Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Neplatiše će brže dobivati Elektrine opomene

Autor:

01.11.2009. 23:00
Neplatiše će brže dobivati Elektrine opomene

Foto: Velimir BRKIĆ



Kad kupci, odnosno potrošači dobiju novu knjižicu s akontacijskim ratama za razdoblje od šest mjeseci mogu izmijeniti visinu rate. Da bi to napravili, trebaju doći na šalter Elektre i te će im djelatnici sve objasniti. Ako ne izmijene visinu rate, račune za električnu energiju plaćat će prema onome što stoji u akontaciji, rekao je Tomislav Dražić, vršitelj dužnosti direktora Elektre Zadar


Od nedjelje 25. listopada 2009. godine s povratkom na zimsko računanje vremena promijenilo se obračunavanje potrošnje električne energije.
Naime, električna energija utrošena od 7 do 21 sat obračunava se prema višoj tarifi, a energija utrošena u razdoblju od 21 do 7 sati prema nižoj tarifi.
 – Kad kupci, odnosno potrošači, dobiju novu knjižicu s akontacijskim ratama za razdoblje od šest mjeseci mogu izmijeniti visinu rate. Kako bi to napravili trebaju doći na šalter Elektre i te će im djelatnici sve objasniti. Ako ne izmijene visinu rate, račune za električnu energiju plaćat će prema onome što stoji u akontaciji, rekao je Tomislav Dražić, vršitelj dužnosti direktora Elektre Zadar.
Dodao je da potrošač može s Elektrom sklopiti poseban ugovor o samoočitanju između kupca i opskrbljivača. Ako to potpiše, potrošač je dužan redovito mjesečno sam dostavljati očitanje brojila Elektri, na temelju kojih je Elektra dužna utvrditi iznos mjesečne novčane rate za plaćanje električne energije. Pored ovoga potrošač može unutar obračunskog razdoblja zahtijevati izradu izvanrednog ili kontrolnog obračuna koji se obavlja o trošku kupca, dok se usluga samoočitanja naplaćuje 10 kuna mjesečno. Potrošači mogu i na potrošačkom telefonu 9820 provjeriti stvarno dugovanje.
Ako potrošači u roku ne plate račun za potrošenu električnu energiju, Elektra će im krajem mjeseca poslati opomenu.
 – Oko slanja opomena nema ništa novo već smo ih samo počeli redovitije slati. Naime, ako netko ne plati akontaciju do kraja mjeseca, Elektra već pred kraj mjeseca šalje opomene. Razlog za ovo jest taj da ne želimo da se potrošačima nakupi mnogo duga što se do sada znalo događati, objasnio je Dražić.
On je objasnio da potrošači koji preplate svoje račune na šalterima mogu tražiti isplatu preplaćenog novca. Naime, na zahtjev evidentiranog kupca te uz predočenje osobnih dokumenata na Elektrinu šalteru će mu se isplatiti novci. Također, ako želi, može predati pismeni zahtjev s potrebnim dokumentima pa će mu se ti novci isplatiti direktno na tekući račun.
No, ako potrošač ne želi da mu se preplaćen iznos isplati, umanjit će mu se iznosi mjesečnih novčanih rata u idućem obračunskom razdoblju.
Dražić je za kraj rekao da svi građani koji imaju nekih pitanja oko računa za električnu energiju mogu doći na šaltere Elektre Zadar gdje će dobiti potrebne informacije.