Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

USPJEŠNO POSLOVANJE U SEDAM KORAKA Posteljina ne mora biti bijela, ali gostima se takva najviše sviđa

03.03.2020. 18:45


Edukacija pod nazivom "Uspješno poslovanje u sedam koraka – propisi u poslovanju s privatnim smještajem" u organizaciji Turističke zajednice grada Zadra održana je danas u Arsenalu. Vrlo praktične, zanimljive informacije te preporuke moglo je čuti oko 200 okupljenih malih iznajmljivača i to od predavačica Sanje Delin i Meri Kraljević iz splitskog Savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo koji izdaje i specijalizirani časopis Apartman Plus. Sudionici koji su odslušali edukaciju do kraja dobili su od Interliga Certifikat AP+.
Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji objekata
Okupljene je prvo pozdravio Mario Paleka, direktor TZ-a Zadar, rekavši da je TZ organizirala ovu edukaciju drugu godinu zaredom kako bi mali iznajmljivači bili informirani uslijed promjene zakona, kako bi ostali unutar zakonskih okvira i što bolje se pripremili u skladu s novim trendovima. Poželio je svima uspješnu turističku sezonu.
Sanja Delin je prvo govorila o pripremi objekta za iznajmljivanje, o prezentaciji objekta, oglašavanju na portalima, komunikaciji s gostima… S obzirom da je u publici bilo i novih iznajmljivača, Delin im je predstavila Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i preporučila da se njega drže, korak po korak, pri uređenju objekta. Osim samih odrednica pravilnika, mogle su se tu čuti i neke zanimljivosti poput toga da je obvezno imati oznaku "ne smetaj", da treba imati u ormaru 5 sličnih vješalica, da se izbjegavaju reklamne čaše, posuđe i suncobrani… Delin je istaknula da nije obvezno da posteljina bude bijela i da nitko neće platiti kaznu zbog šarene posteljine, ali da je preporučljivo da ipak bude. Svi znaju da se bijela posteljina iskuhava i pegla te odaje dojam brige za higijenu. A čak se pokazalo da ljudi više klikaju na slike s bijelom posteljinom nego sa šarenom.
O pomoćnim ležajevima
Potom je Meri Kraljević govorila o Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti, Pravilniku o kategorizaciji, cjeniku, računu, PDV-u na proviziju, turističkoj pristojbi i članarini…
Interligo ovih dana provodi gotovo svakodnevno edukacije ovakvog tipa i to po cijelom Jadranu, a TZ Grada Zadra ugostila ih je kako bi iznajmljivači ovog područja unaprijedili svoje poslovanje, upoznali se s trendovima, ali s naglaskom na administrativni dio. S obzirom da su tri zakona promijenjena, željelo im se olakšati prijelazno razdoblje.
Što je od toga svega možda najvažnije za znati, pitali smo Barbaru Kardum iz Odjela za iznajmljivače Turističke zajednice grada Zadra.
– Stari iznajmljivači bi trebali provjeriti svoja rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu jer svi koji su registrirani prije 2007. godine moraju napraviti novu kategorizaciju. Oni koji su registrirani kasnije, ukoliko žele koristiti svoje pomoćne ležajeve, potrebna im je izmjena rješenja jer od ove godine pomoćni ležajevi se naplaćuju posebno. U paušal koji iznajmljivači plaćaju godišnje ovisno o broju ležajeva, uračunavat će se i pomoćni ležajevi, kazala je Kardum.