Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Hrvatsko – slovenska koprodukcija

Autor: Nikola Markulin

01.11.2009. 23:00
Hrvatsko – slovenska koprodukcija

Foto: Tomislav JERAK



U sklopu projekta «Artikultura» u subotu je navečer u bivšoj kino dvorani ‘Pobjeda’ igrana/plesna predstava suvremenog plesa «Jesam». Riječ je o hrvatsko – slovenskoj koprodukciji Udruge profesionalnih plesnih umjetnika «Puls» sa slovenskim umjetničkim udrugama u koreografiji Ane-Marie Bogdanović. U izvedbi ove predstave, koja je prvi put izvedena 2007. godine, sudjeluju Ana-Maria Bogdanović, Rosana Horvat i Stošija Zrinski, inače članica Zadarskog plesnog ansambla. Koreografiju za predstavu «Jesam» izradila je Ana-Maria Bogdanović, a dramaturgiju i režiju Anja Maksić Japundžić.
Stošija Zrinski autorica je Kostimografije:
– Za potrebe smo ove predstave trebali dobiti tri različite slike, odnosno kostima. Budući da smo cijelo vrijeme igranja na pozornici problem je bio osmisliti preobrazbu ili promjenu kostima. Počinjemo sa slikom lažnog sjaja i showa da bismo završile nadnaravnom, transcedentnom slikom. Inače, završila sam dizajn odjeće i tekstila u Zagrebu, plesačica sam, pa mi je sve to olakšalo planiranje i izvedbu kostimografije.
Prijateljstvo Stošije i Rosane Horvat seže unazad deset godina, kada je Stošija kao mlada plesačica sudjelovala na prvom projektu Udruge profesionalnih plesnih umjetnika «Tramvaj ili načini gledanja». Stošija će reći kako je Rosana kao kolegica, koreografkinja i pedagog na njezin ples i plesno sazrijevanje jako mnogo utjecala.
Predstava «Jesam» kod kritičara je ocijenjena vrlo uspješnom, a o uspjehu kod publike svjedoči podatak da je ovo deseta izvedba, te da je gostovala u Sloveniji i Austriji, što je za jednu izvaninstitucionalnu plesnu predstavu velik uspjeh. Predstava je nadahnuta zbirkom predavanja Anthonya de Mella «Buđenje svijesti», a propituje teme koje nas, tvrde autorice, dovode pred spoznajni zid: ljubav, Bog, isitna, postojanje, smrt… Kao alternativu neuspjelim pokušajima obuzdavanja «velikih tema», njihovog svođenja na prepoznatljivo i trpanja u riječi, izvođačice kroz pokret istražuju, kažu, slojeve koji izmiču našem kognitivnom i verbalnom poimanju.