Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Sretnicima pola “đavoljeg znaka”

02.01.2012. 23:00
Sretnicima pola “đavoljeg znaka”


Ograničena proizvodnja 333 komada, snage 256 KS s ubrzanjem od 5,7 sekundi
Audi svoju uspješnu seriju modela A1 okrunjuje lansiranjem ekskluzivnog modela vrhunske klase. Dinamičan A1 quattro, ograničen na samo 333 komada, grabi prema vodećoj poziciji u klasi kompaktnih automobila. Njegov dvolitreni motor s turbopunjačem proizvodi snagu od 256 KS i okretni k moment od 350 Nm koji se raspodjeljuje na sva četiri kotača. Audi A1 quattro ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 245 km/h.
A1 quattro pogoni 2,0-litreni TFSI motor. Sa zapremninom od 1984 cm3 i četiri cilindra, ovaj motor kombinira tehnologiju direktnog ubrizgavanja goriva s turbo punjenjem na klasičan Audi način. Među značajkama koje valja istaknuti nalaze se podesiva bregasta a osovina usisa i dvije osovine za uravnotežavanje rada motora, što osigurava glatki rad. Maksimalan okretni moment od 350 Nm neprekidno je dostupan između 2.500 i 4.500 o/min, a maksimalnu snagu ovaj mališan razvija na 6.000 o/min.
Štedljiva snaga
Svaka pojedinost sportskog, zvučnog motora s četiri cilindra optimizirana je za veće performanse i manju potrošnju goriva. Common rail ubrizgavanje, turbopunjač s hladnjakom stlačenog zraka i pumpa ulja s mogućnosti regulacije samo su neki od a primjera. Očekuje se da će Audi A1 quattro u prosjeku trošiti manje od 8,5 litara goriva na 100 km. Ali to ga ne ometa da se ponaša poput sportskih automobila najviše klase: za standardno ubrzanje potrebno mu je samo 5,7 sekundi.
Motor prenosi svoju snagu na sva četiri kotača – quattro – putem preciznog mjenjača sa šest brzina, donoseći krilaticu “Vorsprung durch Technik” u klasu malih u automobila. U samom središtu tog sustava nalazi se električno upravljana hidraulična višelamelna spojka u uljnoj kupki koja u normalnim uvjetima vožnje većinu snage motora šalje na prednje kotače. Ako se tamo smanji trakcija, spojka s lakoćom može prenijeti okretni moment na stražnju osovinu za samo nekoliko milisekundi, potiskivanjem kompleta lamela zajedno, jednakom snagom. Tlačni spremnik pomaže električnoj pumpi da proizvede tlak ulja. Ako kotač jedne osovine počne proklizavati, koči ga elektronička blokada diferencijala (EDL). Smještaj višelamelne spojke na stražnjoj osovini osigurava skladnu raspodjelu opterećenja na osovini, a šasija vozila Audi A1 quattro prilagođena je dinamici pogonskog sklopa. Puno je preciznije ugođena od one na serijskom modelu.
Audi A1 quattro opremljen je kotačima od lijevane lake legure, ledeno bijele boje, jedinstvenog dizajna u obliku turbine, opremljenih gumama dimenzija 225/35. Prednje disk kočnice su samoventilirajuće, promjera su 312 milimetara i imaju crne  kočione čeljusti. ESP sustav za nadzor stabilnosti vozila ima sportski način rada i može se u potpunosti isključiti ako, primjerice, želite posjetiti trkaću stazu.
Posebno vozilo
Dovoljan je jedan pogled i odmah je jasno da je Audi A1 quattro vrlo posebno vozilo.  Dostupan je samo u metalik ledeno bijeloj boji, a krov je u crnoj boji visokog sjaja. Prednji je odbojnik velik, a okvir i rešetke singleframe maske su u crnoj boji visokog sjaja.  Zaobljeni elementi na prednjim svjetlima – krila – crvene su boje. Na singleframe masci, luku krova i vrata prtljažnika nalaze se oznake quattro. Stražnja su stakla zatamnjena; linija krova spaja se s velikim, dvobojnim spoilerom. Crnom su bojom naglašena vrata prtljažnika i difuzer. LED stražnja svjetla su zatamnjena, a sportski je stražnji odbojnik vrlo upadljiv. Ispušni sustav završava s dvije sjajne ispušne cijevi s lijeve i desne strane, svake promjera 100 milimetara.
A1 quattro dugačak je 3.987 mm, širok 1.740 te visok 1.416 mm, što ga čini  malo dužim od modela na čijoj je bazi izrađen. Zapremnina prtljažnika iznosi 210 litara: kada se preklope stražnja sjedala ona se povećava na 860 litara.
Sportska crna boja prevladava u unutrašnjosti vozila. Sjedala i nasloni za ruke na vratima presvučeni su kožom s kontrastnim, crvenim šavovima. Sjedala S sport sprijeda imaju upadljive presvlake, ugrađene naslone za glavu i oznaku quattro na presvlakama naslona. Sjedala imaju mehanizam za namještanje u više smjerova. Donji dio središnje konzole u crnoj je boji visokog sjaja; odmorište za nogu i papučice izrađeni su mat nehrđajućeg čelika. Tepisi imaju crvene porube, a ukrasne pločice praga vrata resi oznaka A1 quattro.
Brojne funkcije
Instrumentna ploča obiluje brojnim funkcijama, kazaljke na brojčanicima su bijele, tahometar crveni, a na ploči se također nalaze logotip quattro i zaslon u boji  za prikaz informacija sa sustava za informiranje vozača. Višefunkcijsko sportsko kolo  upravljača plosnato je na dnu, presvučeno kožom s kontrastnim šavovima u crvenoj boji i dodatno naglašava sportski izgled vozila. Ručica mjenjača izrađena je od aluminija. Mnogi su upravljački elementi završno obrađeni u aluminiju.
Audi A1 quattro bit će dostupan od druge polovice 2012. godine, a kupcima će  se isporučivati s kompletnom opremom. To uključuje mnoge značajke preuzete iz klase luksuznih vozila: ksenon plus svjetla, mehanizam za duga svjetla, prilagodljiva  stop svjetla, paket LED unutarnjih svjetala, senzor za kišu i svjetlost, automatsko  zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora, stražnji parkirni sustav, klima uređaj s automatskim upravljanjem, sustav alarma, paket opreme s pretincima za odlaganje, praktičan ključ i regulator brzine.
Što se tiče “infotainment” opreme – uključuje izmjenjivač CD-a, digitalni radijski tuner, Audi glazbeno sučelje i sustav za navigaciju MMI plus. Bose sustav ozvučenja napaja 14 zvučnika s 465 watta, niskotonski zvučnici u vratima osvijetljeni su LED svjetlima. Sustav “Audi connect” upotrebljava mrežni Bluetooth telefon u automobilu za povezivanje na internet i pružanje posebnih web-usluga, uključujući  Google Earth. Putnici također mogu spojiti svoje mobilne uređaj na ugrađen WLAN hotspot.