Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Stalni ugovor o radu gubi 350 pomoraca?

02.03.2011. 23:00
Stalni ugovor o radu gubi 350 pomoraca?


Prema prijedlogu izmjena i dopuna Pomorskog zakonika svi brodovi Jadrolinije zaposleni na pomorskim linijama između hrvatskih i talijanskih luka trebali bi biti svrstani u kategoriju brodova u međunarodnoj plovidbi, što znači da bi oko 350 pomoraca izgubilo permanentni ugovor o radu i zaštitu nacionalnog kolektivnog ugovora.
Oni bi praktički postali jednaki pomorcima uposlenim kod domaćih ili stranih brodara u međunarodnoj plovidbi, koji samostalno podmiruju sve obveze i doprinose prema državi, te se oslobađaju poreza na dohodak pod uvjetom da imaju 183 dana plovidbe u jednoj godini. Na stolu je i prijedlog da se pomorcima isplaćuju plaće u stranoj valuti, a ne u kunama. Navedeno bi vrijedilo za brodove Marko Polo, Dubrovnik i Zadar, koji plove na linijama Split-Ancona, Dubrovnik-Bari i Zadar-Ancona. Ovaj prijedlog prihvatila je Uprava Jadrolinije i Hrvatska udruga brodara, ali su odbili sindikati u ovoj tvrtki.
Državni tajnik za more Mario Babić ističe kako konačna odluka nije još usvojena, ali i da je jedan od ciljeva smanjiti troškove održavanja ovih linija.
– U Pomorskom zakoniku pripremamo i novi obračun poreza prema tonaži brodova u međunarodnoj plovidbi, što je Jadroliniji isplativije nego sada. Razumijem članove posada jer su ljudi zaštićeniji s ugovorom o radu na neodređeno vrijeme. Ipak treba uvažiti i činjenicu da bi pomorci dobili veće plaće. Očekujemo stav sindikata, pa ćemo vidjeti kakva će biti odluka, ističe Babić.
Predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina naglašava kako drastična promjena radnih prava pomoraca nije prihvatljiva.
– Naš je stav da brodovi mogu ući u kategoriju međunarodne plovidbe i novi sustav oporezivanja, ali da tu uvjet nikako ne smije biti promjena radnog statusa pomoraca. Želimo da to bude utvrđeno u Pomorskom zakoniku, stiče Svalina. Dodaje i da svaka eventualna promjena radnog statusa može biti uvedena samo uz socijalni kompromis, odnosno suglasnost sindikata,te kako je pri svakoj promjeni nužan oprez, jer nema dovoljno informacija o tome koliko su isplative trajektne linije, kao i mogu li sutra u opasnost doći radna mjesta hrvatskih pomoraca zbog mogućnosti zapošljavanja stranaca.