Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

SPORT I TURIZAM Vrijednost promidžbe koju Zadar dobiva kroz turnir broji se u milijunima eura

02.09.2019. 07:54
SPORT I TURIZAM Vrijednost promidžbe koju Zadar dobiva kroz turnir broji se u milijunima eura


Za nešto više od dva tjedna starta Zadar Basketball Tournament. Dvorana Krešimira Ćosića će od 18. rujna ponovo ugostiti renomirane i trofejne europske košarkaše, šesto izdanje turnira brojat će domaćina – KK Zadar i tri euroligaša: turskog Anadolu Efes, ruskog Himkia i njemačku Albu Berlin. S direktoricom turnira Zdenkom Zrilić razgovaramo kako teku pripreme, što nas novog očekuje na Višnjiku te, prije svega, na koji je način turnir pomogao jačanju zadarskog turizma i prepoznatljivosti grada u svijetu.


Na sportskoj karti Europe
*Ove nas godine čeka šesto izdanje Zadar Basketball Tournamenta. U odnosu na prvu godinu, zapravo početke, turnir se razvio, postao jedan od većih u Europi. Vjerujem da ste kao ključna osoba događanja ponosni?


Turnir zasigurno nije preko noći postao tako značajan na europskoj košarkaškoj sceni. Svaki ozbiljan posao zahtijeva i ozbiljan pristup, puno uloženog rada, neprospavanih noći, stoga ne mogu sakriti zadovoljstvo svim onim što smo postigli. Momčadi koje su sudjelovale na ZDBT-u svih ovih godina, a radi se o respektabilnim gostima poput Olympiacosa, Fenerbahcea, CSKA, Maccabija i mnogih drugih, najbolji su pokazatelj koji rezultat je turnir polučio u Europi.




*Jeste li u startu imali tu viziju da će se stvari odvijati tako, da će se turnir u toj mjeri profilirati, zauzeti svoju poziciju na sportskoj karti Europe?
Vizija je naravno postojala, ali nas je brzina ispunjenja postavljenih ciljeva iznenadila i pred nas postavila veliku odgovornost. Izazovi su iz godine u godinu rasli pa tako i naš angažman u realizaciji turnira. Niti jedan posao nije lak, ključno je pristupiti mu ozbiljno i suočiti se sa svim zamkama koje se u organizacijama ovakvih događanja javljaju. Razna previranja na europskoj i svjetskoj košarkaškoj sceni naša su svakodnevica kojoj se moramo prilagođavati. Ove godine to je bilo proširenje Eurolige, zbog čega je i pomaknut početak samog natjecanja, te Svjetsko prvenstvo u Kini koje završava tri dana prije našeg turnira. Iz godine u godinu prepreke, ali i prilike se mijenjaju, no ne nedostaje ih. Do sad smo, na svu sreću, uspjeli naći svoje mjesto na zgusnutom kalendaru te uspješno zaobići nenamjerno postavljene prepreke.


*Turnir nije naišao na odobravanje dijela Zadra, negativnih komentara nije manjkalo, barem u startu. Zašto po vašem sudu i na koji način ste se nosili s tim?
A koji je to projekt, a da nije isključivo lokalnog karaktera, u ovome gradu naišao na stopostotno odobravanje javnosti?! Bili smo svjedoci bezbrojnih sportskih i kulturnih manifestacija o kojima je »ulica« imala što za reći. Živimo u demokratskoj državi u kojoj svatko ima pravo na svoje mišljenje. Kritike su dobrodošle ako su konstruktivne i konkretne. Ali, budimo realni, dovesti ovakve momčadi u Zadar i održati tu razinu šest godina nije mala stvar, kako u gospodarskom, tako i promidžbenom smislu. Ne zaboravite da je lani turnir pratilo preko 400 milijuna gledatelja u Kini, još barem 30 milijuna Turaka, Grka, Talijana i barem polovica te brojke ljubitelja košarke iz zemalja regije.


Nužna podrška vodećih tijela hrvatskog turizma
*Jedna od najvećih zamjerki je bila da turnir nije saživio s gradom. Kako to komentirate i što ste po tom pitanju napravili, da zadarsku publiku povežete s turnirom i da grad košarke »zaživi« košarku na najbolji način?
Mi smo napravili sve, ali dok god je KK Zadar na parketu, a i izvan njega nije konkurentan ekipama koje nam dolaze u goste, turnir će i dalje pratiti oni najvjerniji navijači Zadra koji su prisutni i na svakoj utakmici kroz sezonu. Turnir prije svega ima najznačajniju ulogu u promoviranju sportskog turizma Zadarske županije pa i Republike Hrvatske, manje je bitno koliko je posjetitelja u dvorani. Ono što je nama kao organizatoru najvažnije je da se svake godine broj inozemnih gostiju koji borave u Zadru za vrijeme turnira raste.


* U kontekstu jačanja turizma, što nam je većini ovih dana, a i godina, s obzirom na to da je gotovo sve ostalo u državi gospodarski loše, nešto od kardinalne važnosti, a kažete da je turnir privukao goste u grad, možete li precizirati koliko je ZDBT pomogao zadarskom turizmu?
Zasigurno je pomogao u promidžbi Zadra u cijelom svijetu, barem košarkaška publika koja do tad nije znala za naš grad kroz prijenose turnira ga je zapamtila. Da bi se postigao optimalni efekt privlačenja novih gostiju definitivno je nužna podrška vodećih tijela hrvatskog turizma. Šteta je propustiti priliku i ne isplesti mrežu na platformi turnira i svih sudionika koji dolaze, te na svojim društvenim mrežama dijele svoje doživljaje iz našeg grada. A jako dobro znamo koliko obožavatelja prati naše sudionike poput Alexa Shveda, Vasilisa Spanulisa, Jana Veselyja, Bogdana Bogdanovića ili trenerskih zvijezda poput Željka Obradovića, Davida Blatta i mnogih drugih koji o Zadru i turniru govore u superlativima.


* Kolika je zapravo vrijednost reklame koju Zadar dobiva kroz turnir?
Ako ćemo pričati o brojkama, zasigurno se broji u milijunima eura. No, ponavljam, to ne znači apsolutno ništa ako se ne pretvori u konkretan proizvod. Mi smo kao tvrtka premali da bismo se sami time bavili. Temelji su tu već šest godina, do sada su se mogla na njih nadograditi barem tri kata. Ako David Blatt kaže novinarima na završnoj pressici da mu postave još pitanja, jer mu se ne napušta Zadar i da bi volio tu živjeti onda smo mi svoj dio posla obavili. Sve ove video klipove možete pronaći na Youtube kanalu tvrtke S-Event uz izjave svih sudionika i to besplatne, dostupne svima.


Zvučna imena
* Ova godina nam donosi novi koncept turnira?
Da, zbog gustog kalendarskog rasporeda ove godine smo mogli birati između koncepta tri euroligaša i KK Zadar ili uzeti godinu odmora što nije dolazilo u obzir. Bila bi šteta propustiti sve dosad napravljeno. Na turnir nam stiže doprvak Europe i prvak Turske Anadolu Efes, doprvak Rusije Khimki koji s novih deset igrača želi skinuti s trona nedodirljivi CSKA i Alba – najtrofejniji njemački klub u povijesti, ujedno i doprvak Njemačke. Svi redom euroligaši. Nakon što je hrvatsku košarku napustila Cedevita, Zadar nakon više od desetljeća čekanja u sezonu ulazi s realnim izgledima za osvajanje nacionalnih trofeja i mi im želimo uspjeh. Novi je sustav natjecanja, nema skupina već svi sudionici igraju po sistemu svatko sa svakim. Na taj način smo omogućili našim gostima da kao i do sada igraju ukupno tri utakmice za vrijeme ZDBT-a.


* Ima li neko ime vrijedno izdvojene najave, neka nova suradnja, netko čiji će dolazak u Zadar biti itekako značajan?
Na čelu ruskog Khimkija je trener Rimas Kurtinaitis, legendarni litvanski košarkaš i suigrač Arvydasa Sabonisa i ostalih zvijezda Žalgirisa koje su krajem 80-tih harale europskim parketima. U njihovim redovima je i vjerojatno najbolji europski play Alexei Shved. Momčad Efesa predvodi trener koji je sudjelovao i na prvom izdanju ZDBT-a 2014. godine, tada na čelu Galatasaraya – Ergin Ataman, a u momčadi osim Krunoslava Simona posebnu pozornost plijeni Amerikanac Shane Larkin. Albu trenira iskusni Aito Gracia Reneses iz čije pozamašne riznice trofeja izdvajamo Olimpijsko srebro iz Pekinga s reprezentacijom Španjolske.


* Dva imena više nisu u igri: Fenerbahçe i Obradović?
– Fenerbahce i Željko su uvijek u igri, no ovu godinu pauziramo. To su naši najveći sportski prijatelji i ljudi koji su uvelike pomogli da izgradimo turnir na način koji i jesmo. Ovdje nisu isključivo zbog gustog rasporeda koji smo ranije spomenuli.


Prva žena zadarske košarke
* Zovu vas prvom ženom zadarske košarke, a kako se u ovoj sredini sport i dalje percipira kao muški posao, posebice nogomet i košarka, kako se prva dama snalazi na »muškom« terenu? Je li vam kao ženi bilo teže zaključiti neki dogovor ili/i realizirati neki projekt?
U našoj tvrtki sav organizacijski dio turnira je u ženskim rukama. Zar je bitno jesi li muškarac ili žena ako svoj posao radiš kako treba? Stereotipi me ne zanimaju, susrela sam se kroz ovaj posao s puno sposobnih pa i nesposobnih muškaraca, a i žena. Mislim da spol ne definira mogućnosti. Da bi čovjek bio uspješan uz svoje naučeno znanje kroz godine školovanja i rada trebao bi posjedovati socijalnu inteligenciju i znati se moralno ophoditi prema suradnicima i poslovnim partnerima.


* Imate li vremena za sebe ovih dana pred turnir i kako zapravo izgleda jedan vaš radni dan kada krene akcija, kada krene turnir?
Koliko god se turnir priprema kroz cijelu godinu, sama realizacija je toliko zahtjevna da morate biti aktivni 24/7 i imati plan B za sve moguće scenarije. Zasigurno nismo naspavani, kao i svi ostali koji svom poslu pristupaju ozbiljno. Dan niti započinje, niti završava….postoji dan koji se zove ZDBT i dok traje moramo trajati i mi. Svakako je komunikacija među svim suradnicima najvažnija stavka, a svatko svoje obveze zna mjesecima unaprijed. Rasporedi se mijenjaju tijekom turnira bezbroj puta, telefonskih poziva i susreta ne manjka. Sve je podređeno tome da naši gosti sretni odu svojim kućama.


* U Zadar dolaze i brojni scouti iz cijelog svijeta?
Da, NBA scouti su već godinama naši gosti. Njihov broj iz godine u godinu raste. Najava dolazaka ima mnogo, tako da će i na ovogodišnjem turniru biti prisutni scouti iz barem 15 NBA klubova.


* A kako se opuštaju sportaši u Zadru?
Opuštaju se onoliko koliko im to treneri dozvole, ovdje su ipak na ozbiljnim pripremama. Organizirali smo im izlete u nacionalne parkove, večere s obiteljima u raznim zadarskim restoranima i mogu vam reći da se mnogi vraćaju na godišnji odmor upravo u Zadar.


* Uz turnir idu i dodate aktivnosti. Što je na programu ovu godinu?
Bit će uobičajeno organiziran dječji dan u subotu 21. rujna na zadarskom Forumu, na kojem će svi imati priliku družiti s našim sudionicima. Organizirat ćemo i natjecanje u tricama otvorenog tipa. Uz utakmice koje nas očekuju u Dvorani Krešimir Ćosić i izravne TV prijenose pripremili smo još par iznenađenja da bismo začinili ovogodišnje izdanje turnira.