Samo naizgled kontradiktorno povezivanje apstraktnog ekspresionizma i minimalizma

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
"Tamna materija-reljefna masa" Ervina Kadića u Kneževoj palači
Parafrazirajući Kadića, apstraktni ekspresionizam je u vezi s načinom oblikovanja teksture, tj. reljefne mase dok je cijeli pristup, oličen u upotrebi monolitne crne, monokromatski s ciljem izazivanja pokreta u oku promatrača što pak rezultira u konceptu "provokacije oka" koji spaja spomenute pravce
NMZ
Zbog epidemiološke situacije broj mjesta je ograničen

Na samostalnoj izložbi umjetnika Ervina Kadića pod nazivom Tamna materija/Reljefna masa, čije otvorenje će se održati u Kneževoj palači u petak, 4. lipnja 2021. u 11 sati, predstavit će se ciklus umjetničkih radova nastalih na temelju kombiniranja elemenata monokromatskog slikarstva, op arta i geometrijske apstrakcije.

Nekonvencionalni pristup

Imajući u vidu autorov nekonvencionalni pristup; layout modeliran tako da podredi cijeli galerijski prostor radovima, a ne komociji publike te uzimajući u obzir audiokomponentu prezentacije čiji sound design potpisuje Adi Dizdarević, ova izložba sadržajno i konceptualno predstavlja otklon od trenutačno dominantnih arhaičnih pristupa percepciji, konzumaciji i artikulaciji umjetnosti.

Objedinjujući na inspirativnoj razini elemente američkog West Coast Light and Space pokreta; opusa Pierre Soulagesa i njegovog Outrenoir ("iza/onkraj crne") diskursa; minimalizma New York scene 1960-ih, ali i korejske Dansaekhwa minimalističko-monokromatske škole slikarstva, Tamna materija/Reljefna masa ide korak dalje i kombinira spomenute elemente u autentičan autorski opus baziran na, samo naizgled kontradiktornom, povezivanju apstraktnog ekspresionizma i minimalizma. Tamna materija i reljefna masa stoga nisu implicitne sugestivne kategorije koje se referiraju na puki dojam ili opisuju tehniku umjetnikovog oslanjanja na upotrebu akrilika i ulja na crnom platnu, nego sadržajne oznake generičke supstance izloženih radova. Parafrazirajući Kadića, apstraktni ekspresionizam je u vezi s načinom oblikovanja teksture, tj. reljefne mase dok je cijeli pristup, oličen u upotrebi monolitne crne, monokromatski s ciljem izazivanja pokreta u oku promatrača što pak rezultira u konceptu "provokacije oka" koji spaja spomenute pravce.

"Provokacija oka"

"Provokacija oka" u ovom smislu znači da se eklektičnost Kadićevog rada manifestira kroz promjenu percepcije radova ovisno o poziciji iz kojih ih se promatra, a što subvertira naučene i/ili ideološki preduvjetovane matrice promatranja umjetničkog rada (ili konzumiranja kulture uopće) kao kategorija podređenih "logici tržišta." Drukčije rečeno, u vrijeme u kojemu je gledanje, a ne kritička interpretacija tehnološki posredovane cirkulacije uglavnom idiotskog sadržaja postalo dominantan oblik socijalne interakcije, "provokacija oka" zapravo eksponira pogled/gledanje te "neradno" vrijeme općenito kao proizvodne, postfordističke kategorije ideološki oblikovane u skladu sa zahtjevima neoliberalnog globalnog kapitalizma. Govoreći o ostalim aspektima značenja ove izložbe, Tamna materija/Reljefna masa, ako se slobodno te u asocijaciji na Black Lives Matter čita kao Dark Matter(s), s jedne strane, tangira status jugoistočne europske periferije kao "tamnog teritorija", s izbjeglicama/migrantima ili bez njih, u očima Prvog svijeta kapitala. S druge pak strane, minimalistička, uniformna, čak i pseudo-totalitarna, estetika ove izložbe ujedno je i svojevrsno zrcalno uprizorenje sociopolitičke stvarnosti kapitalističkog totalitarizma čije se crnilo ili ne vidi; ili vidi kao nedovoljno aplicirano ili pak glorificira kao ultimativni, navodno postideološki, oblik slobode.

Izložba ostaje otvorena do 22. lipnja 2021., a kustos je Šefik Tatlić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno