Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Sretni dobitnik je najčešće – gubitnik

02.03.2011. 23:00
Sretni dobitnik je najčešće – gubitnik


Priča o osvojenom skupocjenom parfemu od 100 ml ili o putovanju na atraktivne destinacije tijekom slučajnog izvlačenja česte su prijevare na koje, nažalost, građani nasjedaju. Telefonski pozivi preko kojih vas ljubazan ženski glas obavještava da ste upravo vi sretan dobitnik “nečega”, a da samo trebate platiti putne troškove zbilja su prešli svaku mjeru. Nitko ništa ne nudi besplatno, upozorava Knežević


Na adresu Zadarskog potrošača svakodnevno stižu pritužbe na račun kupljenih proizvoda. Predsjednik udruge Zoran Knežević kazao je da građani poprilično negoduju zbog kupljenih odjevnih predmeta koji već nakon prvog pranja promijene boju i dužinu.
– Istina je da često na deklaraciji pojedinog proizvoda piše jedan sastav, a u stvarnosti je sasvim drugačije. Nažalost, mi u Zadru ne provodimo ispitivanja na odjevnim predmetima i ostalim artiklima. U Osijeku, Zagrebu, Puli i Splitu djeluju savjetovališta koja financira Ministarstvo gospodarstva, a gdje se provode stručne analize sastava tekstila te se uspoređuju s deklaracijom, navodi Knežević.
Građani uglavnom imaju pritužbe na bijelu tehniku, račune za vodu ili, pak, reklamne letke koji onečišćuju okoliš. Također, građani znaju negodovati i zbog loše kvalitete voća. Kupe suhe naranče bez soka ili, pak, masne i prljave jabuke.
– Nedavno nam se javila jedna gospođa koja je kupila namještaj u vrijednosti od 6 tisuća kuna. Sve je bilo dobro dok taj namještaj nije stigao na njenu adresu. Kad su pošiljku raspakirali kupljen namještaj bio je pogrešne boje i dimenzije, navodi Knežević, dodajući da su česti problemi i s proizvodima koji su pod garancijom, a koje bi kupac želio zamijeniti prije isteka. Tako je nedavno pomoć potražila i sugrađanka koja je perilicu rublja kupila prije gotovo dvije godine tijekom koje je bila popravljana čak devet puta.
– S obzirom na to da garancija istječe za koji mjesec, gospođa je htjela perilicu zamijeniti za novu jer se boji da će se uređaj ponovno pokvariti, a popravak će platiti iz svog džepa. U takvim slučajevima nastaje problem jer proizvođač ne želi zamijeniti proizvod mada garancija nije istekla. Imali smo sličan slučaj s gospođom koja nas je kontaktirala kako bi doznala ima li pravo na naknadu s obzirom na to da je kupila grijalicu koja je izazvala manji požar u njenom domu, kazuje Knežević, dodajući da su česte pritužbe sugrađana na odjeću i obuću koja je već nakon nekoliko dana spremna za smeće.
– Priča o osvojenom skupocjenom parfemu od 100 ml ili o putovanju na atraktivne destinacije tijekom slučajnog izvlačenja česte su prijevare na koje, nažalost, građani nasjedaju. Telefonski pozivi preko kojih vas ljubazan ženski glas obavještava da ste upravo vi sretni dobitnik ‘nečega’, a da samo trebate platiti putne troškove, zbilja su prešli svaku mjeru. Uvijek su pozivi u vrijeme ručka ili predvečer kad su ljudi obično u svojim domovima. Moj bi savjet građanima bio da ne nasjedaju na ovakve priče jer nitko ništa ne nudi besplatno, a pogotovo sad u vrijeme recesije. Svaka reklama jedno govori, a drugo je na stvari. Nasjednete li na ovakve priče da ste sretan dobitnik, opalit će vas po džepu. Čim čujem da netko nešto nudi besplatno, odmah mi se pali alarm u glavi da ta priča ne može proći bez troška građana, zaključuje Knežević.