Mentori za čitanje za 15-ak učenika iz »Krstića« i »Preradovića«

Slika korisnika mkvanja
U listopadu prijave za projekt Gradske knjižnice
Program Mentori za čitanje namijenjen je djeci u dobi od 8 ili 9 godina koja nisu u obradi logopeda, ali im čitanje ipak ne ide dovoljno dobro za samostalno napredovanje, zbog čega im je potrebna dodatna stručna pomoć
Vedran SITNICA
Bilo bi i više zainteresiranih za projekt u Gradskoj knjižnici kada bi bilo više prostornih kapaciteta i volontera - mentora

I ove školske godine petnaestak učenika iz Osnovne škole Krune Krstića i Osnovne škole Petra Preradovića moći će koristiti pomoć mentora pri svladavanju tehnike čitanja. Naime, tijekom listopada Gradska knjižnica Zadar prima prijave učenika iz ovih dviju škola koji će sudjelovati u programu Mentori za čitanje, doznajemo u Gradskoj knjižnici.
Program Mentori za čitanje pokrenula je Gradska knjižnica 2015. godine u suradnji sa zadarskom podružnicom Hrvatskog logopedskog društva, Društvom psihologa Zadar, Odjelom za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru čiji studenti volontiraju u projektu, te OŠ Petar Preradović i OŠ Kruno Krstić čiji su učenici korisnici projekta.
Cilj projekta, kaže Žozefina Žentil Barić, knjižničarka u Gradskoj knjižnici Zadar je da se pomogne djeci koja imaju manje teškoće pri čitanju, a broj učenika koji sudjeluju u programu je ograničen na maksimalno petnaest.
- Bilo bi, naravno, više zainteresiranih, ali smo ograničeni prostorom kao i brojem volontera koji pomažu učenicima, kaže Žozefina Žentil Barić i dodaje da učitelji navedenih škola u dogovoru sa stručnom službom i roditeljima odaberu učenike kod kojih su primijećene manje poteškoćama u svladavanju tehnike čitanja, te ih upute na čitanje s mentorima.
Program Mentori za čitanje namijenjen je djeci u dobi od 8 ili 9 godina koja nisu u obradi logopeda, ali im čitanje ipak ne ide dovoljno dobro za samostalno napredovanje, zbog čega im je potrebna dodatna stručna pomoć. Program se pokazao vrlo uspješnim, jer djeca uz pomoć mentora lakše napreduju u čitanju. Čitanje je inače vrlo kompleksna vještina koja se polako usvaja od najranije dobi i kao svaku vještinu djeca je svladavaju drugačijim tempom i u drugoj dobi. Smatra se da bi na kraju trećeg razreda čitanje trebalo biti automatizirano i tečno i da djeca s navršenih 10 godina ne bi više trebala zapinjati u čitanju. Volonteri-mentori obavezni su sudjelovati na edukativnoj radionici tijekom koje dobiju konkretne upute i primjere za individualan rad s djetetom. Edukaciju su na temelju vlastitog iskustva osmislile stručne suradnice programa: logopedinje Tajana Cvjetković i Lara Žuvela, psihologinja Lea Jelušić i učiteljica Maja Silović.
Prijave djece primaju se tijekom listopada isključivo u dogovoru s učiteljicama navedenih škola, a program završava početkom lipnja zajedničkim druženjem djece, volontera i roditelja, te podjelom diploma polaznicima i zahvalnica volonterima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno