Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Kad matematika nije bauk

01.11.2011. 23:00
Kad matematika nije bauk


I dok neki od matematike bježe i tijekom radnih dana, drugi su za nju spremni odvojiti i svoja subotnja jutra. Upravo jedno takvo prošlog vikenda je održano u učionicama Novog kampusa Sveučilišta u Zadru gdje su u prostorijama Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja matematiku na neke drugačije kreativnije načine proučavali osnovnoškolci različitih uzrasta. Učilo se na razne načine: putem računala, bojanja, raspravljanja, proučavanja… Kako god, samo da matematika što jednostavnije dođe do malih glavica.
U grupi za najmlađe uzorke su prepoznavale dvije djevojčice, Lana i Magdalena koje su na radionice u organizaciji Matematičkog društva Zadar došle na prijedlog profesorice.
– U matematici su uzorci jako bitni, jer prepoznavajući uzorke među sličnima kasnije se moći uočiti i prepoznati uzorci među brojevima, pojašnjava predsjednica društva Maja Cindrić. Slični zadaci mogu se naći i u testovima inteligencije koji i traže logičko i matematičko zaključivanje. A i tko zna logički zaključivati, ništa mu u matematici neće biti krivo, kazuje Cindrić.
Lana i Magdalena, kao pripadnice najmlađe grupe, vježbale su algebru koja je u Europi posebno matematičko područje. U Hrvatskoj je algebra za niže razrede kombinirana s drugim konceptima matematike, no nastavnika ništa ne ograničava da ovakav rad, kakav se prakticira na matematičkim radionicama, ugradi i u svoja predavanja, pojasnila Cindrić.
Odmah u susjednom razredu matematičke principe proučavali su nešto stariji razredi.
– Nabrajamo elemente, ističemo kodove kako to ne bi bilo ono suhoparno izračunavanje jer to nije ni cilj. Cilj je da učenici razvijaju svoju logiku i razmišljanje, kazala je voditeljica njihove grupe Natalija Zvelf, dodajući kako joj je s učenicima veliko zadovoljstvo raditi.
– To je njihova slobodna subota, no u deset sati ujutro oni su tu, pojašnjava.
Na radionicama vlada i drugačiji pristup nego na školskim satovima jer su učenici otvoreniji. Iako, cilj radionica nije priprema za klasična matematička natjecanja već samo približavanje matematike.
– Komunikacija je u potpunosti drugačija. Nema zaključavanja, nema onog straha kao u razredu u stilu “hoću li dignut ruku pa možda reći nešto pogrešno”. Oni vole raditi, vole surađivati, a sve drugo doći će malo po malo, zaključila je Zvelf.
 Novi ciklus matematičkih radionica tek je započeo i njima se mogu pridružiti svi zainteresirani učenici koji bi matematiku voljeli spoznati na nešto drugačije, kreativnije načine. One su namijenjene učenicima od prvih do samih razreda koji žele otkrivati ljepote novih spoznaja koje dolaze širinom znanja koje dobivaju, i sve to bez ocjena i prisile, poručuju njihovi tvorci. A kada se uz sve to spomene i mogućnost javnog izlaganja svojih ideja, argumentiranje, ali i slušanje tuđih ideja uz prihvaćanje tuđeg mišljenja – matematika jako lako prestaje biti bauk.