Dukić: Ako niste spremni na kritiku, Facebook nije za vas

Slika korisnika mkvanja
Četvrtina gradonačelnika još uvijek ignorira društvene mreže
Istraživanje je pokazalo je da se Facebookom kao komunikacijskim kanalom, bilo preko službenih stranica ili privatnih profila, aktivno služi oko dvije trećine gradonačelnika i gradova
Vedran SITNICA
Facebook se najkorisnijim pokazao za velike poplave u Zadru - Branko Dukić

Službene stranice nema čak polovica gradonačelnika, a za razliku od dijela njih koji s građanima komuniciraju putem svojih privatnih profila, tridesetak ih još uvijek u potpunosti ignorira društvene mreže
Da su društvene mreže davno prerasle status nezaobilaznog i postale ključan i najmoćniji medij i platforma političke komunikacije nije nikakva novost. Zahvaljujući društvenim mrežama doslovno se dobivaju izbori (Donald Trump), stvaraju se nove političke snage i ‘zvijezde’ (MOST, Ivan Pernar), a umjesto na konferencijama za medije ili putem službenih priopćenja, političari važne poruke i objave sve češće komuniciraju izravno preko svojih profila i stranica na društvenim mrežama, nakon čega ih mediji dalje prenose kao udarne vijesti.

Društvene mreže dobivaju izbore

Društvene mreže kao najbrži i najbolji način komunikacije sa građanima sve više prepoznaju i naši političari, a mi smo istražili kako i na koji način ih koristi lokalna samouprava. U ovom smo se istraživanju ograničili na Facebook, a stranice i profile gradonačelnika i gradova analizirali smo u dva navrata – u prva tri mjeseca mandata – od lipnja do rujna 2017., te ponovno u svibnju i lipnju ove godine. Naše istraživanje pokazalo je, tako, da se Facebookom kao komunikacijskim kanalom, bilo preko službenih stranica ili privatnih profila, aktivno služi oko dvije trećine gradonačelnika i gradova. S druge strane, na svu moć i prednosti izravne komunikacije s građanima još uvijek je nezainteresirano ili ih namjerno izbjegava 35 gradonačelnika i čak 24 grada koji nemaju svoje službene stranice već i dalje komuniciraju jednosmjerno.
Od gradonačelnika koji koriste FB, preko službenih stranica objavljuje i komunicira njih 66, a 62 ih ima privatne profile. Način komunikacije i sadržaj kojima pune svoje stranice je raznolik – od suhoparnog ‘linkanja’ objava sa službenih stranica grada i protokolarnih informacija pa do spontanog i osobnog obraćanja te poziva na diskusiju i razmjenu mišljenja o gradskim ili političkim pitanjima.

Miletić s najviše fanova

A brojke kažu da uvjerljivo najjače stranice, sa najvećim brojem fanova – njih 19.803, ima gradonačelnik Pule Boris Miletić. Miletić je među najjačima i s privatnim profilom, na kojem ima 4.900 prijatelja, a i službene stranice Grada Pule su među 10 stranica s najvećim brojem fanova. Na drugom je mjestu, sa preko 15.000 fanova gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, a treći je sa gotovo 15.000 Krešo Beljak iz Samobora, koji se ističe i po angažmanu svojih fanova.
Po broju fanova slijede Darinko Dumbović iz Petrinje, Vojko Obersnel iz Rijeke, Andro Krstulović Opara iz Splita, Mirko Duspara iz Slavonskog Broda, Dario Hrebak iz Bjelovara, Branko Dukić iz Zadra te Stjepan Kovač iz Čakovca.
Gradonačelnica Supetra Ivana Marković jedina, pak, od svih gradonačelnika ima veći broj fanova na FB-u nego što njezin grad ima stanovnika. Grad Supetar, naime, po posljednjem popisu stanovnika ima 4.074 stanovnika, a gradonačelnica čak 4.257 fanova, što znači da je Ivana Marković svojim potezima na čelu Grada i načinom komunikacije na FB-u odavno prerasla granice svoga grada, a samim brojem fanova ravnopravno parira te nadmašuje i gradonačelnike s višestruko većom bazom potencijalnih fanova među samim građanima.
Među gradonačelnicima malih gradova koji brojem fanova itekako pariraju onim velikima su i Ante Pranić iz Vrgorca, Ana-Marija Petin iz Orahovice i Ana Kučić iz Malog Lošinja.

Videa, liveovi s koncerata…

Osim brojkama, Boris Miletić titulu kralja Facebooka zaslužuje i sadržajem kojeg producira, ali i time što redovno odgovara na komentare i pitanja. Miletić zaista komunicira s građanima, ne izbjegava niti ignorira ni neugodne komentare i pitanja, pa, primjerice, na traženje jednog građana objavljuje i svoju imovinsku karticu. Uz objave vezane za gradske mjere, projekte i odluke te one vezane uz nacionalnu politiku, Miletić objavljuje jako puno videa, a fanove često počasti i live-prijenosima sa koncerata i raznih kulturnih događanja kojima Pula obiluje, pogotovo u ljetnoj sezoni. Sve to, kaže, radi sam.
- Svoju službenu Facebook stranicu u pravilu vodim sam, što ponekad zna biti prilično izazovno s obzirom na svakodnevne obaveze, sastanke i putovanja. Ali mislim da je građanima bitno da znaju s kim razgovaraju i ako su se obratili meni osobno, od mene očekuju i odgovor, ističe Miletić dodajući kako se trudi odgovoriti na što više upita i sa svojim pratiteljima podijeliti bitne informacije, razmišljanja pa čak i neke osobne trenutke.
Zadarski gradonačelnik Branko Dukić priznaje da do izbora 2017., odnosno predizborne kampanje, nije koristio Facebook.

Sadržaj je najvažniji

- Nisam prepoznavao vrijednost tog kanala niti sam ga smatrao bitnim za moje dotadašnje djelovanje, no skeptično sam prihvatio savjet kolega i suradnika i pokazao se kao izuzetno važan alat. Sadržaj je ono što je najvažnije i on je zaslužan za ovu zajednicu koju smo stvorili i koja raste iz dana u dan. Trudim se da to bude mjesto gdje će građani redovito dobiti valjane i pravovremene informacije o svemu što se događa u Zadru, a možda se najkorisnijim pokazao za vrijeme kriznih situacija, primjerice poput velike poplave koju smo imali u Zadru u rujnu 2017. godine. Tada smo upravo putem Facebooka ljudima redovito javljali najnovije informacije, a brojke su itekako pokazale da su oni to i pratili. Brzo smo došli do velikog broja ljudi s informacijama važnim za njihovo zdravlje te funkcioniranje svakodnevnog života u gradu’, ističe Dukić i dodaje kako je komuniciranje preko Facebooka odličan način za neposredan kontakt s velikim brojem građana.
- Građane svakodnevno informiramo, a oni iskazuju svoju podršku, kritiku i postavljaju pitanja. Ovaj alat vam ne dozvoljava da se odlijepite od stvarnosti, a ako niste spremni čuti kritiku i odgovoriti na neugodna pitanja koja najčešće stižu putem poruka, onda Facebook nije kanal za vas, ističe Dukić koji komentare i upite čita osobno, te se maksimalno trudi brzo na njih odgovoriti.
- Uvažam sve komentare i konstruktivne prijedloge, no kao i u bilo kojem drugom obliku komunikacije, vrijeđanja i uvrede na bilo čiji račun ne toleriram. Dakle, svakodnevno pratim Facebook, ali ipak sam staroga kova i ne upravljam svime samostalno. Maksimalno sam uključen u odabir sadržaja koji će se komunicirati, svaki odgovor je moj, kaže Dukić dodajući kako tehničke stvari na dnevnoj razini ipak odrađuje njegov tim jer zbog poslovnih obveza ne može biti na mobitelu/kompjuteru te sastanku ili nekoj manifestaciji istodobno. (gradonačelnik.hr)

 

 

Marković: Objavljujem sve podatke vezane za upravljanje gradom

Među najaktivnijim i najpopularnijim gradonačelnicima na Facebooku svakako se ističe i gradonačelnica Supetra Ivana Marković koja svoj profil sama vodi već šest godina. Njezine objave su sadržajne i konkretne, na događaje reagira promptno i odlučno, a najbolji primjer je reakcija na nedavni napad na sezonske radnike, zbog kojega je ukinula gradsku potporu sportskom turniru ‘Torcida kupu’, o čemu je javnost obavijestila upravo preko FB-a i u roku nekoliko minuta postala nacionalna vijest.
»Svoju službenu stranicu vodim uglavnom sama. Od početka obnašanja dužnosti bilo mi je jako bitno da na službenoj stranici objavljujem sve podatke vezane za upravljanje gradom, da moj mandat bude transparentan, naglašava Marković.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno