Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Osiguranici se sami moraju brinuti za uplatnice?!

Autor:

02.06.2009. 22:00
Osiguranici se sami moraju brinuti za uplatnice?!


Iako sam sklopio ugovor i dobio iskaznicu, uplatnicu sva četiri mjeseca nisam dobio i, naravno, osiguranje nisam mogao plaćati. Za to vrijeme sam nekoliko puta zvao zadarski područni ured HZZO-a, objasnio bih situaciju, istaknuo da adresu nisam mijenjao. Jer, ako mi je na tu adresu stigla iskaznica nema razloga da ne stigne i uplatnica, priča građanin
O zdravstvenim reformama koje su početkom godine unijele brojne novosti, primoravši osiguranike na sklapanje police dopunskog zdravstvenog osiguranja, proteklih je mjeseci bilo puno govora. Nakon priče o tome koja prava osiguranik stječe sklapanjem ugovora o dopunskom osiguranju, odnosno, koje ga u protivnom obveze sljeduju, nedavno je bilo govora i o broju “neposlušnih” platiša.
Objavljeno je tako da je tijekom dosadašnjih kontrola ustanovljeno da mnogi građani ne plaćaju svoje obveze, koje su prihvatili kad su potpisivali ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju s HZZO-om. Osim toga, postoje i oni koji čak koriste zdravstvene usluge na temelju iskaznice o dopunskom osiguranju, premda ono nije pokriveno urednim uplatama.
Nagomilani računi
Razlog je to zbog kojeg su ovih dana, iz Područnog ureda Zadar na kućne adrese dopunskih osiguranika krenule opomene, a evidentno je da ih je do sada poslano čak 3.700. Upozoreni su također da će se od onih koji i dalje ne budu plaćali potraživanja naplatiti sudskom ovrhom, a njihove će se police poništiti s tim da ih više neće moći obnavljati.
No, nakon što su opomene počele stizati na kućne adrese te nakon objave ovih prilično strogih propisa, očitovali su se i građani. Zahvaljujući njima doznajemo kako ima slučajeva gdje osobe koje su na vrijeme sklopile ugovor te nedugo potom dobile iskaznicu, svih proteklih mjeseci na svoju adresu nisu dobili i uplatnice, dok im je opomena, pak, uredno dostavljena.
– Iako sam sklopio ugovor i dobio iskaznicu, uplatnicu sva četiri mjeseca nisam dobio i, naravno, osiguranje nisam mogao plaćati. Za to vrijeme sam nekoliko puta zvao zadarski područni ured HZZO-a, objasnio bih situaciju, istaknuo da adresu nisam mijenjao. Jer, ako mi je na tu adresu stigla iskaznica, nema razloga da ne stigne i uplatnica, priča građanin, istaknuvši kako bi mu u tom slučaju službenica svaki put rekla da će, ako nije mijenjao adresu, a dobio je iskaznicu, svakako dobiti i uplatnicu.
Ne sumnjajući u rad ove službe, on je dalje čekao, no kada se ni nakon četiri mjeseca nije ništa dogodilo, osobno je otišao u zadarsku podružnicu HZZO-a, gdje mu je službenica, ne objasnivši u čemu je bio problem, dala sve četiri zaostale uplatnice koje je potom morao odjednom platiti.
Nije krivnja HZZO-a?
– Upozorila me je da ću dobiti opomenu, ali da je, ako odmah platim zaostatak od četiri mjeseca, mogu zanemariti. Iako sam ja sve svoje obveze ispunio, kazala mi je da je sve moja krivnja i da sam se jednostavno trebao prije javiti, priča ovaj gospodin, navodeći kako je on svoju situaciju naposljetku i riješio na ovakav način, ali da smatra kako to nikako nije u redu. U javnosti se prezentira da su samo građani nemarni, a to nije jedina strana priče.
Senka Tomas, direktorica zadarskog područnog ureda HZZO-a, u ovom slučaju ističe kako je poslano svih 82 tisuće uplatnica te da je moguće da je došlo do problema. No, također, ona ističe da sva krivnja nikako nije na HZZO-u.
– Uplatnice su zaista sve poslane, to naše službenice znaju i zato je jedna od njih u telefonskom razgovoru i rekla da će, ako je stigla iskaznica, stići i uplatnica. Mislim da je gospodin, kad nije dobio uplatnicu, trebao doći po nju. Trebao se osobno javiti pa da vidimo u čemu je nastao problem i tako bi izbjegao nagomilane račune, kazala je Tomas, istaknuvši kako se u ovom i sličnim slučajevima sva krivnja nikako ne može pripisati samo HZZO-u.
Svojevrsno opravdanje je i činjenica da je ovaj građanin svo to vrijeme s iskaznicom koju je dobio mogao koristiti zdravstvene usluge, no nagomilani računi, pak, ostaju njegova briga.
Nameće se stoga zaključak da su građani, iako su ugovorili policu dopunskog zdravstvenog osiguranja te tako ukazali povjerenje HZZO-u, i dalje sami svoja briga. Osim što moraju na vrijeme sklopiti ugovor te mjesečno plaćati određeni iznos, kako bi bili osigurani u slučaju bolesti i nezgoda, građani su, čini se, odgovorni i za “pogreške u koracima” HZZO-a.