UDAR NA DŽEP Uskoro naplata parkiranja kod zadarske bolnice

Slika korisnika mkvanja
Opća bolnica Zadar čeka promjene Prostornog plana Grada Zadra
Odluka je donesena još prošle godine, ali se nije mogla realizirati zbog važećih odredbi Prostornog plana Grada Zadra. Promjenama Plana stvorit će se mogućnost naplate našeg parkinga. Tko će biti koncesionar, pokazat će natječaj, rekao je Željko Čulina, ravnatelj zadarske Opće bolnice
Vedran SITNICA
Pacijenti će morati računati i na trošak parkiranja prilikom odlaska u bolnicu

Parking Opće bolnice Zadar uskoro ide u naplatu. To nam je jučer potvrdio ravnatelj bolnice dr. Željko Čulina.
- Odluka je donesena još prošle godine, ali se nije mogla realizirati zbog važećih odredbi Prostornog plana Grada Zadra. Promjenama Plana stvorit će se mogućnost naplate našeg parkinga. Tko će biti koncesionar, pokazat će natječaj, rekao je ravnatelj Čulina.
Čulina je opovrgnuo glasine da će jedan dio parkinga, onaj uz Ulicu Bože Peričića, naplaćivati OB Zadar za što nije registrirana, a drugi dio gradska komunalna tvrtka Obale i lučice. No, to je opovrgnuo direktor Obala i lučica Eduard Duka.

Harač kojim poskupljuje i zdravstvena usluga

- Ovo mi je prva informacija jer nismo dobili nikakav dokument na uvid kojim bismo preuzeli parking ispred bolnice, bio je jasan direktor Obala i lučica.
Bilo kako bilo, to je još jedan udarac na džep Zadrana, bezrazložni harač kojim »de facto« poskupljuje i zdravstvena usluga. Umjetno pumpanje problema parkiranja ispred zadarske bolnice bilo je na tragu davno definirane zone naplate parkinga koju je zacrtala famozna Prometna studija Grada Zadra. Ta zona proteže se uz istočni rub Tankerkomercove marine, pa Teslinom ulicom do Hebrangove, a završava upravo istočnim obodom bolničkog parkinga. Studija je godinama skrivana od zadarske javnosti jer između ostalih bisera, u zaključku piše da na sve moguće načine treba destimulirati upotrebu osobnih motornih vozila u korist bicikala i javnog gradskog prijevoza koji je jedva rentabilan i bez cirkularnog prometovanja 24 h. Na prvu ruku infantilni zaključak razvio je mogućnost još jednog, potpuno bespotrebnog udara na džepove građana. Štoviše, nekadašnji gradonačelnik Živko Kolega govorio je da bi se na postojećem bolničkom, izgradio višeetažni parking kao u Kliničkom bolničkom centru Rebro u Zagrebu. Najvjerojatnije s istim, paprenim cijenama sata parkiranja. Profitabilnost bi se osigurala širom zonom naplate parkiranja po Bandićevom receptu, a koja u Zadru nema uporišta u izvornoj namjeri, rasterećivanju prometa na Poluotoku.

»Ako nemaš para poslat ću ti ja jednog pauka«

Naplata parkinga uvedena je pod »brigom« za zakrčenost Poluotoka, a zapravo je bila uvertira plana o zaradi koja izravno nije pod kontrolom Porezne uprave. Zanimljivo je da naplatu nije inicirala HDZ-ova vlast nego zadarska oporba predvođena SDP-om. Za razliku od prodavačica na tržnici koje moraju imati wi-fi blagajnu, automati za naplatu parkinga koji imaju sve tehničke preduvjete za izravnu kontrolu prihoda od strane države, zakonski ne podliježu tzv. fiskalizaciji. To otvara niz špekulacija pa i o tome da se takvim načinom stvaraju crni fondovi. Ključno pitanje jest jesu li Obale i lučice gradska komunalna tvrtka ili nešto drugo. Dok Liburnija, Vodovod, Tržnica i sl. poduzeća posluju s propisano relativno malom dobiti, dotle Obala i lučice posluju s milijunima što se dade iščitati iz njihovih poslovnih izvještaja. Prije nekoliko godina prijavili su prihod od nekoliko milijuna kuna dok su gradsku blagajnu vratili svega oko 600.000 kn. Valjda je ostatak upotrebljen za farbu kojom se označavaju nova parkirna mjesta.
- Ako nemaš para poslat ću ti ja jednog pauka, rekao je ljubljanski gradonačelnik Zoran Janković zadarskom kolegi Zvonimiru Vrančiću još tijekom obilaska gradilišta sportskog centra Višnjik.
Ovaj insert iz razgovora dvaju gradskih dužnosnika najbolje oslikava način rješavanja prometnih problema. Slična patologija je i u Zadru. »Opalimo« narodu prometni harač, pa iako je i u sezoni ispred bolnice bilo popodne 20 slobodnih mjesta za parkiranje.
Na kraju, zadarski gradonačelnik i liječnik dr. Branko Dukić demantira navode ravnatelja bolnice Željka Čuline.

Bolnica je imala suglasnost Grada

- Bez obzira na odredbe Prostornog plana, bolnica je imala suglasnost i inicijativu Grada Zadra za uvođenje naplate parkinga. Od te naplate imala bi korist samo OB Zadar, za nabavku potrebne opreme. No, oni su odustali od toga. Iz kojeg razloga, nije mi poznato, rekao je gradonačelnik Branko Dukić.
Iz Grada Zadra dobili smo službeni odgovor na pitanje hoće li se novim izmjenama Prostornog plana Grada Zadra definirati naplata parkinga ispred bolnice.
- U odnosu na traženo obavještavam Vas da se parkiralište kod bolnice, sukladno važećem Prostornom planu Grada Zadra nalazi unutar izgrađenog dijela građevinskog područja planiranog za urbanu preobrazbu ili urbanu sanaciju, u području obvezne izrade Urbanističkog plana uređenja područja »Kolovare«. S obzirom na funkcionalnu različitost i međupovezanost pojedinih cjelina na predmetnom području te da je isto važan dio urbanog područja grada Zadra, nije došlo do promjena u Nacrtu prijedloga IV. Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Zadra. Donošenjem Urbanističkog plana uređenja područja »Kolovare« pristupilo bi se preobrazbi ovog prostora te bi se isti detaljnije definirao, naravno, sukladno Prostornom planu uređenja Grada Zadra, odgovorili su iz Grada Zadra.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)