Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Počelo je – dobro!

03.05.2019. 10:15
Počelo je –  dobro!


Svi oni koji se bave turizmom i od toga žive, Uskrs smatraju i službenim početkom predsezone. Međutim, još prije uskrsnih blagdana bilo je onih koji su prognozirali lošiju, ne samo predsezonu, već i glavnu turističku sezonu zbog vraćanja u igru turističkih tržišta poput turskog, grčkog…
– Meni se čini da je predsezona jako dobro krenula. Ja sam zadovoljna. No, gosti se sve više okreću "last minute" aranžmanima. Tako je primjerice, sve bilo nekako, slabo do sredine ožujka, a onda  su krenule rezervacije. Travanj se potom, lijepo popunio i kako sada stvari stoje i svibanj se dobro puni. Što se mene osobno tiče, čak  i iznad očekivanja – ispričala je svoj dojam predsezone u Zadru, Iva  Bencun dugogodišnja turistička radnica i vlasnica turističke agencije.
Još je otkrila kako je većina gostiju oduševljena našim mentalitetom, otvorenošću i srdačnošću i to je, kako je zaključila Bencun,  sjajna stvar koju trebamo i dalje njegovati poput rijetke biljke. Što  se, pak, tiče prigovora, oni se i dalje iz godine u godinu, ponavljaju  i to osobito u srcu sezone, a to su gužve i u gradu i na prometnicama i nedostatak parkinga.
Sve više Skandinavaca koji su odlični gosti
– Primijetila sam još da imamo porast broja gostiju koji se više  zadržavaju na našoj destinaciji i to po tjedan, dva. Ali, na način da  im je Zadar baza, a onda odlaze na izlete u okolicu, pa čak i do  Šibenika i Splita – dodala je Bencun.
Turistički vodič, ali i vlasnik turističke agencije Šime Botica prava  je potvrda, ali i živi demantij zlogukih proroka prema kojima ove  godine "neće baš biti dobro" jer smo ga jedva uspjeli uhvatiti na  svega par minuta, između dvije ture gostiju koje je vodio u razgledavanje zadarskih znamenitosti.
– Ja sam zadovoljan i danas imam tri skupine gostiju što mi je i  inače, prosjek. Istina je da se sve počelo zakuhavati dolaskom Uskrsa. Imamo sve više gostiju, osobito zadnje dvije godine osim iz  Njemačke i iz skandinavskih zemalja. Skandinavci su sjajni gosti.  Oni su pravi Europljani. Kulturni, uglađeni, dobro infomirani o destinaciji na koju dolaze, dobre platežne moći. Međutim, moja je  primjedba koju ponavljam iz godine u godinu, a to je nedostatak  aktivnosti i sadržaja. Pokažemo im sve znamenitosti, preporučimo  im dobru, autohtonu, domaću spizu i tu je priči kraj. Treba nam sadržaja. Trebamo ih što dulje znati zadržati u gradu jer svaka aktivnost sada je i zalog za budućnost – mišljenja je Botica.
Stranci obožavaju kockice
Mladen Malta vlasnik suvenirnica rekao je kako je čuo od svojih  kolega kako je do Uskrsa buking bio loš, a onda je krenulo…
– To obično tako biva. Uskrs je bio dobar i zadovoljan sam. Mislim da ova sezona ne bi trebala biti lošija od lanjske. Uglavnom je  riječ o organiziranim skupinama gostiju, a dosta ih ima s kruzera –  rekao je Mladen Malta dodajući, kako je struktura gostiju doista različita, a od suvenira najviše traže one s nacionalnim obilježjima –  kockice.
Dugogodišnji poznati zadarski ugostitelj i vlasnik restorana u  centru grada, Stipe Knežević oprezan je u davanju prognoza i komentara, ali nije pesimističan. Vjeruje da sezona neće biti lošija od  lanjske.
– Mi koji radimo tijekom cijele godine i malo smo uvučeni ipak,  smo u težoj poziciji nego oni restorani koji su na putu. Kad je o  predsezoni riječ moramo se boriti za svakog gosta, a i konkurencija  je iz sezone u sezonu, sve žešća. Ali, ja duboko vjerujem da će opstati oni koji doista, vrijede. Predsezona nije loše počela, ali nama  su ipak, udarni mjeseci – lipanj, srpanj, kolovoz i rujan. Spreman  sam i ekipiran. S obzirom na to da radim cijele godine, nisam imao  problema s radnom snagom kao oni koji rade sezonski – naglasio je  Stipe Knežević.
U svakom slučaju, ako se po jutru dan poznaje, unatoč nekim  lošim prognozama, turistička sezona na zadarskom području, ne bi  trebala biti lošija od lanjske. No, najviše zahvaljujući činjenici da  imamo neodoljivu ljepotu i bogatstvo koje nam je "bog dao", a ne  zahvaljujući promišljenoj turističkoj priči i strategiji.


 


 




 


Otkrili nas…


I naši su sugovornici primijetili da je ove godine u gradu jako puno Kineza, više  nego Korejaca, ali i Indijaca. No, kažu da je takav trend posljednje dvije godine i da  je tu Hrvatska svakako odradila dobar marketing. Osim toga, kad su Indijci u pitanju, kažu, kako se Indija počela gospodarski i ekonomski uzdizati, pa je i to jedan od  razloga što sve više Indijaca i to uglavnom, srednje klase želi vidjeti Europu, pa samim tim i Hrvatsku.