Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

UGROŽENI KORONAKRIZOM Klaster HOP pokrenuo kampanju za kupnju domaćih proizvoda

02.12.2020. 09:54


Kako bi u pandemiji korona virusa pomogli otočnim proizvođačima u plasmanu proizvoda klaster »Hrvatski otočni proizvod« pokrenuo je kampanju prema svim hrvatskim tvrtkama neka »ostvare suradnju sa vlasnicima obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava« te u svojim trgovinama ponude autohtone otočne proizvode označene s oznakom HOP. Kampanjom apeliraju i na jedinice loakalne samouprave da u ovo blagdansko vrijeme svojim poslovnim partnerima poklone njihove proizvode, čime bi ih ne samo promovirali, već i pomogli opstanku OPG-ova u uvjetima korona virusa.


Jamče kvalitetu i izvornost
– Na svojoj su internetskoj stranici pozvali smo sve ljubitelje originalnih tradicionalnih proizvoda da za predstojeće blagdane kupuju proizvode sa oznakom »Hrvatski otočni proizvod« jer na ovaj način svojim prijateljima i rodbini poklanjaju kvalitetne proizvode budući da oznaka »HOP« jamči kvalitetu i izvornost, prepoznatljiv je brend, ali i oznaka koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU. Kupnjom ovih proizvoda građani i tvrtke stoga podržavaju domaću proizvodnju na otocima, kazala nam je predsjednica Udruge poslovni klaster »Hrvatski otočni proizvod«, Josipa Barčić.
Naime, riječ je o poznatoj poduzetnici iz Korčule, vlasnici OPG-a, koja sa svojim kolegama iz Zadarske i ostalih županija nastoji i u ovo predblagdansko vrijeme što više promovirati autohtone hrvatske proizvode. Gospođa Barčić nada se kako će ih vlasnici firmi i građani podržati odabirući za poklon proizvode vrijednih otočkih ruku. Na pitanje kakav je odaziv na ovaj poziv za kupnju domaćih proizvoda, gospođa Barčić kaže kako su zaista zadovoljni reakcijama hrvatske javnosti:


Osjeti se pad prodaje
– Odaziv se već vidi te se nadamo kako ćemo osvijestiti naše ljude da potiču domaću proizvodnju jer time podržavaju ono tradicionalno i autohtono. Osjeti se sve veća potražnja za ovakvim proizvodima, što smo vidjeli i na dva velika sajma prošle godine u Zagrebu. Na žalost, zbog pandemije korona virusa ove godine nećemo na predbožićni sajam u Zagreb, ali zato hrvatske kupce potičemo na online kampanju »Hrvatski otočni proizvod«. Po reakcijama vidimo da ljudi već znaju za našu kampanju jer dosta kupuju i za Božić već pripremaju naše proizvode, ističe gospođa Barčić.
Rad u uvjetima korona krize utjecao je i na njih, kao i na sve grane gospodarstva, no upravo ovakvim kampanjama nastoje pomoći svim članicama klastera:
– Osjeti se pad prodaje, pogotovo zato što se naši proizvodi rade u malim serijama i nešto su skuplji od onih koje možete naći na policama trgovina. Međutim, mi za naše proizvode jamčimo kvalitetom i izvornošću, što je u današnje vrijeme jako važno. Osim toga, svakodnevno na stranicama Ministarstva poljoprivrede možete naći obavijesti o proizvodima koji se povlače iz prodaje zbog neadekvatnih sastojaka, a kvaliteta naših proizvoda je neupitna, što jamčimo i oznakom »Hrvatski otočni proizvod«, kaže vlasnica obrta »Škatula«, poručujući kako jedva čeka opet doći na zadarski sajam jer je jako zadovoljna reakcijom Zadrana i turista.




Zaustaviti iseljavanje stanovništva
Osim predsjednice klastera, za promociju otočnih proizvoda brine se i voditeljica klastera HOP-a, Julijana Radović Longin iz Tkona na otoku Pašmanu. I ona vjeruje kako će i Zadrani i kupci diljem Hrvatske za blagdane kupovati njihove proizvode s obzirom da je kvaliteta neupitna:
– Zbog situacije s covidom ljudi se sve više otvaraju izvornim tradicionalnim proizvodima i vrijednostima, pa tako i mi u Klasteru »Hrvatski otočni proizvod« želimo potaknuti našu otočnu proizvodnju i kupnju proizvoda s oznakom »HOP«. Kupnja naših proizvoda jako puno znači i za ostanak stanovnika na otocima, pogotovo mladih koje želimo potaknuti na otvaranje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Naša kampanja započela je na internetskoj i Facebook stranici, a uputili smo je i izravno javnosti. Reakcije su dobre i upravo zato smatram da bi trebalo što više poticati domaću proizvodnju. Naš klaster to pokušava svake godine kroz ovu kampanju, a osobito ove kada radimo u teškim uvjetima korona krize. Želimo da se u kampanju uključi što šira javnost, ali i lokalna samouprava i turističke zajednice kako bi prepoznali vrijednost domaćeg otočnog proizvoda, zaključuje Julijana Radović Longin, voditeljica klastera »Hrvatski otočni proizvod«.


Kampanji se odazvale općine Preko, Tkon i Pašman
– Naši OPG-ovci sa Pašmana, Ugljana i ostalih otoka Zadarske županije kažu kako je odaziv na našu kampanju jako dobar. Upravo sam dobila i informaciju da su se kampanji odazvale i jedinice lokalne samouprave, općine Preko, Tkon i Pašman na način da će poklone za svoje poslovne suradnike kupiti upravo od otočnih proizvođača. Tako će im za Božić poklanjati maslinovo ulje i nadaleko poznatu domaću prirodnu kozmetiku OPG-a Matulić iz Pašmana, a dobro ide i domaći kozji sir OPG-a Žampera iz Žmana. Načelnik Općine Preko, Jure Brižić, na svojoj je službenoj stranici već uvrstio link koji vodi na proizvode našeg klastera – ističe gospođa Julijana radović Longin, dodajući:
– Sama općina već ima nekoliko proizvođača sa oznakom »HOP«, poput gospođe Senke Otavijević iz Sutomišćice koja ima vrhunske domaće proizvode koji su jako traženi, zbog čega i mi ističemo u kampanji. Tu je i gospodin Željko Jerolimov iz Preka koji proizvodi suvenire od maslinovog drveta, također jako poznat – kazala nam je gospođa Julijana.


»Na svojoj internetskoj stranici pozvali smo sve ljubitelje originalnih tradicionalnih proizvoda da za predstojeće blagdane kupuju proizvode sa oznakom »Hrvatski otočni proizvod« jer na ovaj način svojim prijateljima i rodbini poklanjaju kvalitetne proizvode budući da oznaka »HOP« jamči kvalitetu i izvornost, prepoznatljiv je brend, ali i oznaka koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU. Kupnjom ovih proizvoda građani i tvrtke stoga podržavaju domaću proizvodnju na otocima«
Josipa Barčić, predsjednica Udruge poslovni klaster »Hrvatski otočni proizvod