obavezu ukrcati mnogo tereta) a izvade li se stražnja sjedala, korisni volumen raste do 3 tisuće litara. I to naravno nije sve jer Berlingo ima zatvorene police ispred volana, između rukohvata vozačkog i suvozačkog sjedala, ispod krova pa čak i u podnici ispod nogu putnika na stražnjim sjedalima!
Nastavljamo hvaljenje jer na redu je – motor. Revolucija HDi se nastavlja. Zapremina 1,6 litara sada dolazi i s Berlingu idealnih 92 KS. Dobar okretni moment, pristojna ubrzanja i odlična štedljivost. Naš se prosjek kretao na razini 6,5 litara no tu moramo učiniti i nekoliko izuzeća. Berlingo je zbog svog oblika kreiranog kako bi se dobilo obilje prostora narušio aerodinamiku. To je uostalom i samorazumljivo ali – treba biti oprezan. Primjerice jurnjava autocestom može se iskazati potrošnjom većom i od 10 litara a u takvim situacijama i buka postaje poprilična. Kako je Berlingo ipak vozilo jedne sasvim druge filozofije, dakle ne one koja bi se na autocestama suprotstavljala “presretačima” i zdravom razumu, potrošnja će se ipak bez većih problema i umješnosti držati u zoni od 7 do 8 litara. Kvaliteta same vožnje je na dobroj razini što je jasno s obzirom da nam je poznato od kuda dolazi podvozje a drži li se vozilo u zoni primjerenih mu brzina nema ni većih naginjanja.
Uz sitnije do sada iznesene pokude je i jedna s kojom će se konstruktori ipak morati pozabaviti. Peta su vrata zbog općeg rasta vozila postala prevelika. Nije ih lako zatvarati a i prigodom otvaranja treba biti oprezan kako se ne bi zakačilo vozilo ili zid iza Berlinga. Čini nam se – došlo je vrijeme za klasična dvodjelna vrata.     
Osnovna cijena Berlinga s navedenim motorom u paketu opreme “multispace” (koja u odnosu na baznu postavu ima klimu, dvoja bočna klizna vrata, odižuća stražnja vrata, …) je 137,6 tisuća kuna. No našlo se tu i još dosta dodataka, odnosno u testnom primjerku bila je cjelokupna dodatna oprema osim navigacije i naplataka od lake legure: metalik boja, radio-CD s komandama na upravljaču, park-senzori, mreža za prtljažnik, grijanje sjedala, automatski brisači… pa se sve zajedno popelo na vrlo visokih 161.300 kuna. Naravno da se dobar dio te dodatne opreme može eliminirati kako bismo Berlingo zatvorili u zonu do 20 tisuća eura gdje mu je, s ovim motorom, i mjesto. Naprosto, do te cijene jedan tako prostran, odlično organizirani automobil sa štedljivim motorom nosi i onu zaokruženost, punoću smisla investiranja određenog novca u neki proizvod na četiri kotača. Iznad 150 tisuća kuna Berlingo ipak postaje preskup za ono što nudi.
Hoćemo li se ikad osloboditi kompleksa po kojem automobil mora biti nešto blještavo, sportski nastrojeno, rastrošno i – nekorisno? I hoćemo li tada, ako nam se to ikad dogodi, priznati: da, automobili poput Berlinga (a on na neki način i simbolizira čitavu tu klasu) su ono najlogičnije što nam na četiri kotača uopće i treba.