Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Za paški sir u svijetu se zna, slijedi promocija zadarskih vina

01.12.2010. 23:00
Za paški sir u svijetu se zna, slijedi promocija zadarskih vina


Odlično je prošlo, domaći posjetitelji ali i Slovenci, Srbi, Makedonci pa čak i Englezi upoznati su s paškim sirom i ostalim našim proizvodima. Osim prepoznavanja kvalitete pokazali su se i kao dobri potrošači, rekao je predstavnik Sirane Gligora


Prije nekoliko dana u Zagrebu u hotelu The Regent Esplanade održan je V. međunarodni festival vina i kulinarstva. Izlagali su najbolji hrvatski vinari i proizvođači ukusnih gastronomskih poslastica, poput maslinovih ulja, pršuta, sira i tartufa. Svoje izložbeno mjesto u dvorani Istanbul imali su strani izlagači, koji su prisustvovali u velikom broju.
– Dvjestotinjak izlagača s više od tisuću različitih etiketa vina predstavilo se posjetiteljima željnih novih vinskih aroma i spoznaja. Poseban fokus i ove godine smo imali vezano za vinsko-kulinarske radionice na kojima su posjetitelji mogli naučiti mnogo toga o sljubljivanju hrane i vina, ispravnom kušanju vina te njihovim pojedinim sortama. Naš Međunarodni festival bio je dobra prilika za turističku promociju Hrvatske i njezina glavnog grada, a osim vinara, ponovno su u Zagrebu naši gosti bili brojni strani novinari koji će svojim čitateljima prenijeti dojmove iz naše zemlje, dakako, dojmove s aromama vina i okusima autohtonih hrvatskih delicija – podijelio je s nama svoje dojmove prof. Ivan Dropuljić, organizator festivala.
Korlat traži kontinuitet
U dvorani Emerald svoje izlagačko mjesto imao je Badel 1862 d.d., vinarija Benkovac. Dalibor Kulišić, product menager za vino u marketingu Badel 1862, zadovoljan je jer se počeo ostvarivati dugo očekivani izlazak vina Korlat.
– Na festivalu smo održali radionicu pod nazivom ‘Korlat – svjetske sorte u jedinstvenom terroiru’ koju je vodio naš glavni enolog Dubravko Ćuk. Uskoro nam slijedi centralna prezentacija u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, a potom i regionalna predstavljanja. S obzirom na male količine prve komercijalne berbe idemo na tržište prvenstveno u ugostiteljstvo višeg i visokog ranga te u vinoteke. Namjera nam je osigurati kontinuitet količina proizvoda na tržištu – rekao nam je Kulišić.
Europska nagradu Red Dot dodijeljena im je za dizajn etikete vina Korlat u konkurenciji 6.000 radova raznih dizajna za različite kategorije proizvoda. Posebnost toga je tisak na bocu, što znači da vino nema klasičnu etiketu koja se lijepi nego je otisnuta na bocu.
– Mislim da smo ovim konceptom, odnosno jednim modernim pristupom maksimalno pokušali pokazati potencijal vina od kojeg očekujemo i Badel, a mislim i hrvatsko vinarstvo u ukupnosti jako puno. Jedan kolega novinar nam je rekao da je ovo hrvatsko vino za treće tisućljeće.
Standardni tradicionalni asortiman po čemu je Benkovačka vinarija poznata je Rose Benkovac.
Dalibor Kulišić je istaknuo da je navika potrošača ružičastih vina u Hrvatskoj relativno nerazvijena, ali da se takvo stanje mijenja zavaljujući jednom kontinuiranom slijedu aktivnosti prema potrošaču u dijelu edukacije. Za navedeno vino rekli su nam da je jedan od proizvoda koji kvalitetno prezentiraju i koji ima jednu stabilnu tržišnu poziciju.
Jurjević: Dogodine i na Vincrou
Vinogradar i vinar Damir Jurjević na festivalu je predstavio svoja vina Pošip 2008 i Syrah 2009. Jako je zadovoljan što je imao priliku izlagati te je pohvalio organizatore što su ovu manifestaciju organizirali na vrhunskoj razini.
– Sam događaj privukao je pažnju domaćih i stranih medija koji su pokazali veliku zainteresiranost za naša vina. Nastupat ćemo i dalje na ovom sajmu gdje je prisutan vinski svijet hrvatske što nam pomaže u stručnom dijelu promidžbe.
Žao mi je što nismo prisustvovali na ovogodišnjem Vincrou, ali obvezujem se da ćemo iduće godine biti i na sajmu u Polači. Drago mi je da naši zadarski mediji prate ovakve manifestacije ali mi je jako žao što sam jedini vinar iz Zadra. Namjera nam je promijeniti postojeće stanje jer smo u postupku osnivanja Udruge vinogradara i vinara Zadarske županije – rekao nam je vinar Jurjević te izrazio svoje uvjerenje kako će baš spomenuta udruga pomoći s financijskom potporom i edukativnim sadržajima svim vinarima i vinogradarima koji žele izlagati u Hrvatskoj i u svijetu.
U Oleander dvorani moglo se degustirati na izložbenim štandovima s hranom i delicijama. Za dvodnevno izlaganje Sirane Gligora bio je zadužen Elvis Poropat, trgovački predstavnik.
Svi znaju za paški sir
– Odlično je prošlo, domaći posjetitelji ali i Slovenci, Srbi, Makedonci pa čak i Englezi su upoznati s paškim sirom i ostalim našim proizvodima. Osim prepoznavanja kvalitete pokazali su se i kao dobri potrošači. Mnogi od njih su u obilascima otoka Paga posjetili siranu i kušaonicu. Prodaja našeg asortimana se odvija u centrima kao što su Diona, Mercator, Interšpar, Metro, Tommy i Plodine, a u idućem periodu očekujemo prodaju u centre kao što su Konzum, Kaufland, Kerum i Billa. Prisutni smo u ponudi restorana u Zagrebu, Splitu, Šibeniku, Zadru, Dubrovniku te u Istri, kazao nam je Poropat.
Naglasio je važnost festivala zbog uspostavljanja poslovnih suradnja i kontaktiranja s potrošačima kojih se dojmio paški sir 100 % ovčji, žigljen, kolan, kozlar i figurica.    
Nikica Paunović, direktor Arbacommerce d.o.o. i Luka Fatović, šef proizvodnje ugodno su se iznenadili velikim odazivom prisutnih tijekom degustiranja na njihovu štandu.
– Dojmovi o našem proizvodu su više nego dobri. Radimo s jednom malo drukčijom tehnologijom za razliku od ostalih proizvođača inćuna. Osnovna razlika što nam je proizvod manje slan i kod nas okus ribe dolazi do izražaja. Kupci su to prepoznali, najbolje do takvih saznanja dolazimo na festivalima istog i sličnog sadržaja. Idemo dosta i po europskim sajmovima. Podržavam festivale specijalizirane za predstavljanje i degustaciju hrane, jer vidim u razgovorima s potrošačima da toga nam nedostaje. Dosta izvozimo, ali i radimo na novom dizajnu istog proizvoda koji će se naći na policama domaćih trgovačkih lanaca. Sajam je bio izvrsno posjećen i organiziran, zaključio je Paunović. 
Međunarodni festival vina i kulinarstva ponovno je imao humanitarnu notu. Cjelokupan prihod gala večere i aukcije arhivskih vina doniran je Odjelu za onkologiju Dječje bolnice u zagrebačkoj Klaićevoj ulici, kako bi se malim pacijentima navedenog odjela osigurala što bolja skrb.