Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zadarski građevinari financirali Vrančićevu kampanju

Autor: Nives Rogoznica

02.06.2009. 22:00
Zadarski građevinari financirali Vrančićevu kampanju

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Najviše novca za kampanju Zvonimira Vrančića, po 150.000 kuna, donirale su građevinske tvrtke Meteorit d.o.o. u vlasništvu Mladena Ninčevića koji je, inače, vlasnik i tvrtke Jadraninvest koja se bavi gradnjom i prodajom nekretnina, i Duca d.o.o. u vlasništvu Antonija Duce, te Franto d.o.o., vlasnika Tomislava Škare, koja je donirala 100.000 kuna
Prema izvješću kojeg je Gradsko izborno povjerenstvo objavilo, a koje je utemeljeno na podatcima koje su dostavili kandidati za gradonačelnika, HDZ je za kandidaturu Zvonimira Vrančića potrošio 530.000 kuna. Jesu li u financiranju kampanje kandidata i u kojem omjeru sudjelovali koalicijski partneri HDZ-a (HSP, HSS, HSLS i HSU), čiji je Vrančić također bio kandidat, nije vidljivo iz dostavljenih podataka.
Iz podataka koje je dostavila kandidatkinja SDP-a Ingrid Antičević Marinović, međutim, vidljivo je kako je koalicijski partner ove stranke (HNS) u kampanju zajedničke kandidatkinje uložio 55.000 kuna, dok je sam SDP uložio 238.756 kuna, od ukupno 338.256 kuna koliko je koštala kampanja.
Tko su donatori?
Najviše novca za kampanju Zvonimira Vrančića, po 150.000 kuna, donirale su građevinske tvrtke Meteorit d.o.o. u vlasništvu Mladen Ninčevića koji je, inače, vlasnik i tvrtke Jadraninvest koja se bavi gradnjom i prodajom nekretnina, i Duca d.o.o. u vlasništvu Antonija Duce. Među veće donatore ubrojila se još jedna građevinska tvrtka – Franto d.o.o., vlasnika Tomislava Škare, koja je donirala 100.000 kuna.
Uz 400.000 kuna koje su donirale tri navedene građevinske tvrtke, kampanju HDZ-ovom kandidatu financijski je poduprla i tvrtka koja se bavi čišćenjem objekata Adriatic servis d.o.o., vlasnika Nedjeljka Grabića, koja je donirala 50.000 kuna, Vigens d.o.o. vlasnice Elvire Sterle čija je donacija iznosila 35.000 kuna i Turisthotel d.d. koji je izdvojio 25.000 kuna. Liječnik Antun Zoran Savić, koji je i sam bio kandidat koalicije HDZ-HSS-HSP-HSLS-HSU za Županijsku skupštinu, donirao je 20.000 kuna, dok je njegova supruga Tatjana Smith Savić, kao sedma na listi ove koalicije, izabrana za vijećnicu Gradskog vijeća Zadra.
U svoje donacije u svrhu financiranja kampanje Ingrid Antičević Marinović navodi onu stranačke središnjice (SDPH) u iznosu od 98.986 kuna, zadarskog SDP-a u iznosu 139.770 kuna, središnjice HNS-a od 40.000 kuna, te zadarskog HNS-a u iznosu od 15.000 kuna, ali i 9.000 kuna naknade iz gradskog proračuna za osvojenih preko 10% glasova i naknadu za vijećničke mandate u iznosu od 28.000 kuna. Antičević Marinović u kampanju je uložila i 7.500 kuna vlastitih sredstava.
Na što se trošilo?
Za „jumbo” i „citylight” plakate SDP je u kampanji kandidatkinje za gradonačelnicu potrošio 98.986 kuna, a dodatnih 40.000 kuna za „jumbo” plakate platio je HNS, dok je HDZ je za Vrančićevu kampanju potrošio 88.568 kuna za „citylight” plakate i 50.681 kunu za „jumbo” plakate što je ukupno 139.249 kuna. Po istim stavkama kampanja Ingrid Antičević Marinović koštala je 138.986 kuna.
Na promidžbeni materijal kandidata za gradonačelnika HDZ je potrošio 104.920 kuna, na oglašavanje u elektroničkim medijima 86.002,68 kn, na oglase u tiskanim medijima 62.256,60 kn, te na ostale promidžbene oglase 86.015 kuna. Ukupno je za promotivni materijal i medijsko oglašavanje potrošeno 339.194 kuna što je iznos koji za oko 1.000 kuna prelazi ukupan iznos troška kampanje SDP-ove kandidatkinje.
Na promidžbeni materijal svoje kandidatkinje SDP je potrošio 23.915 kuna, za grafičke usluge i plakatiranje trošak je iznosio 24.843 kuna, dok je na zakup oglasa u medijima utrošeno 104.362 kuna, čemu valja dodati još 15.000 kuna koje je za zakup medijskog prostora i promidžbeni materijal platio HNS. Ukupno je za promidžbeni materijal i oglašavanje u medijima utrošeno 168.125 kuna što je dvostruko manje od iznosa kojeg je po istim stavkama uložio HDZ u promidžbi svojeg kandidata.
Kao stavka u kampanji Zvonimira Vrančića navodi se i 51.556 kuna koji su izdvojeni za plesnu grupu i hostese. U troškove kampanje Ingrid Antičević Marinović ulazi i 23.150 kuna koliko je koštala organizacija predizbornih skupova, te 8.000 kuna za poštarinu i slične troškove. Trošak organizacije HDZ-ovog predizbornog skupa u Jazinama nije naveden kao stavka u kampanji Zvonimira Vrančića.
Koliko su stranke potrošile u kampanji kandidata za župana, i kako su namaknule sredstva, bit će poznato u roku od dva tjedna, budući da su kandidati i njihovi zamjenici dužni Županijskom izbornom povjerenstvu te podatke dostaviti u roku od 14 dana od objave službenih rezultata, a taj će rok početi teći sutra.