Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Privatni smještaj i kampovi tradicionalno najbolji

Autor: Teuta Babajko Jamičić

02.04.2010. 22:00
Privatni smještaj i kampovi tradicionalno najbolji

Foto: Alenka FESTINI



Primijećen je dugoročno ohrabrujući trend povećanja individualnih gostiju zbog sve očitijih promjena navika modernog turista koji se okreće novim kanalima prodaje poput “online” rezervacije, sve kvalitetnijim informacijama na turističkim web portalima te dobro razrađenoj “last minute” ponudi


Iako je prošlogodišnja turistička sezona bila bolja nego što se prognoziralo, Zadarska županija prvi je put zabilježila pad turističkih dolazaka za četiri posto dok je za dva posto veći broj ostvarenih noćenja. Prema službenim podacima Ministarstva turizma, Zadarska županija je po turističkim rezulatima četvrta županija u Hrvatskoj.
Prije svega, opao je broj domaćih gostiju što se objašnjava gospodarskom krizom i smanjenjem kupovne moći građana, ali isto tako i povoljnim cijenama u konkurentskim zemljama. To se prije svega odnosi na “all inclusive” aranžmane kojih je u Zadarskoj županiji, kao i u čitavoj Hrvatskoj, vrlo malo.
Privatnici stup turizma
 S druge strane, strani su gosti ostvarili veći broj noćenja po čemu je Zadarska županija participirala u ukupnom broju ostvarenih noćenja u Hrvatskoj koja se time razlikovala od ostalih zemalja povećavajući tako svoj udjel i konkurentnost u europskom međunarodnom turizmu. Najveći broj stranih gostiju stigao je iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Italije i Češke.
Od gradova najveći broj gostiju je prijavljen u Zadru, zatim Biogradu, Pagu, Ninu, Obrovcu i Benkovcu. Što se tiče općina, najviše gostiju bilo je u Viru, Pakoštanima, Zatonu, Sv. Filipu i Jakovu te Starigradu. Zadarska županija ostvarila je jako dobre turističke brojke od prosinca do siječnja kojima je nadmašila druge županije koje se deklariraju kao cjelogodišnja turistička odredišta.
No do primjene Strategije razvitka hrvatskog turizma, dokumenta koji treba odgovoriti na pitanje kakav turizam želimo te kako bi se ponašao adekvatan model razvitka našeg turizma, turistička slika Zadarske županije i dalje počiva na kapacitetima privatnog smještaja. Ostvarenim rezultatima se mogu pohvaliti kampovi i tradicionalno, privatni smještaj. Za njima kaskaju obiteljski i mali hoteli iako su bili potpomognuti antirecesijskim mjerama Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela među kojima se ističu mjere pojačanje promocije na turističkih sajmovima i povezivanje sa specijaliziranim agencijama. Primijećen je dugoročno ohrabrujući trend povećanja individualnih gostiju zbog sve očitijih promjena navika modernog turista koji se okreće novim kanalima prodaje poput “online” rezervacije, sve kvalitetnijim informacijama na turističkim web portalima te dobro razrađenoj “last minute” ponudi.
 Zračno odredište
U ovu grupu individualnih gostiju spada i sve veći broj turista koji su prepoznali Zadarsku županiju kao zračno odredište. Kvaliteta autocesta i njihova dobra komunikacija s lokalnim cestama sa sve boljom infrastrukturom približila je Zadarsku županiju europskom gostu, no i nadalje treba raditi na unaprjeđenju turističke signalizacije i interpretacijskih ploča.
Zračna luka Zadar jedina je hrvatska zračna luka koja bilježi rast prometa jer je avionska niskotarifna tvrtka Rayanair uvela letove prema pet novih destinacija – Frankfurt, Dusseldorf, Stocholm i Edinburgh. Za ova odredišta letjelo se dva puta tjedno, a broj letova prema Londonu i Dublinu bio je pojačan na pet puta tjedno. Ukupan broj Rayanairovih putnika je 53.649, a okončani su dogovori za dvije nove linije s Bruxellesom i Oslom.
Za tako dobre rezultate putničkom prijevoza i uvođenje novih zračnih linija svakako je zaslužan model zajedničkog oglašavanja i turističke promocije naše destinacije na web stranicama za čiju realizaciju su zaslužni Ministarstvo turizma, Zadarska županije, Grad Zadar i Turistička zajednica Zadarske županije te turističke zajednice gradova i općina kao i pojedini gospodarski subjekti turističko-ugostiteljske djelatnosti. Uz to, traži se model za veću participaciju državne razine jer dva ponuđena modela poticaja od strane Ministarstva turizma, do 20 eura po dovedenom gostu u zrakoplovu, ne prepoznaju vrijednosti niskotarifnih Rayanairovih putnika u pred i posezoni jer će se plaćati touroperaterima, odnosno agencijama koje dovode goste organizirano u ugovoreni smještaj što s Rayanairom nije slučaj.
Isto tako, niskotarifni prijevoznik Germanwings ostvario je promet od 18.432 putnika i nedavno uveo novu liniju za Hanover. Zadar je konačno dobio redovnu liniju Lufthansa s Munchenom koja Zadarsku županiju spaja sa svjetskim turističkim tranzitom.