Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

Osobni pomoćnik u praćenju nastave

Autor:

01.12.2009. 23:00
Osobni pomoćnik u praćenju nastave

Foto: Adam VIDAS



Djeca s posebnim potrebama trebaju određenu pomoć u nastavi, a koja je individualna s obzirom na različite poteškoće koje svatko od njih ima. Osobni pomoćnik za učenika bi stoga bio “desna ruka”


Nakon što je nedavno osnovano Povjerenstvo za uvođenje osobnog pomoćnika u nastavi, u suradnji s osnovnim školama očekuje se daljnja razrada programa osobnog asistenta, odnosno osobnog pomoćnika.
Riječ je, naime, o programu kojemu je cilj olakšati integraciju učenika s teškoćama u razvoju i povećati njihove mogućnosti u svladavanju školskog gradiva. Pomoćnik bi djetetu s obzirom na potrebe koje ima, prije svega trebao pružiti tehničku pomoć olakšavajući mu praćenje nastave, kako u pomaganju pri pisanju, čitanju i objašnjavanju, tako i pri fizičkim radnjama kao što su mobilnost ili, na primjer, spremanje torbe. U udruzi “Nebo” koja okuplja roditelje djece s posebnim potrebama, nadaju se da bi se s provedbom programa moglo krenuti već u drugom polugodištu.
– Djeca s posebnim potrebama trebaju određenu pomoć u nastavi, a koja je individualna s obzirom na različite poteškoće koje svatko od njih ima. Osobni pomoćnik za učenika bi stoga bio “desna ruka”. Ako dijete ima problem s koncentracijom, zadaća asistenta bila bi da ga fiksira na ono što se tog trenutka radi ili ako je u kolicima, da mu pomogne oko vađenja knjiga. Angažiranje osobe koja bi djetetu pomogla u praćenju školskog programa, stoga je od posebne važnosti, kaže dopredsjednica Udruge “Nebo” i jedna od članica Povjerenstva Margareta Badžoka, napominjući da se o potrebama za asistentom trenutačno prikuplja dokumentacija iz škola. Nakon toga stručni tim bi trebao napraviti selekciju, a onda slijedi i edukacija pomoćnika od strane stručnih osoba.
Prema riječima Jose Nekića, pročelnika gradskog Odjela za školstvo, izbor asistenata napravit će se u suradnji sa školama te Udrugom “Nebo” i Udrugom za Down sindrom Zadarske županije. U očekivanju dokumentacije iz škola, kaže Nekić, potrebno je prethodno razraditi cijeli program, odnosno utvrditi zaduženja svakog pomoćnika i vrijeme koje će provoditi s učenikom, kako bi se mogla utvrditi i financijska planiranja.